2009-09-23, 18:57
Medlem
vaselines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Och det används inte heller mycket 500lappar idag utan mer hundralappar.
Jodå, 500-lappar är det väldigt stor omsättning på
Citera
Medlem
Albert Fishs avatar
En till anhållen

Tydligen e en till tagen nu...ytterligare en hälare?
Citera
Medlem
uberantonpantons avatar
Överdriver inte alla lite när de påstår att det var värsta superstridspilot som landade helikoptern?

Jag är personligen ingen pilot och har aldrig någonsin ens suttit i någon, men så svårt ser det inte ut att vara att landa på taket. Det är uppenbart att personen i fråga har flugit förut, men det kan lika gärna röra sig om en hobbypilot.

Hursomhellst, ska bli väldigt intressant att se vad som händer med dom
Citera
2009-09-23, 18:58
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Jag tror att antingen så är dom fast inom ett par veckor, eller så ligger dom och lapar sol på en sandstrand i Thailand as we speak.
Hade jag vart dom i detta läget så hade jag legat lågt och stuckit utomlands till ett land som inte har utlämningsavtal och skickat pengarna per post till det landet som jag skulle åka till.
Citera
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Det som jag undrar är om en insidern åker med dem därifrån, dvs att han är en aktiv del av rånet, eller om han är en del av "gisslan" och helt enkelt tidigare låst upp dörrar eller givit rånarna information.
Han är definitivt inte medplockad. Då hade de lika gärna kunnat lämna en lapp också med adressen till rånarlyan.

Utan bevis kan de inte fälla någon för något, han sitter kvar och han kommer spela med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
jo men det tycker jag låter otroligt.

Tror nog snarare nån bidragit med information INNAN själva attacken, men tror nog inte dom hade nån som sprang där och bar pengar åt dom osv. Om dom inte tvingade folk som jobbade där att göra det vill säga.

Jo, det låter troligast. Men man vill u att det ska vara som i en härlig action rulle där de kastar en pistol till en av de anställda som sedan öppnar valvet till dem, mwahahaha
Citera
Medlem
Mr TTTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag har svårt att se hur det här skulle planeras i flera år. Ge det några månader med rätt kontakter och det borde inte vara några större problem. Det här rånet är inte mycket spektakulärare än tidigare, skillnaden är bara att man använder en helikopter. Vilket förvisso gör det ballare men det kräver nog inte särskilt mycket mer i planering.

Ok blev lite fel,men jag tänkte att insidern kanske inte skulle jobbat i 2 månader när detta händer Sen känns det märkligt med Sverige,där Sthlms stålar ligger finns en sketen Ababvakt m gummibatong,i andra länder beväpnade på klädbutiker inget jag förespråkar men va fan,inte konstigt att
det lockar till action
Citera
2009-09-23, 18:59
Medlem
Skjut-Mejs avatar
dom gripna är INTE misstänka för rånet, utan gripna för andra brott!

Citat:
Inga misstänkta

Han säger att mannen inte är förhörd ännu – det finns uppgifter polisen vill kontrollera innan dess.
Polisen har gripit ytterligare en man – eftersom han är efterlyst och ska avtjäna ett fängelsestraff.
– Men naturligtvis förhör vi också honom om rånet.
Har polisen några misstänkta för rånet?
– Nej, vi har inga misstänkta i nuläget
Senast redigerad av Skjut-Mej 2009-09-23 kl. 19:01. Anledning: Fel text i citatet...FAIL!
Citera
2009-09-23, 19:00
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert Fish
Tydligen e en till tagen nu...ytterligare en hälare?

Vart läser du det?
Citera
2009-09-23, 19:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORPATTE
Bell 206
Tom ~925 kg
Maximal startvikt 1500 kg
Alltså 575kg att lasta. Vi kan anta att det var 4 personer á 80kg?
575-320=255kg
Sen hade de säkert bra med utrustning.
Dock kan de tamejfan inte ha fått med sig en miljard, även om de vägt mer än vad de får göra.

EDIT: Någon skrev samma sak för några sekunder sedan

Skulle tro att 1,5 ton max startvikt är max säker startvikt. Men en säkerhetsmarginal på ca 1,2 inom flyget så kan de nog få in säkert 100kg till om de vill.

Jag tror öststatsliga. Säkert någon gammal warsawapakt-pilot med spetznas kompetens. Tror det finns en hel hög arbetslösa såna i Ryssland.
Citera
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberantonpanton
Överdriver inte alla lite när de påstår att det var värsta superstridspilot som landade helikoptern?

Jo, det verkar som det.

Citat:
Ursprungligen postat av svd.se
Dessutom tycker Johan Lilliehöök att polisen har överdrivit när de till TT beskriver det som att "den som har landat helikoptern är en extremt skicklig pilot. En så komplicerad landning skulle knappast ens en svensk ambulanshelikopter göra."

– Den här typen av landningar som beskrivs görs varje dag. Jag har själv landat på jättetrånga utrymmen, inte större än medarna på helikopterna, säger Johan Lilliehöök.
Citera
Medlem
Gidellas avatar
TV4-nyheterna säger att en av poliserna ville skjuta mot helikoptern, men fick nej av ledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in