2010-08-31, 17:36
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InspiredWired
Som jag skrev för några dagar sen alltså.
Dock verkar det som Silbersky kommer låta dom vittna ändå, dom kommer bli totalt sänkta av åklagarna. Snacka om att skjuta sig själv i foten. (Eller, skjuta sin son i foten)
Vad har de att förlora?
AE kommer med all säkerhet få ett flerårigt fängelsestraff för att han deltog i rånet. De bör greppa varje halmstrå de kan.
Citera
2010-08-31, 21:16
Medlem
Vilka jävla nötter!! drulle som blöder ner halva stället, sprängare som lämnar sitt DNA på kvarlämnad laddning, helikopterförare som lämnar kvar GPS med dna på, plus buntbanden etc. Hans pappa verkar ju inte så jävla klippsk heller :whoco5

Men det jag stör mig mest på, Varför tog dom inte mer pengar?? Kollar man på övervakningsfilmen så ser man ju hur extremt ofyllda påsarna är. Dom lämnade ju kvar bensindriven vinkelslip, stegar sprängmedel, kofotar med mera, så det var ju inte pga av vikten i alla fall.

Men jag antar att det är lätt att vara efterklok.
Citera
2010-08-31, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk-Stolthet
Snyggt rån? på vilket sätt?
De flesta är obildade klåpare som gjorde flera misstag redan innan själva rånet.
Det enda spektakulära är användat av en helikopter som flyktfordon enligt mig.
skulle säga det var snyggt men samtidigt halvmisslyckad.
Citera
2010-09-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Vad har de att förlora?
AE kommer med all säkerhet få ett flerårigt fängelsestraff för att han deltog i rånet. De bör greppa varje halmstrå de kan.

Vad svamlar du om. Åklagaren har inte presenterat ett enda bevis för att Leif Silberskys klient skulle vara inblandad medan det finns åsyna vittnen som klart visar att helikopterpiloten inte kan ha varit LS klient och att helikoptern stals vid en tid då LS klient bevisligen befann sig på annan plats.
Citera
2010-09-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InspiredWired
Som jag skrev för några dagar sen alltså.
Dock verkar det som Silbersky kommer låta dom vittna ändå, dom kommer bli totalt sänkta av åklagarna. Snacka om att skjuta sig själv i foten. (Eller, skjuta sin son i foten)
var

Om man läser NT så verkar det vara åklagarsidan som kallat pojkarna att höras i dag.Skall bli intressant att se hur det utvecklas.

http://norrteljetidning.se/nyheter/1...-i-polisforhor

Citat:
Leif Görtz tillbakavisar nu Silberskys kritik. Först påtalar han att sidomaterial är ett bättre ord än slask, sedan säger han att det är oförskämt av advokat Silbersky att påstå att åklagarna har försökt dölja vittnesförhör.

– Den utredning av helikopterstölden som Norrtäljepolisen gjorde finns absolut med i sidomaterialet. Pojkarna förhördes dagen efter helikopterrånet men det som framkom räckte inte för att öka vårt intresse. Att de sett svartmuskiga män i området klockan 16 dagen före helikopterstölden är inga hårda bollar att gå på, säger han.

Men varför hör ni då pojkarna igen i rättegången?

– Därför att försvaret menade att det var väldigt viktigt.
Citera
2010-09-01, 14:13
Medlem
Alexanders farsa är kanske även han torsk på cola

Utredaren : när du fortsätter svamla om att Åkl inte har ett enda bevis om att AE är inblandad framstår du bara som en pajas.

Att AE inte var där precis när helikotern stals är helt jvla o-intressant
Citera
2010-09-01, 21:39
Medlem
zejlkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aik180

Utredaren : när du fortsätter svamla om att Åkl inte har ett enda bevis om att AE är inblandad framstår du bara som en pajas.

Ointressant skulle jag inte kallat det. Om det nu framkommer att den stals vid den tiden så måste ju någon ha kört den därifrån då också. Där faller åklagarnas historia om att det bara fanns en pilot då AE inte var i närheten och hans chanser att bli friad ökar.
Citera
2010-09-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamia44
Tydligen pilotens lilla pappa !!!!!

Hm, jag satsar nog en extra slant på att det är farbrodern! Inte pappan!
Citera
2010-09-01, 22:14
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
Vilka jävla nötter!! drulle som blöder ner halva stället, sprängare som lämnar sitt DNA på kvarlämnad laddning, helikopterförare som lämnar kvar GPS med dna på, plus buntbanden etc. Hans pappa verkar ju inte så jävla klippsk heller :whoco5

Men det jag stör mig mest på, Varför tog dom inte mer pengar?? Kollar man på övervakningsfilmen så ser man ju hur extremt ofyllda påsarna är. Dom lämnade ju kvar bensindriven vinkelslip, stegar sprängmedel, kofotar med mera, så det var ju inte pga av vikten i alla fall.

Men jag antar att det är lätt att vara efterklok.

Det är väl perfekt med några slarviga medarbetare som får agera syndabockar och få till åtminstone någon fällande dom. Alla som blir frikända alternativt ej blivit åtalade i denna historia får betraktas skickliga rånare.
Citera
2010-09-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aik180

Ja som jag sagt tidigare och som åklagaren också själv säger så finns det inte bevis mot TV-producenten.

http://www.dn.se/sthlm/aklagarna-pla...alet-1.1163422
Citat:
Kammaråklagare Leif Görts kallar målet för ett "indiciemål" där ett antal saker indirekt saker indirekt pekar ut de åtalade. Han säger att det är klart att det är frågan om ett grovt rån, svårigheterna ligger i bevisfrågan.

Att han sen grovt åsidosatt objektivitetsprincipen när han kokat ihop sin indiciesoppa för att få Leif Silberskys klient fälld är en ren rättsskandal vilket även Sven-Erik Alhem uppmärksammar som bevisvärdering.

http://blogg.expressen.se/svenerikal...?messid=618874

Citat:
[SIZE=4]Inte minst intressant blir bevisvärderingen beträffande den åtalade helikopterpiloten och då särskilt hur åklagarsidan ser på värdet av de uppgifter den unga flicka lämnade, som hördes först efter det att försvararen återfunnit uppgifter om flickans iakttagelser i den s k slasken av utredningen.[/SIZE]
Citera
2010-09-03, 17:42
Medlem
rigbos avatar
Åklagaren yrkar på maxstraff, 10 års fängelse, för de som är åtalade för Grovt Rån. För fyra av de som är åtalade för Medhjälp yrkar åklagaren på 7 års fängelse och för den siste (Broman) 4 års fängelse.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.4...-helikopterran

Själv tror jag inte tingsrätten kommer döma till maxstraff pga bristen på våld och hot om våld. Hade personalen hotats med vapen, skott avlossats eller liknande hade 10 års fängelse varit i god ordning men jag tror domstolen drar av ett år eller två av den anledningen.
Citera
2010-09-03, 17:47
Bannlyst
bara 1 av 3 rånare har åkt fast. Dom andra 2 har gjort det här idag:

*Vaknat på soft hotellrum i skönt klimat
*Käkat sen långfrukost på skönt utecafe i solglasögon, ett par cafelatte, en sallad kanske, läst tidningar och chattat med brudarna vid bordet jämte som han tråffade på klubb igår
* Tränat shootfighting/thaiboxning/styrka/osv på gymet
*Proteindrink
*Badat o solat, kanske åkt lite vattenskidor
*Käkat sushi eller annan hyggligt hälsosam gymmat
*Sovit middag
*Vaknar, känner sig stark o fräsch - gör sig fin för kvällen i ny skjorta och ny klocka
*Drar o käkar middag med polare på dyr krog, nattklubb osv
Senast redigerad av Slutajiddra 2010-09-03 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in