Citat:
Ursprungligen postat av analogsex
Forfarande samma tjafs om att det är få piloter i Sverige som klarar dessa flygmanövrer och att man måste ha nån överhemlig militär bakgrund.
Helikopterpiloter som jobbar i exempelvis Nordsjön och landar i rejäla vindar på en oljeplattform har det som krävs.
Helikopterpiloter som lämnar av extremskidåkare på avsatser högt uppe i alperna kan sin sak de med
Se kan ju även de som flyger Samernas arbetshelikoptrar ha tränat upp sig på egen hand uppe i ödsliga vildmarken.
Tänker på bilder man sett på de ryska piloter som var med och släckte branden i Tjernobyl-reaktorn de gjorde en och annan avancerad manöver....
Mycket intressant inlägg! Jag bor granne med Biggles (nästan..) o även han säjer att det finns många duktiga helokopterflygare i landet. Dock sa ju GW igår att dessa fins registrerade (drygt 500 om jag inte minns fel) o jag tror faktiskt inte att "vår" pilot finns bland dem. Men precis som du säjer finns det folk som kan flyga helikopter lite varstans o mot en del av bytet så....
De "vanliga" värdetransportrånare vi har i landet, dvs de som polisen har stenkoll på, de faller för min del, jag tror inte de är inblandade. Möjligen någon av de nya falangerna, kanske från någon av våra kända MC klubbar?