2011-03-14, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av love2
Måste säga att jag blev imponerad av lugnet och de trevliga vakterna. Det är stor skillnad mot hur det var på svartklubbarna i stil med Tritnaha i början på 90. Vakter som stod och skrek åt folk i kostym. Skönt ställe.

Lite för ung för att ha varit med på 90talet, men välkommen till den samtida technoscenen!
Kruthuset brukar vara som i Fredags, festligt men vänligt.

Hade lite svårt för hur intensivt DVS1s set var. Det kändes som fööör mycket på något vis.
Galet hög volym också, hade gärna haft öronproppar.
Citera
2011-03-14, 21:49
Medlem
kabloys avatar
Hur ofta händer det saker på just kruthuset som inte är direkt elektroniskt musik , eller i alla fall annat än techno?
Citera
2011-03-18, 00:37
Medlem
Trammiss avatar
Så... Hur är det med knarket på dessa svartklubbar då?
Citera
2011-03-19, 21:24
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Så... Hur är det med knarket på dessa svartklubbar då?
BYOD tror jag är kutym.
Citera
2011-03-19, 21:58
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
BYOD tror jag är kutym.

Japp, existerar vanligtvis inte någon drogförsäljning.
Blivit erbjuden att köpa 1 gång på cirka tre års festande.
Citera
2011-03-21, 15:32
Medlem
Perriss avatar
God ettermiddag i tråden! Lite försynt undrar jag om man får nån form av bekräftelse på att man blivit medlem i detroits vänner efter att man anmält sig på hemsidan, eller ska man bara stå där likt grindpojken med röda kinder och klump i bröstet och hoppas mitt i kalla läskiga natten?

/perris
Senast redigerad av Perris 2011-03-21 kl. 15:35.
Citera
2011-03-21, 17:16
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
God ettermiddag i tråden! Lite försynt undrar jag om man får nån form av bekräftelse på att man blivit medlem i detroits vänner efter att man anmält sig på hemsidan, eller ska man bara stå där likt grindpojken med röda kinder och klump i bröstet och hoppas mitt i kalla läskiga natten?

/perris
Bekräftelsemailet brukar komma efter ett tag och har en tendens att hamna i skräpkorgen, så ha uppsikt även där.
Citera
2011-03-21, 18:15
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Bekräftelsemailet brukar komma efter ett tag och har en tendens att hamna i skräpkorgen, så ha uppsikt även där.
Åhå! Tack, men äsch, då har jag missat den rackaren, och det var för länge sen för att det ska finnas kvar. På´t igen dåra!

/perris
Citera
2011-03-22, 03:56
Medlem
roadiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet

Efter att ha sett dig svara här inne många gånger måste jag fråga: Är du en del av the office-gänget eller bara en erfaren besökare?
Oavsett, syns på lördag!
Citera
2011-03-22, 19:03
Medlem
catscans avatar
Det är mycket fokus på techno(-ish) klubbar här i tråden.
Inget fel med det, jag älskar den scenen och ett par av de arrangörer som huserar i Stockholm.
The Office och Kruthuset är klara favoriter.

Men tänker att det måste finnas svartklubbar med annan inriktning?
Någon nämnde (lokalen)Korvfabriken tidigare i tråden och att det är någon sorts sexklubb där nu.
Inte för att jag är så speciellt intresserad av att gå och knulla på en klubb, men nyfikenheten på klubbar med andra sorters inriktningar än techno eller dubstep/dnb har vuxit inom mig.

Nån som vet, har hört talas om något spännande/bra?
Pm'a om det känns mer rätt.
Citera
2011-03-22, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
Inget fel med det, jag älskar den scenen och ett par av de arrangörer som huserar i Stockholm.

Någon nämnde (lokalen)Korvfabriken tidigare i tråden och att det är någon sorts sexklubb där nu.
Inte för att jag är så speciellt intresserad av att gå och knulla på en klubb, men nyfikenheten på klubbar med andra sorters inriktningar än techno eller dubstep/dnb har vuxit inom mig.

Majoriteten associerar Kruthuset med techno, därav det raka ämnet skulle jag tro.
Men vad är det för typ av svartklubb du är ute efter? Annan inriktning kan innebära en jäkla massa, även sexklubb.
Citera
2011-03-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catscan

En "svartklubb" s.k. Pluto kör ju annan musik än techno ibland. Har för mig att ett band vid namnet boris and the jeltsins ska spela där snart om de inte redan har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in