2009-09-30, 17:24
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gam3ov3r
https://www.flashback.org/find_post...?userid=281712

Och?
Citera
2009-09-30, 17:28
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Hur många är fria/häktade?

Är det 3 häktade och tre fria just nu eller enbart 2 fria och 4 häktade/kvar i förvar?
Citera
2009-09-30, 17:30
Medlem
Ja fast det var betydligt mer pengar i Linussonfallet...

Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Jävligt intressanta fakta du har dragit fram här.

Om detta stämmer så finns det ju - indirekt - en koppling mellan MS och "Mad Dog", via Håkan Jansson.

Ja visst. Mkt troligt med koppling och organisation med kriminella pengajägare. En fråga: Är någon från Turkiet?

Linusson-Norrtälje-Roslagenfallet: 824mkr bara i MOMS som de lurat åt sig via sina målvakter i bla Spanien och andra länder.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...ab?teaser=true
Alla dessa känner varandra. Som ex ligan i Scottland (kommer inte i håg staden nu) som kammade hem samma belopp - Alltså säkert samma kartonger med telefoner som snurrat flera varv över gränserna.
De har stålar dessa pengatvättande eko brottslingar och kan säkerligen pejja röda baskrar...
Citera
2009-09-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
OT med tanke på Kamilla som skrev till Reza Madadi:

Det är nog lite av en myt att brudarna dras till kriminella.
Du har helt fel!

Att alla brudar dras till kriminella är helt fel, att en majoritet av alla kvinnor dras till kriminella är också helt fel.
Men det räcker med att 5% dras till kriminella för att det för den kriminelle blir obegränsat med brudar.
Och tyvärr är verkligheten just så, en kriminell har obegränsad tillgång till (mer eller mindre störda) kvinnor som dock på utsidan är precis lika attraktiva som vanliga brudar.
Många kvinnor tänder på status och makt, en kvinna med trasig bakgrund som inte tycker att kriminalitet och brutalitet är avtändande tänder således på kriminella män som i den världen har just status och makt.
Senast redigerad av Lars365 2009-09-30 kl. 17:44.
Citera
2009-09-30, 17:31
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Är det 3 häktade och tre fria just nu eller enbart 2 fria och 4 häktade/kvar i förvar?

Begärda häktade är

På sannolika skäl misstänkta för grovt rån alternativt medhjälp till grovt rån:

* Alexander Eriksson, född 1975-05-14. Häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till grovt rån.
* Metin Akdag, född 1972-12-23. Uppskjuten, till tors. klockan 13 vid Södertörns tingsrätt. Läs varför.
* Goran Bojovic, född 1971-09-06. Häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till grovt rån.

Skäligen – den lägre misstankegraden – misstänkt för grovt rån alternativt medhjälp:

* G Z, född 1980. Försatt på fri fot
Citera
2009-09-30, 17:31
Medlem
Citat:

Tre fria. Två häktade. Den siste ska ha häktningsförhandling i morgon.
Citera
2009-09-30, 17:33
Medlem
Citat:
2 är häktade, 1 är försatt på fri fot, 1 fick sin häktningsförhandling uppskjuten tills imorgon och 2 släpptes av polisen igår.
Citera
2009-09-30, 17:34
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:

Kapsportaren släpptes igår.
21-åringen släptes igår

29-åringen släpptes idag
38-åringen blev häktad idag
Piloten blev häktad idag

36-åringen ska förhöras och häktningsförhandling sker imorgon.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...alp-till-ranet

Edit: Jag var typ 5:a på bollen.
Senast redigerad av Broskbulle 2009-09-30 kl. 17:36.
Citera
2009-09-30, 17:36
Bannlyst
Denna tråd blir bara intressantare och mer underhållande hela tiden. Det slog mig dock; hur roade tror ni att Sevo och hans kompanjoner är av att deras kontakter och nätverk kartläggs och redovisas öppet här på FB? Det borde i alla fall vara ganska stressande för dem...
Citera
2009-09-30, 17:38
Medlem
bequinas avatar
jag vet inte allså.. har inte orkat läsa hela tråden men..
alla har höjt dom här rånarna till skyarna åhh så yrkeskriminella åhh elitsoldater åhh värtsa värsta lixom.. sen snackar dom om FACEBOOK! vaddå har dom här superkriminella kartlagt sej sj på facebook lixom va vän me herr Maffia som ska va hjärnan.. hmm vilken pilot ska vi ha, jo men vi tar han där, de e ju bra han jobbar ju dessutom där o kan sno helikoptern de e ju ingen o misstänka han e ju ren i registret, jovisst drogproblem o vapenhot han taaar vi!! och sen vill jag ha me den där kampsportaren som redan förekommer i skumma kretsar kring pengabrott o ännu bättre att han isåfall bloggar om att han ändrar sin rutin för en vardag samma dag eller va fan det va inför rånet.. jo skriv de där..! och ja jag glömde ha för fan kartor över stockholmsområdet hemma ni allihopa kaaaartor.. hade jag gjort de rånet hade jag fan svalt den kartan som kunde ha samband me det.. och en sak jag undrar över.. dehär med jas-planen för det första, VEM ringde o gav dom uppdraget först o följa efter, måste ju vatt nån uppsatt va ju knappast käärringen i grannhuset.. (det hade väl vatt bra om dom kunde ligga bakom o iaf kolla dom på radarn med samarbete på marken) det ännu större frågetecknet tycker jag e.. VEM ringer o säger avbryt!!?? det e polisiärt arbete.. visst där e saker jag inte har en aningen om.. men nån ringde ju från början.. om rånare har kommit o snott en 100 miljoner kan vi då inte samarbeta med vårt eget försvar?? inte ens följa efter?? och poliser vill inte skjuta.. men vi kan skjuta en stenkastande ung kille i göteborg?? känns ju som dom här kriminella e puppets i nån jävla show.. t.om en paranoid tjackpundare har sopat igen spåren bättre om de e som polisen säger me dom här.. kart helikopter facebook utomlandsflykt bloggande kokainberoende/säljande serbiska elitsoldater tv4 far/son whatever kriminella killarna.. fasad.. de luktar illuminati
Citera
2009-09-30, 17:38
Bannlyst
ja herregud vad pinsam polisen är som griper ett helt gäng och säger sig vara säkra på att det är dom, men sen släpps hälften ändå

jävla nötter.
Citera
2009-09-30, 17:40
Medlem
Chupacabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bequina
jag vet inte allså.. har inte orkat läsa hela tråden men..
alla har höjt dom här rånarna till skyarna åhh så yrkeskriminella åhh elitsoldater åhh värtsa värsta lixom.. sen snackar dom om FACEBOOK! vaddå har dom här superkriminella kartlagt sej sj på facebook lixom va vän me herr Maffia som ska va hjärnan.. hmm vilken pilot ska vi ha, jo men vi tar han där, de e ju bra han jobbar ju dessutom där o kan sno helikoptern de e ju ingen o misstänka han e ju ren i registret, jovisst drogproblem o vapenhot han taaar vi!! och sen vill jag ha me den där kampsportaren som redan förekommer i skumma kretsar kring pengabrott o ännu bättre att han isåfall bloggar om att han ändrar sin rutin för en vardag samma dag eller va fan det va inför rånet.. jo skriv de där..! och ja jag glömde ha för fan kartor över stockholmsområdet hemma ni allihopa kaaaartor.. hade jag gjort de rånet hade jag fan svalt den kartan som kunde ha samband me det.. och en sak jag undrar över.. dehär med jas-planen för det första, VEM ringde o gav dom uppdraget först o följa efter, måste ju vatt nån uppsatt va ju knappast käärringen i grannhuset.. (det hade väl vatt bra om dom kunde ligga bakom o iaf kolla dom på radarn med samarbete på marken) det ännu större frågetecknet tycker jag e.. VEM ringer o säger avbryt!!?? det e polisiärt arbete.. visst där e saker jag inte har en aningen om.. men nån ringde ju från början.. om rånare har kommit o snott en 100 miljoner kan vi då inte samarbeta med vårt eget försvar?? inte ens följa efter?? och poliser vill inte skjuta.. men vi kan skjuta en stenkastande ung kille i göteborg?? känns ju som dom här kriminella e puppets i nån jävla show.. t.om en paranoid tjackpundare har sopat igen spåren bättre om de e som polisen säger me dom här.. kart helikopter facebook utomlandsflykt bloggande kokainberoende/säljande serbiska elitsoldater tv4 far/son whatever kriminella killarna.. fasad.. de luktar illuminati

Herregud... Hänvisar till 18-årsregeln på Flashback samt rekommenderar slutförande av Grundskolan!

Utöver det så är allt det du (hysteriskt) tar upp redan avhandlat tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in