2009-09-23, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av codetracer
Sedan Ådalen får inte svensk militär hjälpa till utan regeringens tillstånd. Vet inte hur de är med naturkatastrofer eller folk som försvinner i skogen vad som gäller med i polisiära ärenden är de a big no no.

Var en diskussion när Anna Lindh skulle ha en minnesstund i Sthlm stadshus, skulle någon kapa ett passagerarplan fick inte militären ingripa utan de var polisen och deras helikoptrar så som var de ända alternativet.
Helt rätt. I princip tycker jag det är ett vettigt resonemang.
Visst skulle man kunna ha tio rustade hemvärnsgubbar på tio minuter, men jag tror inte det vore önskvärt.
Citera
2009-09-23, 07:55
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle

Hahaha! Jag vill inte låta nedsättande mot några grupper men jag tvivlar starkt på att araber skulle ligga bakom detta genomtänkta brott. Men jag kan ha fel.

De var ju duktiga på att planera brott med luftfarkoster inblandade redan 2001.
Citera
2009-09-23, 07:56
Bannlyst
Har för mig att de där helikoptrarna som plåtar hus till Hemnet är Bell. Kan det vara en sån som snotts?
Citera
2009-09-23, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricusMattei
OMFG! Krimhistoria i realtid!

Det här blir film...

Hur många helikoptrar finns det i Sverige? Kan man ha stulit den inför rånet? om inte, vad kostar en helikopter? Går det att flyga utomlands direkt?

Detta måste ge rubriker i hela världen.

Den Norska tidningen VG har det på löpet tex

http://www.vg.no/

Citera
2009-09-23, 07:58
Medlem
codetracers avatar
någon här som vet vart helikotpern är eller t.o.m. sett den? Ett vittne som blev intervjuat i radion sa att den flög sydost från Västberga.
Citera
2009-09-23, 08:00
Medlem
Leif GW har helt rätt. Svenska polisen är helt inkompetenta, så fort något stort händer så är det kollektiv hjärnkollaps.

De kunde väl ringt militären och bett dem skicka upp standbyrouten JAS39 för att hålla ett öga på vart helikoptern tog vägen. Bara för att deras egen helikopter hade fått handväska innebär väl inte att alla resurser e slut. Brandhelikoptrar/flyg, ambulans m.m.
Citera
2009-09-23, 08:01
Medlem
Det kan röra sig om flera 100 miljoner enligt TV4Nyheterna

Det e bekräftat att helikoptern stals under natten i Bromma
Senast redigerad av Karate Kenta 2009-09-23 kl. 08:03.
Citera
2009-09-23, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillschumi
Leif GW har helt rätt. Svenska polisen är helt inkompetenta, så fort något stort händer så är det kollektiv hjärnkollaps.

De kunde väl ringt militären och bett dem skicka upp standbyrouten JAS39 för att hålla ett öga på vart helikoptern tog vägen. Bara för att deras egen helikopter hade fått handväska innebär väl inte att alla resurser e slut. Brandhelikoptrar/flyg, ambulans m.m.
Vad menar ni att en jasskvadron skulle göra?
Helikoptern kan ju flyga på 20 meters höjd. Tror att det vore rätt dumt att skjuta ned en helikopter på den höjden över Stockholm.
Citera
Medlem
Bell 206 är det. Fakta: Tv4.
Citera
Medlem
jonte123s avatar
bell 206 jetranger var det
edit:2:a på bollen
Citera
Medlem
Kupsans avatar
Varför tror nästan alla att det är ryssar eller folk med "östkontakter". Varför?

Värdetransportsrån är nästan en Svensk tradition, varit flertalet spektaktulära rån. Värdedepåer har blivit rånade flera gånger.
Svenskar har ju t.o.m åkt utomlands för att råna, i Danmark och Finland.
Men nu när det är en helikopter inblandad så blir det plötsligt ryssar som är i farten??
Senast redigerad av Kupsan 2009-09-23 kl. 08:08.
Citera
2009-09-23, 08:03
Medlem
SuperTimors avatar
Att helikoptern är stulen är nu bekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in