2010-02-16, 13:41
Medlem
herrlustigs avatar
har dessa killar klarat sig? eller vad händer?

sitter de på hawaii nu och firar?

hänger inte med..
Citera
2010-02-18, 18:49
Medlem
Och varför har inget kommenterat detta ?
http://www.kvp.se/Nyheter/1.1884541/...elikopterranet
Citat:

Polischef: Polisen gjorde flera fatala misstag vid helikopterrånet
Polisen gjorde flera fatala misstag under insatsen vid helikopterrånet i Västberga förra året.
Det avslöjar protokollen från polisens insats - som nu granskats av den före detta polischefen Eric Rönnegård.
Hans kritik riktas mot polischeferna.
- De är inte utbildade för att hantera den här typen av utredningar, säger Eric Rönnegård
Är det för att någon hög polischef är inblandad ?
Och kanske någon ännu högre potentat ?
Eller inte kanske ?
Observera betydelsen av: Eller inte kanske ?
Senast redigerad av Utredaren 2010-02-18 kl. 19:38.
Citera
2010-02-19, 08:34
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren

Eller inte kanske ?

Ja du han kanske fått några kronor.!!! Hahahahaha
Citera
2010-02-19, 09:43
Bannlyst
Varenda ranar gruppering i Stockholm hade ju fatt forfragan om Vastberga depan i 2 ars tid. Helt otroligt att inte grisarna visste om det, trots allt ligger ju riksbankens reserv valv dar! Hoppas verkligen dom misslyckas med att falla en enda person.
Citera
2010-02-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Ja du han kanske fått några kronor.!!! Hahahahaha
Det handlar inte om pengar.
Citera
2010-02-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lebueff
Varenda ranar gruppering i Stockholm hade ju fatt forfragan om Vastberga depan i 2 ars tid. Helt otroligt att inte polisen visste om det, trots allt ligger ju riksbankens reserv valv dar! Hoppas verkligen dom misslyckas med att falla en enda person.
Förvånar mig inte, och visst visste polisen om det. Dom som sitter nu var förhandsbestämda för det. Lite show skall det ju vara.
Sen hoppas jag att alla som var med blir fällda i domstol, även dom i uniform.
Citera
2010-02-20, 01:12
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:

Eller inte kanske ?

Varför? Vad har du för planer på att någon ska avslöja där?
inte ens en golbög skulle skriva där. Då tjänar h*n bättre på att prata med polisen direkt?

Du kan glömma din dröm (utredaren) ärligt, tror du att det är några små pojkar som ligger bakom det här rånet?

Pilis inblandad? Vad vill du ha för svar?
Jag kan säga direkt att det finns poliser som spelar på 2 sidor. Men du får tro att alla håller sig till att springa runt på gatan med 20 000/50 000 kr i månaden i lön.
När man samtidigt kan tjäna mer än det dubbla varje månad.

Det är 27 poliser med i rånet här.. Sover du gott nu ikväll ?
Citera
2010-02-20, 08:45
Medlem
Nån som har en aning om när Ken Ring stack till Afrika??
Citera
2010-02-20, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane

i_Love_MaryJane skrev:
Citat:
Varför? Vad har du för planer på att någon ska avslöja där? inte ens en golbög skulle skriva där. Då tjänar h*n bättre på att prata med polisen direkt?

Utredarens kommentar:
Pratar du inte emot dig själv lite när du säger att "h*n tjänar bättre på att prata med polisen direkt" samtidigt som du säger att polisen är korrupt ? Det vore ju ett öde att prata med fel polis i så fall.

i_Love_MaryJane skrev:
Citat:
"Du kan glömma din dröm (utredaren) ärligt, tror du att det är några små pojkar som ligger bakom det här rånet? "
Utredarens kommentar:
Nej, jag tror inte att det är några små pojkar som ligger bakom det här rånet men de som du kanske tror ligger bakom är "småpojkarna". Det finns andra bakom de som "syns".

i_Love_MaryJane skrev:
Citat:
Pilis inblandad? Vad vill du ha för svar?
Jag kan säga direkt att det finns poliser som spelar på 2 sidor. Men du får tro att alla håller sig till att springa runt på gatan med 20 000/50 000 kr i månaden i lön. När man samtidigt kan tjäna mer än det dubbla varje månad.
Det är 27 poliser med i rånet här.. Sover du gott nu ikväll ?

Utredarens kommentar:
Men kära nån, det är ju gamla nyheter att polisen är infiltrerad av grov organiserad brottslighet med anknytning till utländska brottssyndikat etc.
Därför har det svenska rättsväsendet andra organ för att motverka systemhotande brottslighet såsom SÄPO.

I natt har jag precis som alla andra tidigare nätter sovit gott, men tack för omtanken.

PS: Om du vet namnet på de 27 poliserna så tipsa SÄPO här:
https://tips.sakerhetspolisen.se/tipsaoss.html
Senast redigerad av Utredaren 2010-02-20 kl. 09:13.
Citera
2010-02-20, 09:48
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daflo
Nån som har en aning om när Ken Ring stack till Afrika??

Hahahahahahaha.Glöm Ken jag känner han.!!!
Citera
2010-02-20, 09:50
Medlem
ftpws avatar
[quote=Utredaren]Det handlar inte om pengar.[/QUOTE

Det handlar om pengar och lite hot.!
Citera
2010-02-20, 20:36
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
i_Love_MaryJane skrev:

Utredarens kommentar:
Pratar du inte emot dig själv lite när du säger att "h*n tjänar bättre på att prata med polisen direkt" samtidigt som du säger att polisen är korrupt ? Det vore ju ett öde att prata med fel polis i så fall.

i_Love_MaryJane skrev:

Utredarens kommentar:
Nej, jag tror inte att det är några små pojkar som ligger bakom det här rånet men de som du kanske tror ligger bakom är "småpojkarna". Det finns andra bakom de som "syns".

i_Love_MaryJane skrev:

Utredarens kommentar:
Men kära nån, det är ju gamla nyheter att polisen är infiltrerad av grov organiserad brottslighet med anknytning till utländska brottssyndikat etc.
Därför har det svenska rättsväsendet andra organ för att motverka systemhotande brottslighet såsom SÄPO.

I natt har jag precis som alla andra tidigare nätter sovit gott, men tack för omtanken.

PS: Om du vet namnet på de 27 poliserna så tipsa SÄPO här:
https://tips.sakerhetspolisen.se/tipsaoss.html

Eftersom du skriver sjukt många onödiga ord i ditt svar till mig, så får du ett litet men bra svar.

Jag pratar inte imot mig själv. Vad golbögar gör och vill har jag ingen insyn i. Så du pratar med fel person här och nu.

Vad jag vet om den här saken spelar mindre roll. Skulle "tyvärr" inte berätta ett ord som har betydelse för dig eller någon annan 0a.

Gamla nyheter? Det finns garanterat nya nyheter som du inte har en aning om. Så du kan ta dina google sökningar och gömma dig undr den stenen som du nyss vaknat under.

Och jag vet/känner poliser som spelar på andra sidan. Om du tror att jag kommer skriva till någon polis sida som du skriver, så tror du kraftigt fel.

Finns garanterat mer att tjäna på andra saker än att skriva till polisen.
Och för övrigt så tror jag inte att du sover gott om nätterna. Sitter här och jagar som någon idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in