2009-09-24, 01:53
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Den här stora belöningen... Ingen som ska börja sätta efter dessa grabbar? Finns det ens prisjägare i Sverige? Man borde kunna dra in rätt hyfsat med pengar...

Någon som har någon koll på ungefär hur mycket prispengar det finns totalt att tävla om när det gäller att fånga skurkar i Sverige?
Gratis kaffe till sin +meny på nästa Mc Donalds besök.
Citera
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Vem kan tvätta dessa belopp?

Där ligger frågan.

Hur visste man föresten att det fanns tillräckligt med soppa i helikoptern?
Många många frågor här..
Jag har två egna teorier till svar.

1. I den undre världen är allt möjligt.
Hur de i detalj går tillväga låter jag dock vara osagt.

2. De kikade förslagsvis bränslemätare i helin och hade med sig extra soppa i bilen vid behov. Det känns ändå som tveksamt att de ville ha den fulltankad.
Citera
Medlem
Slickepotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Jag ser den som högst osannolik. Skulle det vara någon gammal räv från I19 då eller tror du detta är någon lumpargrabb som ska göra deg? Det är liksom lite mer avancerat än att landa bland träd. Hovra i innerstad under mörkeflygning blir nog ingen på I19 tränad på. Precisionen, kylan, allting tyder på att det inte är så. Att man inte kan öva på precisionsflygning som civil pilot förstår jag ingenting av vad du menar..

Ja, att säga att de flyger i höjd med trädtopparna var väl kanske ett grovt understatement. De är nog utan att överdriva, sveriges elit vad beträffar choppers. Bestyckningen är dessutom sådan att de flyger på extremt låga höjder för att i sista stund resa sig precis i jämnhöjd med trädtopparna så att de kan avfyra sina vapen utan att du vare sig ser eller hör dem. Parkeringen av choppern tyder på att piloten heller inte gjorde det för första gången.

Kan öva, det kan man kanske men troligtvis inte alls i samma omfattning som militären. Dessutom så vill man väl som civilperson hellre flyga än att hålla på och hovra bland buskar och snår med risk för att crasha.
Senast redigerad av Slickepott 2009-09-24 kl. 02:00.
Citera
2009-09-24, 01:56
Medlem
RonaldoUtds avatar
En fundering, borde man inte kunna förvara åtminstånde en helikopter på stockholms polishus tak? Den helikoptern man snodde förvarades i ett tält så något liknande borde gå att slå upp på taket. Sen är det i princip omöjligt att sabotera samtidigt som man har snabbaste möjliga tillgång till helikoptern.
Citera
2009-09-24, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sl1ver
Gratis kaffe till sin +meny på nästa Mc Donalds besök.

Ahahaha, tack för att du förgyller denna 300 sidor långa tråd med totalt trams. Svara inte om du inte har något vettigt att säga, ok?

Citera
2009-09-24, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Kartellen, var det inte en av dom som använde samma mobil för att aptera sprängladdningar på en eller flera flyktbilar men innan dess hade pratat med sin mor?

Ingen blev väl fälld för Arlanda och inga pengar hittades, eller?
Nej inte för rånet, men alla vet vilka det var, dom dömdes för mordet på golarn same shit different names, hellre torska jag 10 bast än livstid för mord...
Citera
2009-09-24, 01:58
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Ahahaha, tack för att du förgyller denna 300 sidor långa tråd med totalt trams. Svara inte om du inte har något vettigt att säga, ok?

Gäsp..
Citera
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
En fundering, borde man inte kunna förvara åtminstånde en helikopter på stockholms polishus tak? Den helikoptern man snodde förvarades i ett tält så något liknande borde gå att slå upp på taket. Sen är det i princip omöjligt att sabotera samtidigt som man har snabbaste möjliga tillgång till helikoptern.
Jo vi diskuterade lite kring detta på föregående sida och kom fram till att det skulle vara bra för snabb utryckning, men mindre bra för underhåll och svårt att få tillstånd.
Citera
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjaxWarrior
Då får de väl skaffa helikopterplattor då? Det funkar i staterna. Men i Sverige är ju polisen förståndshandikappade.

Nej, dom ska nog inte skaffa sånt... verkar väldigt krångligt att få dit hangarer, bränsletanker och sånt upp 40 meter i luften, inte minst farligt(bränsle är brandfarligt!)... verkar bättre om dom helt enkelt flyttar det närmare och håller det på marken...
Citera
Medlem
little.rippers avatar
Jag har en fråga, läst tråden i typ två timmar. Sjukt häftigt och bra gjort av dessa killar.

Min fråga är, hur gick det med rotorbladen? Jag såg bland annat nåt klipp på tv, då såg man tydligt att dom satt kvar och sen läste man vissa kommentarer och så och det var någon snut eller liknande som bekräftade att de var bortskruvade?
Citera
2009-09-24, 02:01
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little.ripper
Jag har en fråga, läst tråden i typ två timmar. Sjukt häftigt och bra gjort av dessa killar.

Min fråga är, hur gick det med rotorbladen? Jag såg bland annat nåt klipp på tv, då såg man tydligt att dom satt kvar och sen läste man vissa kommentarer och så och det var någon snut eller liknande som bekräftade att de var bortskruvade?
Mig veterligen har de aldrig plockats bort. De sitter åtminstone kvar på bilderna då helikoptern är landad och övergiven.

Edit: Fixade till meningen.
Citera
2009-09-24, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av little.ripper
Förmodligen ska den stulna helikoptern bärgas från platsen, så vitt jag vet gör man detta med rotorbladen demonterade.

Min första tanke iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in