2011-01-21, 04:13
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Däremot kan jag lacka på att väldigt många jag känner helt plötsligt börjat tycka om techno. Innan kruthuset slog igenom och blev riktigt hippt och ballt att gå på skulle ingen ha lyssnat på techno.

Amen...
Citera
2011-01-21, 20:18
Medlem
douloureuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Det är det jag menar med ett av mina tidigare inlägg.
Jag har inget emot nytt folk på klubbarna i den här stan men framförallt på undergroundfesterna så festar jag hellre med få människor som har ett genuint intresse för musiken än ett hundratal pajaser som inte vet skillnad på kick och bas.

Jävligt sant. Stureplanstöntarna kan gott ha Kruthuset för sig själva.
Citera
2011-01-27, 20:53
Medlem
dunderdasens avatar
Någon som ska till The Office?
Har aldrig varit på nåt sånt ställe förut, men tänkte kanske dra dit för att testa något annat än krogarna i stan. Vad är det för klientel som går på dessa tillställningar? Jag fick lite dåliga vibbar av att kolla på bilderna..
Citera
2011-01-29, 22:51
Medlem
Imperors avatar
Måste hålla med om att Korvfabriken är den ballaste lokal jag varit på! Speciellt nu efter att det blivit sexklubb!

Ska kolla in lokalen som ligger granne med Kruthuset inatt!
Citera
2011-01-31, 13:50
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperor
Måste hålla med om att Korvfabriken är den ballaste lokal jag varit på! Speciellt nu efter att det blivit sexklubb!

Ska kolla in lokalen som ligger granne med Kruthuset inatt!

Do tell more!

Har hört om Korvfabriken tidigare men inte som sexklubb, jag är helt för att bredda mina perspektiv så har du mer info är jag nyfiken.
PM om det krävs.
Citera
2011-01-31, 15:51
Bannlyst
Det va väl en fest i Västberga i helgen?
Tänkte på denna nyhet, http://www.svd.se/stockholm/nyheter/flaskor-mot-polis-pa-urartad-fest_5903139.svd

Där även en person försökte köra på en snut?
Nån som vet mer? Kanske inte alls är från den festen jag tänker på, och isåfall så kan ni ignorera det.
Citera
2011-01-31, 15:55
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Det va väl en fest i Västberga i helgen?
Tänkte på denna nyhet, http://www.svd.se/stockholm/nyheter/flaskor-mot-polis-pa-urartad-fest_5903139.svd

Där även en person försökte köra på en snut?
Nån som vet mer? Kanske inte alls är från den festen jag tänker på, och isåfall så kan ni ignorera det.
Det var två stycken så vitt jag vet, dels Kruthuset och så en alldeles intill. Var själv på den förstnämnda och där var det kolugnt, drösade dock in ett ganska stort gäng påtända medelåldersmän senare under natten, kanske var det så att de kom från festen i artikeln?
Citera
2011-01-31, 16:35
Medlem
catscans avatar
Oj.
Var väl Tillsammans / Suburbia-gänget som utöver Kruthuset körde i Västberga i lördags?
Brukar (nästan) aldrig gå på deras fester, är publiken där mer våldsbenägen än t.ex på Krutet?

Vill veta mer.
Citera
2011-01-31, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
Oj.
Var väl Tillsammans / Suburbia-gänget som utöver Kruthuset körde i Västberga i lördags?
Brukar (nästan) aldrig gå på deras fester, är publiken där mer våldsbenägen än t.ex på Krutet?

Vill veta mer.

Ja just det, så va det!
Inga som nämner händelsen på eventet så därför jag blev lite osäker om det gällde just denna fest eller om det var någon annan i närheten, samtidigt.
Har tidigare gått på deras fester (i början) och visst, det har väl varit en del tjafs mellan folk men våldsbenäget skulle jag nog inte vilja påstå. Å andra sidan vet jag inte hur det är på festerna idag, och Kruthuset kan jag inte jämföra med då jag aldrig besökt de.
Citera
2011-01-31, 17:50
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ja just det, så va det!
Inga som nämner händelsen på eventet så därför jag blev lite osäker om det gällde just denna fest eller om det var någon annan i närheten, samtidigt.
Har tidigare gått på deras fester (i början) och visst, det har väl varit en del tjafs mellan folk men våldsbenäget skulle jag nog inte vilja påstå. Å andra sidan vet jag inte hur det är på festerna idag, och Kruthuset kan jag inte jämföra med då jag aldrig besökt de.
Har aldrig sett något bråk eller så mycket som en sur min på Kruthuset. Ever.
Citera
2011-01-31, 18:03
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Har aldrig sett något bråk eller så mycket som en sur min på Kruthuset. Ever.

Inte jag heller, förutom från en vakt en gång precis när dom hade byggt om och man inte fick gå ut längre utan var hänvisad till balkongen för att röka och jag inte hade uppmärksammat det och trodde man kunde ta en cigg på dansgolvet. Det var inte uppskattat och fick ett ont öga. Men inte mer än så.

Nu har jag inte varit där på ett tag, är det fortfarande så att man inte få gå ut?
Hatar den där kön på 30 minuter för att få pissa.
Citera
2011-01-31, 18:06
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
Inte jag heller, förutom från en vakt en gång precis när dom hade byggt om och man inte fick gå ut längre utan var hänvisad till balkongen för att röka och jag inte hade uppmärksammat det och trodde man kunde ta en cigg på dansgolvet. Det var inte uppskattat och fick ett ont öga. Men inte mer än så.

Nu har jag inte varit där på ett tag, är det fortfarande så att man inte få gå ut?
Hatar den där kön på 30 minuter för att få pissa.
Nä, tror faktiskt dom skrotade den dumma regeln direkt efter balkongkvällen. Den finns inte kvar f.ö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in