2009-09-28, 00:57
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Hur många av kommentarerna tror du kommer från glada FBare?

100% av dem givetvis. Media borde tänka lite grand på hur de läcker. Han är ju trots allt bara misstänkt ännu och borde inte hängas ut ännu.
Citera
2009-09-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det är väl troligt att det i toppen finns några personer som känner varandra väl, men att de som nu gripits är fotfolk som inte känner varandra utan bara plockats in för att göra sin uppgift.

Högst troligt.
Precis vad jag tror och att pengarna är borta för alltid.

Men..man ska aldrig säga aldrig.
Citera
2009-09-28, 00:59
Medlem
Insatsstyrkans avatar
Reza har defintivt något finger med i det här. Han har med största sannolikhet varit delaktig i det här, mycket pengar i madrassen betyder att han kan ägna all sin tid åt sin passion MMA..

Vad är det för drog som A-E gärna pudrar näsan med? Jag gissar på colombianskt, kan det vara så att han smugglar in droger i landet med sin egna helikopter? Jag anser att det är fullt möjligt, ställer han upp på rån lär han inte vara svår att övertala till annat. Killar som A-E skulle gå över lik för lite extra dollars i bäddmadrassen.

Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Ja han heter väl också Reza... Nej minns inte men han är hennes S-sekreterare eller nåt sånt

Stort tack till dig för en bra insats
Citera
Medlem
Liradess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra69
Prata lär han ju inte göra om han är inblandad i det, då har han garanterat en dödsdom på sig. Men OM det är han så är jag förvånad att de tagit en helli-pilot boende i Sverige, jag menar det fattar dom väl att alla dessa skulle granskas, eller?

Eller så visste dom det? Mer pengar till andra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobban
ser att många här tror att rånarna är gripna, hahaha . rånarna låg många många steg före polisen vid rånet, vilket betyder att de svåraste uppgiften har rånarna klarat, nu är dem säkert nånstans i USA och köper hus bredvid Angelina Jolie . jaa polisen kommer visa sig att de har gripit fel personer och betalar miljoner i skadestånd . de här kommer sluta tragiskt för stackars polisen.

de visar bara hur polisen funderar de går igenom sin långa register med folk som har brottsling bakgrund, de är ungefär som någon har gjort trafikbrott och dömms och om någon dömms för trafik brott så går man igenom trafikbrotss registret

polisen är så smarta mordet på olof palme har de löst efter 20 år eller har de inte löst de än.

Jo blev lite förvånad över att de gripit två personer, rånarna hade ju fan gjort värsta stöten och skulle 2 st redan åkt fast?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Nu kommer den automatiska frågan...

Hur känner Robibsonpiloten och iraniern varann?

Eller gör dem det?

Är det här ett ihopplockat gäng av någon eller är det folk som känner varann väl, som planerat det här rånet?

Minst 1 till ska tydligen sitta anhållen..
Undrar vem det kan vara?

Kul att han jobbat i Dubai Security Systems
http://www.aprodex.com/transguard-group-1031-l.aspx
Citera
Medlem
fishermanbobs avatar
Någon som har en aning om hur mycket G4S värderar att få tillbaka sina pengar. Med tanke på att de ger 7 mkr i belöning till dem som tar rånarna eller ger information som leder direkt till att de grips/får tillbaks pengarna, så är det ett ganska stort belopp.

Man kan ju anta att de inte vill pynta ut för mycket men 5% av det stulna kan det vara rimligt?

Det är ju en ganska rejäl summa bara för att gripa brottslingarna, men det är ju inte säkert att man får tillbaks pengarna.
Citera
2009-09-28, 01:00
Medlem
Pikebums avatar
Har taxin pajat??

Citat:
Ursprungligen postat av zobban
ser att många här tror att rånarna är gripna, hahaha . rånarna låg många många steg före polisen vid rånet, vilket betyder att de svåraste uppgiften har rånarna klarat, nu är dem säkert nånstans i USA och köper hus bredvid Angelina Jolie . jaa polisen kommer visa sig att de har gripit fel personer och betalar miljoner i skadestånd . de här kommer sluta tragiskt för stackars polisen.

de visar bara hur polisen funderar de går igenom sin långa register med folk som har brottsling bakgrund, de är ungefär som någon har gjort trafikbrott och dömms och om någon dömms för trafik brott så går man igenom trafikbrotss registret

polisen är så smarta mordet på olof palme har de löst efter 20 år eller har de inte löst de än.
Citera
2009-09-28, 01:03
Medlem
RonaldoUtds avatar
http://www.roslagenshelikopterflyg.se/5.html

Är jag rätt ute nu?
Citera
2009-09-28, 01:04
Medlem
Liradess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishermanbob
Någon som har en aning om hur mycket G4S värderar att få tillbaka sina pengar. Med tanke på att de ger 7 mkr i belöning till dem som tar rånarna eller ger information som leder direkt till att de grips/får tillbaks pengarna, så är det ett ganska stort belopp.

Man kan ju anta att de inte vill pynta ut för mycket men 5% av det stulna kan det vara rimligt?

Det är ju en ganska rejäl summa bara för att gripa brottslingarna, men det är ju inte säkert att man får tillbaks pengarna.

Tror dom tycker det kan vara väl investerade pengar fast rånbytet "bara" skulle vara på 7. Långsiktigt. Färre rån i framtiden osv.
Citera
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Det var väl du som skrev att smarta människor tjänar ihop dom här pengarna själva? Da finns det väldigt fa människor som far kalla sig smarta da? Har man en bra plan och lyckas med det sa tycker jag att man har rätt att kalla sig smart. Om dom här killarna far kalla sig det i slutändan far vi se.

Jag menar att du ska sluta ta det sa personligt. Du kommer inte ens märka av det i din planbok. Du pratar ju som om dom har snott alla dina besparingar...

Har man en plan som går ut över vanliga människor så är man dum i huvudet.
Inte märka det i min plånbok? Om alla skulle besluta sig för att stjäla andras pengar- hur tror du det hade slutat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
http://www.roslagenshelikopterflyg.se/5.html

Är jag rätt ute nu?
Jo, men sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto