2009-09-27, 13:53
Medlem
Xpers avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5863325.ab

Vet inte om det har länkats förut. Mycket intressant läsning imo.

Det verkar ju som serbisk press vet vilka lirarna är eller, what?

"De utpekade

*Född i Montenegro. 30 år gammal. Tidigare medlem i Röda baskrarna, en serbisk specialstyrka inom polisen.

*Född i Montenegro. 31 år gammal. Tidigare medlem i Röda baskrarna.

*Uppgifterna om den tredje mannen är svagare. Ett smeknamn nämns i serbisk media.
"
Senast redigerad av Xper 2009-09-27 kl. 13:56.
Citera
2009-09-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Än mer imponerande, om det är sant:

DN.se

Detta torde ju innebära att rånarna är rätt välkända av polisen.
Jo, men det kunde man väl ha gissat redan när det hände.

Hittar inget i sammanfattningen och sökning, så frågar igen: Fanns det några civilister alls i värdedepån när de slog till? I såna fall, var det civilister eller vakter?

EDIT: Det var ju ingen högoddsare att det skulle vara balter eller balkaneser heller... Får se om det stämmer.
Senast redigerad av aqqt 2009-09-27 kl. 13:58.
Citera
2009-09-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr1zly
1826 inlägg på 11 timmar, rekord?

Poliserna gjorde rätt som väntade, vanliga poliser ska inte ta sig an start beväpnade rånare.

då får vi 1 eller flera döda poliser på löpsedlarna istället.

dom gjorde rätt punkt slut.

duktiga rånare som visste vad dom gjorde. väldigt imponerande. men nu kommer den svåra delen för dom.

Jag fattar inte detta, varför ska inte Polisen skjuta? Polisen är den enhet i det civila samhället som har rätt att använda våld. De använder våld när det är befogat.. Enligt mig så bör de använda våld om någon snor en helikopter, flyger med den utan tillstånd, har massa vapen, rånar en värdedepå under vapenhot. Jag tycker snuten skulle bett rånarna att ge upp, om de inte gjorde det så bör de skjuta. Snuten tappar ju all respekt om de inte skjuter, är det nån här som är skraj för vår snut? Nej, skulle inte tro det. Är folk skraja för snuten i USA, Italien etc? Ja, för de skjuter/använder våld om folk inte lyder. Its that simple.
Citera
2009-09-27, 14:01
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
Jo, men det kunde man väl ha gissat redan när det hände.

Hittar inget i sammanfattningen och sökning, så frågar igen: Fanns det några civilister alls i värdedepån när de slog till? I såna fall, var det civilister eller vakter?

EDIT: Det var ju ingen högoddsare att det skulle vara balter eller balkaneser heller... Får se om det stämmer.

Sedan när blev ester och letter ökända bankrånare? Tror dock på det sistnämnda..Vilka det än nu var så var dom professionella, knappast några amatörer.
Citera
2009-09-27, 14:03
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lad
Jag fattar inte detta, varför ska inte Polisen skjuta? Polisen är den enhet i det civila samhället som har rätt att använda våld. De använder våld när det är befogat.. Enligt mig så bör de använda våld om någon snor en helikopter, flyger med den utan tillstånd, har massa vapen, rånar en värdedepå under vapenhot. Jag tycker snuten skulle bett rånarna att ge upp, om de inte gjorde det så bör de skjuta. Snuten tappar ju all respekt om de inte skjuter, är det nån här som är skraj för vår snut? Nej, skulle inte tro det. Är folk skraja för snuten i USA, Italien etc? Ja, för de skjuter/använder våld om folk inte lyder. Its that simple.

Rånarna var säkert tyngre beväpnade en än polis med en 9mm pistol, det är riskfyllt och andra poliser kan komma till skada i värsta fall dö. Snälla sluta spela GTA och inse verkligheten.
Citera
2009-09-27, 14:04
Medlem
Xpers avatar
Citat:

Lilla grabben... Det är för att allmänheten inte ska komma till skada. Tänk om polisen skjuter piloten, helikoptern störtar ner i ett lägenhetshus. Rotorbladen snurrar som bara den och en stor det skulle nog komma till skada alternativt dö.
Citera
2009-09-27, 14:08
Medlem
Tre är svarets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Alla dessa monteniggers kommer få både det ena och det andra uppkört i dajmkrysset under 8 års tid. Under tiden bränner deras kumpan rubbet på sprit, horor och identitetsbyte.

Man skulle ju nästan kunna missta sig för att din åsikt eller dina tankar vore det minsta intressanta eller sanna. Du spekulerar lika mycket som oss andra förutom det faktum att du skriver idiot till de som argumenterar emot. Det klassiska internet.
Citera
2009-09-27, 14:13
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Inre spaning och jag vet hur polisen kunde spåra snubbarna. Oftast missar skurkar en viktig sak. Nu är det bra en tidsfråga till resten sitter inlåsta. Men frågan är om man får tag på bytet? Flera är gripna.

Ok, jag frågar en sista gång. Hur vet du hur polisen kunde spåra snubbarna?

Brilljera nu! Själv tror jag du snackar skit för att få lite uppmärksamhet, vilket du nu fått!
Citera
2009-09-27, 14:19
Medlem
Amundsen-Scotts avatar
Citat:

Är du dum? Tror du inte att de gjorde en riskbedömning på plats? Vem fan vill ha en kraschad helikopter mitt i ett bostadsområde, med allt vad det innebär? Det blir en värre sörja än nödvändigt.
Citera
2009-09-27, 14:21
Medlem
Jag översatte den serbiska tidningsartikeln (http://www.blic.rs/hronika.php?id=112536) :

Inte klockren översättning men hoppas ni förstår den!
Senast redigerad av Biffen89 2009-09-27 kl. 14:26.
Citera
2009-09-27, 14:23
Medlem
Citat:
Alla dessa monteniggers kommer få både det ena och det andra uppkört i dajmkrysset under 8 års tid. Under tiden bränner deras kumpan rubbet på sprit, horor och identitetsbyte.
Dessa killar är proffs kallblodiga jävlar, är det någon som kommer ta någon i 2 an så är det dem. Pengarna behöver det inte oroa dig för dem är i säker förvar och är säkert redan investerade i något
Citera
2009-09-27, 14:25
Medlem
Amundsen-Scotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen89
Jag översatte den serbiska tidningsartikeln (http://www.blic.rs/hronika.php?id=112536) :

Inte klockren översättning men hoppas ni förstår den!

Jasså.. Sloba..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in