2010-12-03, 17:46
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av air-france
Tänkte inte att det var själva dj'andet som man skulle tjäna cash på utan att dra igång en ny klubb själv.
Tysk öl till förmånliga priser + öppet till när folk går hem + icke normativa människor = profit.
Skit i allt vad funktion one och liknande heter och bara gå väldigt back to basics.

Brytfest någon?

Annars tycker jag ifs The Office har ganska intima fester de med. Lagomt med folk, fantastisk lokal, bra musik.
Ah, sorry! Jo men visst, ploppar ju upp lite nya klubbar som försvinner lika fort som de kom, har en premiärfest och sen kommer de aldrig tillbaka. Brytfest kan man ju omöjligt gå back på om man dessutom skippar allt vad Function One heter och har de ljud man kommer över och köper in bärs som man säljer till rimligt pris. Billig bärs och skön stämning vinner ju över renast ljud, enkel ekvation. Har någon en egen lokal så är det ju bara att köra igång!

I Stockholm finns det ju alltid ett hål att fylla när det kommer till klubbar så allt välkomnas nog, behöver ju inte vara en uppslutning på 500 pers liksom, de grymmaste klubbar jag varit på har man i princip alltid stått själv och vevat i rökmaskinens dimma helt oviss om det som sker runt omkring en!
Citera
2010-12-03, 18:52
Medlem
HEARTSCHALLENGERs avatar
Citat:
Solna HQ - hardworkingbiff.com
Är intimt och lite halvklurigt att bli medlem, men det är inte en renodlad technoklubb.

Ja detta verkar ju spännande, och så klurigt att jag inte ens kan lista ut hur man kan ansöka! Att det är annat än techno är ju för övrigt bara trevligt. Kul med tips, du verkar ha koll.

Citat:
Tänkte inte att det var själva dj'andet som man skulle tjäna cash på utan att dra igång en ny klubb själv.
Tysk öl till förmånliga priser + öppet till när folk går hem + icke normativa människor = profit.
Skit i allt vad funktion one och liknande heter och bara gå väldigt back to basics.

Haha kicka igång det du, jag kommer. Vore säkert ett spännande projekt.
Citera
2010-12-04, 14:30
Medlem
air-frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEARTSCHALLENGER
Ja detta verkar ju spännande, och så klurigt att jag inte ens kan lista ut hur man kan ansöka! Att det är annat än techno är ju för övrigt bara trevligt. Kul med tips, du verkar ha koll.

Du anmäler dig till en fest på sidan, sedan kan man ansöka om medlemskap när man är på själva stället. Typ så går det till. Mycket liten lokal, men billig öl och trevligt folk som driver det.

Du hade förresten rätt om Oni på Kruthuset nästa helg, sweet!
Senast redigerad av air-france 2010-12-04 kl. 14:37.
Citera
2010-12-04, 14:32
Medlem
air-frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
I Stockholm finns det ju alltid ett hål att fylla när det kommer till klubbar så allt välkomnas nog, behöver ju inte vara en uppslutning på 500 pers liksom, de grymmaste klubbar jag varit på har man i princip alltid stått själv och vevat i rökmaskinens dimma helt oviss om det som sker runt omkring en!

Låter som du vart på Fukt(?)
Citera
2010-12-04, 18:26
Bannlyst
Solna HQ är spännande, förbannat liten lokal, rymmer max 70 pers skulle jag tro, men är man där i ett tidigt skede av kvällen så fungerar det utmärkt.

Gällande att starta egen klubb bara för att man kan jocka plattor, njea, det är ju tyvärr inte så enkelt. Sjysta lokaler med sjysta ägare som avgör sjysta öppettider samt sjysta barpriser.... Det finns inte längre i den här staden.

Och gällande den gamla Hyper/AOD-lokalen i Solna, det är ny verksamhet i de lokalerna numera. Ryktas om att det är nån form av sexklubb till och från, men vet inte huruvida det stämmer då jag tror att företagen i byggnaden nyttjar lokalen.
Jävligt synd, för det va en riktigt grym lokal. Men med vissa personer som arrangerar (ingen nämnd, ingen glömd) så blir det snabbt och lätt slutkört på ställena. De sista gångerna jag va på fest där så va det skytteltrafik utanför med taxibilar, stod fan fler där än vad det gör utanför centralen vid rusning.
Citera
2010-12-05, 14:40
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Låter som du vart på Fukt(?)
Nä, faktiskt inte! Var på väg dit för typ ett år sedan men kom aldrig iväg och sen dess har jag glömt bort det helt. Är det värt eller? Kör de fortfarande? Tror inte jag sett ett mail från dem på ett jävla tag i alla fall.

Tack för igår alla!
Citera
2010-12-05, 14:57
Medlem
air-frances avatar
Citat:
Nä, faktiskt inte! Var på väg dit för typ ett år sedan men kom aldrig iväg och sen dess har jag glömt bort det helt. Är det värt eller? Kör de fortfarande? Tror inte jag sett ett mail från dem på ett jävla tag i alla fall.

Tack för igår alla!

Fukt är typ rökmaskin + strobb + bra hård techno.
Väldigt enkelt men också väldigt bra.
Nu var det ifs typ i februari senaste festen var men nästa ligger enligt mycket säkra källor på ritbordet och kommer troligen vara innan det här året är slut eller i början av nästa.
Klart värt ett besök.

Hur var natten?
Jag är lite sjuk så kom inte iväg tyvärr.
Citera
2010-12-05, 15:23
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Fukt är typ rökmaskin + strobb + bra hård techno.
Väldigt enkelt men också väldigt bra.
Nu var det ifs typ i februari senaste festen var men nästa ligger enligt mycket säkra källor på ritbordet och kommer troligen vara innan det här året är slut eller i början av nästa.
Klart värt ett besök.

Hur var natten?
Jag är lite sjuk så kom inte iväg tyvärr.
Cool, ska hålla ögonen öppna efter det...

Den var makalöst bra! Det hade gjort ett fantastiskt jobb med att utsmycka lokalen, bra musik och väldigt trevligt folk. Och, de sålde Club-Mate! Blir inte bättre än så här i norr
Citera
2010-12-05, 16:46
Medlem
douloureuses avatar
Citat:
Cool, ska hålla ögonen öppna efter det...

Den var makalöst bra! Det hade gjort ett fantastiskt jobb med att utsmycka lokalen, bra musik och väldigt trevligt folk. Och, de sålde Club-Mate! Blir inte bättre än så här i norr

ÅÅÅHHH Fy Faen vad värt att få dricka club mate när man är ute och stompar! ARGH!
Citera
2010-12-05, 22:43
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Färgfabriken är iaf bättre än Pluto!
Finns inget bättre än Pluto men lokalerna på samma gata som kruthuset och suburbias senaste kommer bra nära!
Citera
2010-12-06, 00:19
Medlem
Ska nog glida till kruthuset för första gången på lördag för att se Oni Ayhun, ser fram emot det mycket med tanke på allt bra man läst och hört om detta ställe.
Citera
2010-12-06, 00:58
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
Ska nog glida till kruthuset för första gången på lördag för att se Oni Ayhun, ser fram emot det mycket med tanke på allt bra man läst och hört om detta ställe.

Hur kommer man in dit? Deras hemsida är väl nere för "renovering" Men vart ligger det, adress? Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in