2025-10-09, 19:20
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dkriig
Ja fast hur lyckades dom starta trucken och bara dra ut den därifrån och sedan flyga iväg. Var det verkligen så enkelt för dom?

På de flesta ställen jag har varit där man har truck, så brukar nyckeln sitta i. Det är det enklaste, och det hör väl inte direkt till vanligheterna att någon stjäl en truck. Nu hade väl dessutom Alexander (om det nu var han som flög) varit där tidigare, så även om nyckeln hängde på en krok någonstans så hade han kanske koll på var?
Citera
2025-10-09, 19:27
Medlem
https://delafil.se/9657f959003207ef/B8147_10Hovratt.pdf

SVEA HOVRÄTT
Avdelning 01
Rotel 0103

DOM
2011-02-16
Stockholm
Mål nr
B 8147-10
Citera
2025-10-10, 01:44
Medlem
Men det är också sjukt att de lyckades få tag på en helikopterpilot till rånet. Vet man egentligen hur de gjorde det? Antalet piloter i Sverige som skulle ställa upp på något sånt måste ju vara jätte lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Helikoptern står ju på en platta med hjul. Förmodligen möjligt med bara handkraft, men dragfordonet var knappast svårfunnet om han själv gjort utdragandet många gånger förr.
Citera
2025-10-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dkriig
Men det är också sjukt att de lyckades få tag på en helikopterpilot till rånet. Vet man egentligen hur de gjorde det? Antalet piloter i Sverige som skulle ställa upp på något sånt måste ju vara jätte lite.
Har för mig det finns några få uppgifter kring det i förundersökningen, men jag tror inte att det blev helt klarlagt. Men den som blev dömd för att ha flugit helikoptern har genom sitt vid den tiden pågående narkotikabruk sannolikt haft en del tveksamma kontakter, och det är väl inte helt orimligt att det är den vägen de har hittat honom.
Citera
2025-10-10, 15:13
Medlem
Så det var genom kontakter dom fick tag på Alexander Eriksson? och vad har det med hans narkotikamissbruk att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Har för mig det finns några få uppgifter kring det i förundersökningen, men jag tror inte att det blev helt klarlagt. Men den som blev dömd för att ha flugit helikoptern har genom sitt vid den tiden pågående narkotikabruk sannolikt haft en del tveksamma kontakter, och det är väl inte helt orimligt att det är den vägen de har hittat honom.
Citera
2025-10-10, 15:15
Medlem
Lite kul om G4S driver fängelser i Sydafrika o korruptad ut
Thabo Bester - är dom inlejda som vakter i olika former här också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in