2009-09-27, 13:35
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xper
hmm? Behöver inte vara rätt personer som gripits.

Nej givetvis inte.

När Polisen tar in flera på samma gång, så har dom säkert fått upp ett spår.

Tror nog inte Polisen gör denna lite större insatts annars.

Sedan kanske någon släpps efter en kortare tid det är inte heller ovanligt.
Citera
2009-09-27, 13:36
Medlem
truthhurtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Rånarna var inga rånare. Rånarna var idioter. Man satte inte kamerorna ur spel. Då var det enkelt att utifrån kroppsrörelserna avgöra vilka snubbarna var. Vissa kriminella är så jävla korkade att de förtjänar att slås ihjäl. Modern teknik slår det mesta. Eftersom bilderna har släppts så antar jag att polisen är ganska säker på sin sak.

jag e förbryllad över din intelligens. rånarna var idioter? haha. nu ska vi se här, tidningar runt om i världen kallar detta spektakulärt, de kom via taket i en jävla helikopter (nåt som INGEN förväntat sig), de flydde i bilar o båtar o snutarna har inga spår. de grep några ja, men om de nu är elitsoldater så skulle jag vilja se hur de lyckas få de att prata eller erkänna.

men just DU, din efterblivna fanskap, påstår att de va idioter. hahaha. wow. jag e fan mållös. sen å andra sidan, så kan du vara en snut som provocerar för att se vem som vet vad osv. men att kalla de här idioter är lite att ta i nu.

det e som han Madoff som blåst folk på miljarder.. för vissa e han en idiot o för vissa ett geni... men de största idioterna är väl ändå de som gav honom pengar.

o i detta fallet... de som blir gripna nu, e bara legosoldater... de som styrt upp detta får sina miljoner, o e snart igång o planerar en ny stöt med nya soldater.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Detta sas av mästerdektektiven Blue redan i startskedet...jävla amatörer

Sopa

Snuten har tagit in några på måfå bara för att det ska se ut som om dom gör sitt jobb.
Citera
Medlem
Slave Marks avatar
En snar framtid får väl visa om dom skött detta på ett, för tuffa rånare proffessionellt sätt som så många vill framhärda.
Iden kan mycket väl vara tagen från någon film eller bok. Men att genomföra detta IRL är något helt annat. Och mycket svårare.
Försummade detaljer som att dom naturligtvis skulle iscensätta är att tex bränna upp helikoptern. Spännande att följa vad polisen nystar upp närmsta tiden.
Flera verkar gripna just nu.
Citera
2009-09-27, 13:37
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerfetto
Sopa

Snuten har tagit in några på måfå bara för att det ska se ut som om dom gör sitt jobb.
Tror jag med, förra gången var det ju två småhälare dom plockade in..
Citera
2009-09-27, 13:38
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
Dom skiter nog i om dom blir gripna, pengarna vantar. Dom lar få 4 år, uta efter 2.. stardom i fangelset etc. I Norge ville flera idomts tidsobestamd forvaring, och dom resterande få långa straffar på 16-21 år. Och ni undrar varfor dom rånar i Sverige och odugliga Carin Gotblad. lol.

Vi har 75% av straffet här i Sverige numera.

För ca 10 åren var det "halvtid"
Senast redigerad av hurvardetnu 2009-09-27 kl. 13:41.
Citera
2009-09-27, 13:39
Medlem
Aha har mina kära Montenegriner varit igång, inge fara för dem vem tackar nej till 6 mille per gubbe och i värsta fall får man sitta 3-4 år i världens lyxigaste fängelser. När man kommer ut väntar pengarna bra jobbat mina landsmän
Citera
2009-09-27, 13:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Du är vår husgud och inte idiot.
Den tackar vi för, hade det på känn att dessa pojkar tagit sig vatten över huvudet..milt sagt.
Citera
2009-09-27, 13:42
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Aha har mina kära Montenegriner varit igång, inge fara för dem vem tackar nej till 6 mille per gubbe och i värsta fall får man sitta 3-4 år i världens lyxigaste fängelser. När man kommer ut väntar pengarna bra jobbat mina landsmän

Alla dessa monteniggers kommer få både det ena och det andra uppkört i dajmkrysset under 8 års tid. Under tiden bränner deras kumpan rubbet på sprit, horor och identitetsbyte.
Citera
2009-09-27, 13:45
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerfetto
Vadan detta? Varför då inte döma till 3 år istället för 4 och låta dom sitta hela straffet?

Kallas tydligen gott uppförande i Svenska systemet.

Sedan har dom en övervakning period på ca 2 år.

Döms dom under denna 2 års perioden till fängelse igen får dom då även sitta den sista delen av det straffet innan.
Citera
2009-09-27, 13:46
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Tror jag med, förra gången var det ju två småhälare dom plockade in..

Kanske infon kom därifrån.
Citera
2009-09-27, 13:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Kanske infon kom därifrån.
Inte alls dumt tänkt. Polisen utnyttjar alla typer av informationsgivare o att hålla ett såpass här spektakulärt rån inom en liten krets är dödsfött.

Halva grejen för alla pundskallar är ju o skrävla om klippet.....FAIL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in