Jag förstår inte varför dom inte bara ignorerar det och kör på ändå.
För att man aldrig kan vara säker. Det KAN ju vara en bomb. Och vilken beslutsfattare tror du vill ta beslutet att skita i det och det visar sig vara en bomb?
Tidigt på tisdagsmorgonen hördes fyra kraftiga smällar från värdetransportcentralen i Västberga i Västberga. En helikopter hade landat på taket till byggnaden värdetransportcentralen och ett flera gärningsmän ska sedan ha hoppat ur den.
– De ska sedan ha slagit sönder rutor med en slägga och tagit sig in i byggnaden, säger Ulrika Lönngren.
Kraftiga smällar
Rånarna, som ska ha varit beväpnade med automatvapen, ska sedan ha firat upp bytet från hustaket till helikoptern och enligt polisen rör det sig därför med största sannolikhet om ett fullbordat rån.
Hur mycket pengar kan det röra sig om?
– Det här är som sagt en värdedepå så det är väldigt mycket pengar.
I samband med rånet ska även fyra kraftiga smälla ha hörts.
– Som sprängladdningar, säger Ulrika Lönngren.
Rånarna flydde sedan samma väg som de kom – med helikopter.
– Vår polishelikopter i Myttinge har förstörts. En sprängladdning har förhindrat den från att kunna gå upp. Det här fruktansvärt organiserat. Jag har aldrig varit med om något liknade, säger Ulrika Lönngren.
Svid sextiden hade rånarnas helikopter lämnat Västberga och rörde sig söderut.
Ett enormt polispådrag har tagit upp jakten på rånarna.
Larmet kom in klockan 05.18 på onsdagen.
Rent spontant kan jag tycka att det borde vara svårt att fly i helikopter. Dom måste väl ändå räkna med att polisen, på något sätt, tar sig upp i luften och tar upp jakten?
Rent spontant kan jag tycka att det borde vara svårt att fly i helikopter. Dom måste väl ändå räkna med att polisen, på något sätt, tar sig upp i luften och tar upp jakten?
Men så är jag ingen rånare heller!
Har inte flygplatser kontroll över luftrummet?
Dvs alla helikoptrar borde väl vara utrustade med någon form av sändare? Rätta mig om jag har fel!
Dvs alla helikoptrar borde väl vara utrustade med någon form av sändare? Rätta mig om jag har fel!
Verkar som den här helikoptern var modifierad, helt gråmålad, inget registreringsnummer eller så, så finns det någon sändarutrustning i den så var den antagligen avaktiverad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!