Citat:
Ursprungligen postat av Wotolom
Söker ställen i Stockholm som kör minimal och djup techno á la Berlin typ. PM'a gärna!
Då får du nog åka till Berlin! Det finns inga "svartklubbar" kvar så vitt jag vet längre. Var bättre förut må jag lova. Arrangörer som jag fortfarande kör regelbundet eller i bland är Office och ev Carbon. Många event finns ju på Facebook och man får ofta info om sporadiska fester eller liknande. Jag tycker benämningen svertklubb är fel då det oftast är föreningar som följer de regler som finns när det kommer till alkohol osv. Tanken är inte att drivanågot svart eller handla i det fördolda utan att kunna erbjuda sina medlemmar en bra upplevelse med musik och bra stämning utan begränsningar av öppettider och krogmentalitet. Svartklubb är min mening en olaglig verksamhet som profiterar genom att sälja alkohol till vanligt pris eller kränger smuggelsprit och lurar skatteverket osv osv.
Det finns klubbar som är etablerade inne i stan och har tillstånd. Öppet till 05 och supa! Jag blev dock nekad inträde en gång utan att vara påverkad över huvudtaget! Vakten påstod det iaf.
Trädgården kör ju vidare på vintern inomhus. Stället heter Under Bron. Inte allt för sällan spelas bra techno/house. Office spelade skivor där i helgen bla. I somras spelade tex Jeff Mills och Carl Craig! Bra lokal med två dansgolv. Halvtråkigt klientel med hipstervibes och andra människor som söker identitet genom att ha häftiga kläder osv. Man få ha överseende.
Sen finns det "2351" som i lokalen under Berns. Ofta bra bokningar med grymma dj´s fr Sverige och Berlins storklubbar. Lite mycket "coola" människor och minimal lokal. Känns som ett missbildat Stureplan för pöbeln som vill dansa och får göra det till bra musik. Varför vet jag inte.
Finns massor med halvtråkiga events så det är bara att snoka på facebook