2009-09-27, 13:17
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokåt
Ja jag tycker att dom som har gjort detta förtjänar att inte åka fast.
Har man gjort ett rån likt en film så bör man sitta och gotta sig med pengarna.

Men sen är det bra att rånet skedde då får förhoppningsvis politikerna andra saker att tänka på. Så som utveckla poliserna, bättre bevakning av depåer och transporter.

Idiot.
Citera
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Rånarna var inga rånare. Rånarna var idioter. Man satte inte kamerorna ur spel. Då var det enkelt att utifrån kroppsrörelserna avgöra vilka snubbarna var. Vissa kriminella är så jävla korkade att de förtjänar att slås ihjäl. Modern teknik slår det mesta. Eftersom bilderna har släppts så antar jag att polisen är ganska säker på sin sak.

Skitsnack, att sätta kameror ur spel skulle bara ha slösat värdefull tid. Är man maskerad så behöver man inte bry sig om sånt, bättre på att fokusera på att så snabbt som möjligt komma åt cashen. Sen att polisen ska kunna identifiera rånarna utifrån kroppsrörelserna tror jag inte mycket på, det finns inte en chans i världen att det skulle kunna fungera som bevismaterial i rätten senare heller.
Citera
Medlem
Broskbulles avatar
Demherren, kan du utveckla det jag frågade efter i inlägg 5511 eller skrev du det du skrev för att impa?
Citera
2009-09-27, 13:19
Medlem
Citat:
s*o***d*n *e*i* i södra delen av Stockholms län är ett tips jag har fått på en av de inblandade.

Satte du inte dit en stjärna för mycket nu va? Jag antar att du hänvisar till en jugge vid namn Slobodan Velic / Delic / Selic / Gelic / Telic?
Citera
2009-09-27, 13:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vad sa gamle Blue?

Detta sas av mästerdektektiven Blue redan i startskedet...jävla amatörer
Citera
2009-09-27, 13:20
Medlem
Endast skälig misstanke gör de gripna.
Citera
2009-09-27, 13:22
Medlem
Xpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Detta sas av mästerdektektiven Blue redan i startskedet...jävla amatörer

hmm? Behöver inte vara rätt personer som gripits.
Citera
2009-09-27, 13:24
Medlem
Det är oklart om polisen känner till om de gripna i övrigt känner varandra sedan tiden före rånet.

– Det kan jag inte kommentera, för då börjar vi komma in på djupet, säger Andersson till TT.

Man vet tydligen en hel del.
Citera
2009-09-27, 13:25
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Skitsnack, att sätta kameror ur spel skulle bara ha slösat värdefull tid. Är man maskerad så behöver man inte bry sig om sånt, bättre på att fokusera på att så snabbt som möjligt komma åt cashen. Sen att polisen ska kunna identifiera rånarna utifrån kroppsrörelserna tror jag inte mycket på, det finns inte en chans i världen att det skulle kunna fungera som bevismaterial i rätten senare heller.

Du har noll hum om polisarbete. Idiot.
Citera
2009-09-27, 13:28
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Du har noll hum om polisarbete. Idiot.

Jag har lagt märke till att ett av dina favorituttryck är "Idiot". Alla behöver ju inte vara som dig.
Citera
2009-09-27, 13:29
Medlem
Dom skiter nog i om dom blir gripna, pengarna vantar. Dom lar få 4 år, uta efter 2.. stardom i fangelset etc. I Norge ville flera idomts tidsobestamd forvaring, och dom resterande få långa straffar på 16-21 år. Och ni undrar varfor dom rånar i Sverige och odugliga Carin Gotblad. lol.
Citera
2009-09-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Endast skälig misstanke gör de gripna.

Jag tror inte att det är dom.
Om dom nu är serber som kommit hit och rånat, varför stannar dom då kvar?
Klart dom flytt till sitt hemland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in