2009-09-23, 07:52
Medlem
cynthias avatar
Kan tidpunkten ha ett samband med att ramadan är slut nu?
Citera
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTimor
"2009-08-26 - G4S Cash Services AB
Tekniker till vår Uppräkningsverksamhet
Maskiningenjörsjobb, Stockholm"

http://vakanser.se/jobb/tekniker+til...ngsverksamhet/
Ser ut som en av rånarna sa upp sig lagom till rånet..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xper
En helikopter kostar ju ganska mycket, men den kanske är stulen. Den var ju helt gråmålad inte ett kännetecken tydligen. Man va fan, skicka upp 10 jaktplan samt 10 stridshelikoptrar? Hur svårt kan det vara...

Enligt denna länk som postades innan http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=519165 så står det:

"Enligt polisen var helikoptern som användes vid rånet stulen. En källa uppger till TT att det rör sig om en privatägd helikopter från Bromma flygplats."

Ett helt klart chockerande rån som faktiskt gör mig glad. Alltid fint när det ligger mycket planering bakom, som Jönssonligan fast lite mer hardcore.
Finns det några spekulationer ännu på hur stor summa det rör sig om? Måste vara väldigt, väldigt mycket om något sådant här ska vara värt att utföra. Det finns som flera här redan påpekat garanterat någon på insidan som kommit med kontinuerlig info till utförarna!

Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Kan tidpunkten ha ett samband med att ramadan är slut nu?

Hahaha! Jag vill inte låta nedsättande mot några grupper men jag tvivlar starkt på att araber skulle ligga bakom detta genomtänkta brott. Men jag kan ha fel.
Citera
2009-09-23, 07:53
Medlem
EricusMatteis avatar
OMFG! Krimhistoria i realtid!

Det här blir film...

Hur många helikoptrar finns det i Sverige? Kan man ha stulit den inför rånet? om inte, vad kostar en helikopter? Går det att flyga utomlands direkt?

Detta måste ge rubriker i hela världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Gick rätt bra där tycker jag.
Hehe, beror ju på hur man ser det. Fast det är en helt annan diskussion.
Citera
Medlem
Korkbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
En helikopter drar ju till sig så otroligt mycket uppmärksamhet. Jag bor själv i sthlm, och det är inte ofta man ser/hör en helikopter. Rätt lustigt val av fordon faktiskt.

Eller hur, nästan bara trafik när det är derby.
Citera
Medlem
50 mil på en tank? det är en ganska bra sträcka. Om de planerat att dumpa helikoptern så är det ganska enkelt gjort. Flyg lågt ut över ett större skogsområde och ha bilar väntandes på andra sidan med snabb tillgång till någon större led med bra morgontrafik. Sen är det bara att smälta in med alla andra morgontrafikanter.
Citera
2009-09-23, 07:54
Medlem
MS13424s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCloud
Gör man ett rån på ett sådant snyggt sätt och dessutom att inte skada någon annan, ja då är man fan värd att få behålla bytet. Men oavsett detta så känns det som att det nog finns vissa paraleller med de tidigare spektakulära rånen vid postterminalen i Göteborg och mot depån i Danmark. Vågar sätta en spänn på att det nog handlar om samma lilla krets av folk.

Kan inget annat än att hålla med

Props till Grabbarna , Lycka till !!!

Kan nog säga att detta är en ofantlig summa pengar , blir nytt svenskt rekord !!!

Kan tänka mig att detta är inhemska grabbar med lite expert hjälp från Balkan eller Öststaterna

och en Helikopter är inte så svårt att få tag på om man rör sig i dessa grabbars krets. Pengar pratar i dessa Ekonomiska Kriser !!!
Citera
Medlem
codetracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Militärpolis är ju oftast ett gäng värnpliktiga + ett par befäl. Tror det vore mycket dumt att sätta in i det här fallet.
NI är specialtränade för att snabbt sättas in och agerar då och då i skarpa lägen.
Senast militären hade skarpt läge var 1809.
Förstärk hellre piketerna i landet, är mitt förslag.

Sedan Ådalen får inte svensk militär hjälpa till utan regeringens tillstånd. Vet inte hur de är med naturkatastrofer eller folk som försvinner i skogen vad som gäller med i polisiära ärenden är de a big no no.

Var en diskussion när Anna Lindh skulle ha en minnesstund i Sthlm stadshus, skulle någon kapa ett passagerarplan fick inte militären ingripa utan de var polisen och deras helikoptrar så som var de ända alternativet.
Citera
Bannlyst
Skrev det först i papperskorgstråden.
Någon som vet om Daniel Maiorana är ute? Har något svagt minne att han skulle släppas under sensommaren, men hittar ingen källa på det nu. Han hade kunnat organisera detta.
Citera
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Ser ut som en av rånarna sa upp sig lagom till rånet..
Garanterat ett insiderjobb. Nån måste ha jobbat där som vet hur lokalerna ser ut invändigt och hur man snabbt får upp pengarna på taket.
Citera
2009-09-23, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricusMattei
OMFG! Krimhistoria i realtid!

Det här blir film...

Hur många helikoptrar finns det i Sverige? Kan man ha stulit den inför rånet? om inte, vad kostar en helikopter? Går det att flyga utomlands direkt?

Detta måste ge rubriker i hela världen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in