2010-12-02, 12:32
Medlem
HEARTSCHALLENGERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vart anmäler man medlemsskap till The Office egentligen? Tack på förhand

Du måste vara medlem i föreningen Detroits Vänner, vilket du registrerar här:
http://www.detroitstockholm.com/phplist/?p=subscribe&id=2
Citera
2010-12-02, 12:36
Medlem
HEARTSCHALLENGERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av air-france
Niet.
Men antagligen The Office nu på lördag

+1. Lite tråkigt med resident night dock. Tydligen ska Oni Ayhun lira på Kruthuset nästa helg, det vore ju inte fel. Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar om man sökt "medborgarskap"? Är det många som blir nekade eller är det ett slags skenprocess för att man ska känna sig speciell och utvald?
Citera
2010-12-02, 23:43
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEARTSCHALLENGER
+1. Lite tråkigt med resident night dock. Tydligen ska Oni Ayhun lira på Kruthuset nästa helg, det vore ju inte fel. Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar om man sökt "medborgarskap"? Är det många som blir nekade eller är det ett slags skenprocess för att man ska känna sig speciell och utvald?
+2
Håller med, tycker dock att de brukar vara rätt duktiga men synd då de brukar ha stora bokningar hos sig. Tufft med Oni Ayhun, kan bli hur som helst säkert!

Medborgarskapet brukar gå fort...
Citera
2010-12-03, 01:20
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Vad hände med Hyper Hyper?

Kommer ihåg att dom höll till i Solna, helt underbar klubb, 5 öl för 100kr, 150kr inträde och höll på
till ca 13.00 på dagen...

Kommer ihåg en gång när jag festade för mkt och som tur så bodde min kompis då 5 min från lokalen, så jag drog hem till han tog en fet tupplur på några timmar, vaknade vid 9 på morgonen, joinade festen, rökte en fet gås på dansgolvet och det var bara att fortsätta lördagen!
Citera
2010-12-03, 11:41
Medlem
FFFFFs avatar
Citat:
Tydligen ska Oni Ayhun lira på Kruthuset nästa helg, det vore ju inte fel. Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar om man sökt "medborgarskap"? Är det många som blir nekade eller är det ett slags skenprocess för att man ska känna sig speciell och utvald?
Brukar gå ganska fort, 2 dagar tops, men de kanske är långsammare om det inte händer något nu i helgen.. Känner iaf ingen som blivit nekad, inte ens de under 20..

Tycker Kruthuset har gått ner sig lite, man får inte längre gå ut - medför skitlånga toaköer och inte samma fria stämmning - svårare för dem som vill röka nåt annat än cigg i rökrutan också.. Sen har de dessa ständiga medlemsavgifter, hur ofta ska man betala dem igentligen? Priserna 160 sek + medlemsavgift och sen kostar ölen därinna ganska mycket också. Nej usch, det har blivigt alldeles för dyrt och tråkigt. (de har ju inte ens Funktion One ljud att skylla priset på)

Office på lördag hade varitkul, har aldrig varit där dock, 200 sek är dock dyrt men kanske värt, ingen aning då jag inte varit där.

På lördag är det även Suburbia, denna gång inte på pluto, någon som vet var det kommer va? Jag gissar på färgfabriken? Suburbia gillar jag, 100 kronor för inträdet om man kommer innan 23.30 och man får 3 öl för 100 sek.
Senast redigerad av FFFFF 2010-12-03 kl. 11:44.
Citera
2010-12-03, 13:17
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFFFF
Brukar gå ganska fort, 2 dagar tops, men de kanske är långsammare om det inte händer något nu i helgen.. Känner iaf ingen som blivit nekad, inte ens de under 20..

Tycker Kruthuset har gått ner sig lite, man får inte längre gå ut - medför skitlånga toaköer och inte samma fria stämmning - svårare för dem som vill röka nåt annat än cigg i rökrutan också.. Sen har de dessa ständiga medlemsavgifter, hur ofta ska man betala dem igentligen? Priserna 160 sek + medlemsavgift och sen kostar ölen därinna ganska mycket också. Nej usch, det har blivigt alldeles för dyrt och tråkigt. (de har ju inte ens Funktion One ljud att skylla priset på)

Office på lördag hade varitkul, har aldrig varit där dock, 200 sek är dock dyrt men kanske värt, ingen aning då jag inte varit där.

På lördag är det även Suburbia, denna gång inte på pluto, någon som vet var det kommer va? Jag gissar på färgfabriken? Suburbia gillar jag, 100 kronor för inträdet om man kommer innan 23.30 och man får 3 öl för 100 sek.

Färgfabriken är iaf bättre än Pluto!
Citera
2010-12-03, 13:27
Medlem
air-frances avatar
Citat:

Mjo… det sket sig tydligen med bokningen dom hade på gång.
Oni Ayhun var däremot en grym nyhet! Är det sant så kommer jag vara där.

Medborgarskap, hmm… vet inte riktigt hur det ligger till men Kruthuset är ju inget speciellt hemligt.
Känns som halva city är på plats vid 02:30-04 ungefär. Ditt medborgarskap borde lösas direkt när dom har tid att fixa med sånt.
Citera
2010-12-03, 14:53
Medlem
HEARTSCHALLENGERs avatar
Citat:
Mjo… det sket sig tydligen med bokningen dom hade på gång.
Oni Ayhun var däremot en grym nyhet! Är det sant så kommer jag vara där.

Medborgarskap, hmm… vet inte riktigt hur det ligger till men Kruthuset är ju inget speciellt hemligt.
Känns som halva city är på plats vid 02:30-04 ungefär. Ditt medborgarskap borde lösas direkt när dom har tid att fixa med sånt.

Det kommer från säkra källor, så hoppas dom snabbar på med medborgarskapet nu för det kan man inte missa!

Alltså Kruthuset, Office, Suburbia och alla liknande "members only"-fester känns inte så spännande längre, alla vet om det, alla kan bli medlemmar och det är minst 5000 inbjudna på facebook inför varje fest. Vad har Stockholm mer att erbjuda? Något som inte är så sjukt uppförstorat och sönderhypat utan lite mer... intimt?
Citera
2010-12-03, 15:02
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Alltså Kruthuset, Office, Suburbia och alla liknande "members only"-fester känns inte så spännande längre, alla vet om det, alla kan bli medlemmar och det är minst 5000 inbjudna på facebook inför varje fest. Vad har Stockholm mer att erbjuda? Något som inte är så sjukt uppförstorat och sönderhypat utan lite mer... intimt?
Ptja, de flesta svartklubbar startar väl så för att sedan gå till att bli större och större om det går bra. Kruthuset gick väl skitknackigt för ett tag sen men nu kan jag omöjligt se att de inte får in stålar, så mycket folk det brukar vara och vilka - för att vara svartklubb - hutlösa priser de kan ha i baren ibland.
Citera
2010-12-03, 15:25
Medlem
air-frances avatar
Någon av er som kan snurra skivor?
Verkar ju finnas cash att hämta.

Solna HQ - hardworkingbiff.com
Är intimt och lite halvklurigt att bli medlem, men det är inte en renodlad technoklubb.
Citera
2010-12-03, 15:39
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Någon av er som kan snurra skivor?
Verkar ju finnas cash att hämta.
Visst, och med tanke på vilka genomruttna dudes som får spela ibland kan det ju inte vara alls för svårt att få chansen att tjäna lite extra. Tycker man det är kul också så är det ju bara att gratulera. De flesta börjar väl dock med att lira gratis. Och nej, vänder inga plattor själv. Tyvärr.
Citera
2010-12-03, 17:32
Medlem
air-frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Visst, och med tanke på vilka genomruttna dudes som får spela ibland kan det ju inte vara alls för svårt att få chansen att tjäna lite extra. Tycker man det är kul också så är det ju bara att gratulera. De flesta börjar väl dock med att lira gratis. Och nej, vänder inga plattor själv. Tyvärr.

Tänkte inte att det var själva dj'andet som man skulle tjäna cash på utan att dra igång en ny klubb själv.
Tysk öl till förmånliga priser + öppet till när folk går hem + icke normativa människor = profit.
Skit i allt vad funktion one och liknande heter och bara gå väldigt back to basics.

Brytfest någon?

Annars tycker jag ifs The Office har ganska intima fester de med. Lagomt med folk, fantastisk lokal, bra musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in