2009-09-23, 14:28
Medlem
pretends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Ah, hade tänkt skriva att jag inte menade något personligt mot just dig men glömde visst bort det. Den delen av inlägget var riktat mot ett annat klientel

Då blir jag på bättre humör!
Citera
2009-09-23, 14:28
Medlem
Antidots avatar
Om ni inte har länken redan så här är NT's rapportering om den stulna helikoptern.

http://www.norrteljetidning.se//nyhe...iklar/id/11090

Citat:
Ursprungligen postat av Norrtälje Tidning
Anders Olsson säger till Norrtelje Tidning att gärningsmännen troligen har brutit upp hangaren där helikoptern stod och sedan använt bil med släp för att dra ut helikoptern långt ut på startbanan för att undvika att höras för mycket. Det kan ha varit ett onödigt extrajobb.
- Det är ingen som regagerar om en helikopter drar iväg härifrån tidig på morgonen. Räddningsflyget lyfter och landar här dygnet runt, säger en boende vid Mellingeholms flygplats till Norrtelje Tidning.

Och att andra tidningar säger "Norrtälje Flygplats" det var en jävla givmild förklaring prova flygfält istället.

Det var också ett inbrottsförsök i Görla Industriområde vilket ligger bara ett stenkast bort från mellingeholms flygfält.

http://www.norrteljetidning.se//nyhe...iklar/id/11073

/Anti
Citera
2009-09-23, 14:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield.com
Att många poliser sitter och äter snabbmat på Sibylla och är allmänt ineffektiva är ju känt.

Undantaget förutom GW och rikskrim verkar vara Inspektör Conny Andersson:

http://tv4play.se/nyheter/nyhetskana...rtment=2.40195
Conny Andersson, är han så där kärringaktig av naturen eller är en en kvinlig transa?
Citera
2009-09-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Hur mycket träning skulle behövas för att vanliga kriminella skulle klara det där?

För hur får man ihop 10 elitsoldater? Känns inte helt troligt, eller?

om du läser lite mera i tråden så inser du att det behövdes inga elitsoldater eller liknande. Enda spektakulära med rånet är användandet av helikoptern. så det enda som behövs är nån som kan flyga skiten. Sen kan vilka andra idioter som helst ha gjort detta....
Citera
2009-09-23, 14:30
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorStefan
Jag säger såhär då... G4S Cash Services AB, en av tre larmtekniker i hela Sverige...
En av tre larmtekniker som inte borde snacka så mycket.
Citera
2009-09-23, 14:31
Medlem
Stockholms Län skall ha 2 st Polishelikoptrar
1 står med en bombatrapp ute på Värmdö och kan inte lyfta
men vart var den andra ?
Utlånad till annat län ?
På Patria Arlanda ?

Har inte hittat någon uppgift på det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abc1235
Är du dum på riktigt eller låtsas du bara.

Tycker du att polisen bör utsätta allmänheten för fara, för att rädda pengar?

Att skjuta någon som springer runt med kniv, handikappad eller ej, tycker jag är 100 gånger mer befogat om det är så att någons liv är i fara, ja.

Men det tycker alltså inte God-Dag-Yxskaft?

Så hur ska polisen göra när ett brott pågår då? Dagens metoder verkar ju inte särskilt framgångsrika.

Du kanske har en bättre lösning? Du kanske kan ta över Götblads post.

Jag tycker polisen satsar mer att inte utsätta sig själva för fara och åt helvete med allmänheten.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Vad fanns det då för mening att säga något då ö.h.t? Ska vi gissa tycker du?

Säger man A får man också säga B.
Han är väl helikopterpilot
Citera
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorStefan
Jag säger såhär då... G4S Cash Services AB, en av tre larmtekniker i hela Sverige...
Visst det tror man ju på.
Citera
2009-09-23, 14:32
Medlem
codetracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Stockholms Län skall ha 2 st Polishelikoptrar
1 står med en bombatrapp ute på Värmdö och kan inte lyfta
men vart var den andra ?
Utlånad till annat län ?
På Patria Arlanda ?

Har inte hittat någon uppgift på det...

Båda står ute på Värmdö, Myttinge.
Citera
2009-09-23, 14:32
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
om du läser lite mera i tråden så inser du att det behövdes inga elitsoldater eller liknande. Enda spektakulära med rånet är användandet av helikoptern. så det enda som behövs är nån som kan flyga skiten. Sen kan vilka andra idioter som helst ha gjort detta....
Jo, så tänkte jag med innan jag läst expertutlåtanden som yrade om en massa elitsoldater och allt vad de nu gissade på.

Men hur i helvete får man tag på en helikopter utan att lämna några spår efter sig?
Man tattar den ju inte direkt från nåt cykelställ.
Citera
2009-09-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Vaddå krascha? Den stod ju på taket i en halvtimma. Den hade kunnats försättas i ej flygbart skick under den tiden.

Det senaste jag hörde var att den stod en snabbis, några hoppade ur, den hovrade i luften för att sen gå ner och plocka upp personerna och dra.
Dessutom, poliser med handpuffror mot rånare med automatvapen i område där det bor och jobbar människor med risken att få ett gisslandrama på halsen. Njaaa, inte så jävla klipskt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in