2009-09-30, 17:10
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RivenFlush
Jag kom bara tänka på en sak och vet inte om det har diskuterats tidigare eftersom jag inte följt tråden under de senaste dagarna.

Är det egentligen inte ovanligt smart att sno sin "egna" helikopter såsom AE i detta fallet har gjort (förutsatt att han är skyldig). Hans DNA spår finns ju då redan av förklarliga skäl redan i helikoptern vilket gör att det inte går att fälla honom genom teknisk bevisning utan det behövs ett foto/ögonvittne/erkännande av att han verkligen sitter i helikoptern.

Jag menar, han borde ju egentligen alltså sitta vattentätt eftersom all teknisk bevisning förlorar sin kraft att fälla honom, tänker jag rätt?

(Tidigare i tråden talades det om hur idiotiskt detta var men jag kan nog tycka att det istället var ett genidrag.)
Helikoptern blev inte förstörd heller. Det stöder din tes antar jag.
Sambon till AE hade tydligen fått SMS, vore intressant att se vilka master som tog emot "Sänd".
Citera
2009-09-30, 17:11
Medlem
CoolTrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gam3ov3r
Det är inte MS fru.

Var det inte en "kompis" till MS som tidigare
skrev i tråden att MS är bög..?
Citera
2009-09-30, 17:13
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTrast

Nej han skrev bara att MS skulle knulla nån i röven. Bi kanske?
Citera
2009-09-30, 17:13
Medlem
CronoSs avatar
29–åringen släpps

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5879140.ab
Citera
2009-09-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paralyzerad
Skitsnack att en serbisk pilot ska ha snitchat. Varför riskera sitt liv över något som kommer hända någonstans i ett avlägset land i norr? BS.
Tror inte heller på det!
Det är precis som när journalister/läkare ändrar namn/ålder//yrke/kön för att kunna skriva om uppgiftslämnare/fall utan att läsaren ska kunna räkna ut vem det egentligen är.
Citera
2009-09-30, 17:15
Medlem
WeasleBoys avatar
Folk tycker att det är så himla välorganiserat men har du helikopterutbildning (o en helikopter så klart) så e de inte så svårt
Citera
2009-09-30, 17:16
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Sambon till AE hade tydligen fått SMS, vore intressant att se vilka master som tog emot "Sänd".

Om han är inblandad, och han verkligen INTE befann sig på jobbet, var det nu är, så vore han ju en fullkomlig idiot om han skickade sms från sitt vanliga abonnemang.
Citera
2009-09-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars

Vill bara klargöra att den helikoptern som användes vid rånet INTE är AEs helikopter. Han har tillgång till en egen, men den har inget med detta att göra.
Däremot så har AE hyrt/använd den aktuella helikoptern många ggr under olika uppdrag som bildproducent bl.a.
Så han har inget eget ekonomiskt vinstintresse i att inte elda upp helikoptern.
Citera
2009-09-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTrast
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Nej han skrev bara att MS skulle knulla nån i röven. Bi kanske?

https://www.flashback.org/find_post...?userid=281712
Citera
2009-09-30, 17:19
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Om han är inblandad, och han verkligen INTE befann sig på jobbet, var det nu är, så vore han ju en fullkomlig idiot om han skickade sms från sitt vanliga abonnemang.
Därför vore det ju av yppersta vikt att lägga dessa SMS till besviningen kan man tycka. Har sambon gjort detta? Det skulle ju vara till fördel för AE.
Citera
2009-09-30, 17:19
Medlem
Falentias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeasleBoy
Folk tycker att det är så himla välorganiserat men har du helikopterutbildning (o en helikopter så klart) så e de inte så svårt

Finns ingen som drar en parallell mellan helikopter - helikoptercertifikat - välorganiserad brottslighet. Det som många tycker och antyder på att det är välorganiserat är alla smådetaljer som rånarna tycks ha haft i åtanke samt hur mycket information de har haft tillhanda.

Det är min uppfattning.
Citera
2009-09-30, 17:22
Medlem
Chupacabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arko181
Vill bara klargöra att den helikoptern som användes vid rånet INTE är AEs helikopter. Han har tillgång till en egen, men den har inget med detta att göra.
Däremot så har AE hyrt/använd den aktuella helikoptern många ggr under olika uppdrag som bildproducent bl.a.
Så han har inget eget ekonomiskt vinstintresse i att inte elda upp helikoptern.

Bra att detta klargjorts.

Dock så återstår ju argumentet att en uppeldning av helikoptern skulle dra åt sig onödig uppmärksamhet, och i och med att AE använt helikoptern ett flertal gånger behöver han ju inte oroa sig för den tekniska bevisningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in