Citat:
Ursprungligen postat av
Bisarro
Det r ju nstan enbart vatten i gurka, s varfr man lgger det i vatten frstr jag inte. Fr smakens skull, jovisst, men det r ju ungefr som att blanda ut sin Concerta med Amfetamin fr att man gillar Amfetamin, eller som att sola solarium nr solen skiner. Men om man absolut mste ta inlagd gurka, kp d en burk och t. Att gra egen r bara slseri med tid. Varfr ens tnka tanken? Det sitter ingen klok gubbe p bergets topp hela dagen, bara d solen gr upp eller ner. Man gillar inlagd gurka fr smakens skull, det mste vl vara s? Eller menar ni att det bedrivs vetenskaplig forskning inom detta omrde? Jag r osker.
Som dePaul sger, plus att vissa av oss bor i lnder dr gammal hederlig, god saltgurka inte finns i varenda mataffr, alternativt r runt 30 ggr dyrare n vanlig, frsk gurka.
Jag vet inte riktigt om du har smakat p saltgurka och jmfrt den med vanlig gurka, det r ju inte riktigt samma sak, varesig i smak, konsistens eller hllbarhet...
Edit: Sen r det ju rtt roligt att gra saker sjlv ocks.
Och med ditt tankestt; Varfr kper du kttfrs, krossade tomater med mera nr du ska laga kttfrsss, det finns ju frdig p burk redan...
Varfr kper du oskalad potatis och skalar sjlv, det finns ju frdig p burk redan.
Och s vidare.. du fattar frhoppningsvis...