2012-09-28, 00:45
Medlem
voyages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Slänger ut en liten trevare: Söker svartklubbar i stockholm som spelar smakfull deep house, gammal fin minimal och liknande med mycket stamp men ändå känsla, kick och snare. Blir för mig oftast för "hårda" klubbar där musikens enda mål oftast verkar vara att vara så hård som möjligt, typ som borta vid Ulvsunda ni vet. Eller "flummiga" ställen, psy är inte heller min grej. Jag vill ha känsla, smak, stamp och lite fulla människor. PM:a mig! Tänk Smallpeople, Soul Capsule, Daniel Bortz, Tom Trago, Mountain People etc.

Om du någon gång hittar något, hör av dig!

The Office låter som något som skulle kunna passa, om du inte har varit där redan förstås.
Själv tycker jag det är lite för trångt och gentrifieringsprocessen har gått fort den senaste tiden.
Mest hipsters och posers där numera. Trist.
Citera
2012-10-07, 22:23
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voyage
Om du någon gång hittar något, hör av dig!

The Office låter som något som skulle kunna passa, om du inte har varit där redan förstås.
Själv tycker jag det är lite för trångt och gentrifieringsprocessen har gått fort den senaste tiden.
Mest hipsters och posers där numera. Trist.

Nej, alltså hintade på det i min text: tycker tyvärr The Office är för hårt för ofta - även om det har sina ögonblick, missar det dock aldrig. Gentrifieringsprocess är precis det ord jag också skulle använda! Men jag bryr mig faktiskt inte så mycket, sålänge folk inte är dräggfulla och musiken är bra är jag nöjd.
Citera
2012-11-17, 22:08
Medlem
Grooms avatar
Tar gärna emot PM!
Citera
2012-11-26, 01:17
Medlem
Wotoloms avatar
Söker ställen i Stockholm som kör minimal och djup techno á la Berlin typ. PM'a gärna!
Citera
2012-11-26, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotolom
Söker ställen i Stockholm som kör minimal och djup techno á la Berlin typ. PM'a gärna!

Då får du nog åka till Berlin! Det finns inga "svartklubbar" kvar så vitt jag vet längre. Var bättre förut må jag lova. Arrangörer som jag fortfarande kör regelbundet eller i bland är Office och ev Carbon. Många event finns ju på Facebook och man får ofta info om sporadiska fester eller liknande. Jag tycker benämningen svertklubb är fel då det oftast är föreningar som följer de regler som finns när det kommer till alkohol osv. Tanken är inte att drivanågot svart eller handla i det fördolda utan att kunna erbjuda sina medlemmar en bra upplevelse med musik och bra stämning utan begränsningar av öppettider och krogmentalitet. Svartklubb är min mening en olaglig verksamhet som profiterar genom att sälja alkohol till vanligt pris eller kränger smuggelsprit och lurar skatteverket osv osv.

Det finns klubbar som är etablerade inne i stan och har tillstånd. Öppet till 05 och supa! Jag blev dock nekad inträde en gång utan att vara påverkad över huvudtaget! Vakten påstod det iaf.

Trädgården kör ju vidare på vintern inomhus. Stället heter Under Bron. Inte allt för sällan spelas bra techno/house. Office spelade skivor där i helgen bla. I somras spelade tex Jeff Mills och Carl Craig! Bra lokal med två dansgolv. Halvtråkigt klientel med hipstervibes och andra människor som söker identitet genom att ha häftiga kläder osv. Man få ha överseende.

Sen finns det "2351" som i lokalen under Berns. Ofta bra bokningar med grymma dj´s fr Sverige och Berlins storklubbar. Lite mycket "coola" människor och minimal lokal. Känns som ett missbildat Stureplan för pöbeln som vill dansa och får göra det till bra musik. Varför vet jag inte.

Finns massor med halvtråkiga events så det är bara att snoka på facebook
Citera
2012-12-07, 08:56
Medlem
Vilken Tur Att Kruthuset Kör Idag Då !
Citera
2012-12-07, 16:20
Medlem
pussyjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japelo
Vilken Tur Att Kruthuset Kör Idag Då !
har dom återuppstått i ny lokal?
Citera
2012-12-14, 01:32
Medlem
vanillasauces avatar
Jag har hittills endast besökt svartklubbar i Köpenhamn. Det är verkligen ett lotteri när man beger sig till såna ställen. Antingen är det fullt med jättekonstiga typer och sjukt dräggig tråkmusik eller så är det den bästa klubbupplevelsen någonsin. Tar väldigt gärna emot PM gällande framtida events av er kunniga insiders, känner tyvärr inga coola kids själv här i Sthlm som kan dra med en ut på en svartklubb!
Citera
2013-01-14, 21:02
Medlem
Vilka svartklubbar finns det i Stockholm förutom:
The Office
Karbon
Solna Zoo

?
Citera
2013-01-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatico
Vilka svartklubbar finns det i Stockholm förutom:
The Office
Karbon
Solna Zoo

?
Finns väl inte så många fler just nu vad jag vet. Art of sound? Fast det räknas väl knappt som en svartklubb.
Citera
2013-01-15, 03:13
Medlem
Nej det gör det inte men är riktigt najs nästa är 25:e verkar det som
Synd att dom inte får tillstånd för att ha öppet till 5 längre jävla polis!
Citera
2013-01-28, 20:29
Medlem
Hur långt in på morgonen brukar The Office köra sina kvällar? 06-07?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in