Citat:
Ursprungligen postat av B0llkalle
Hon såg ju rätt nätt och fin ut, dock, på de bilder jag sett. Tror inte han hade behövt någon kniv.
(Fast om han också brukade gå omkring med kniv så stöder det ju onekligen din teori.)
Deras märkliga beteende. K. ringde sin mor mitt i natten amerikansk tid, och svamlade om oväsentligheter. Hon ringde flera samtal till M.'s telefon under natten/morgonen och lade på direkt utan att vänta på mobilsvaret. Hon berättade självsäkert för sina väninnor att M. blödde ihjäl innan polisen hade lämnat ut några detaljer.
(Ur minnet; orkar inte leta fram detaljuppgifter.)
Ok, hade fått för mig att K. själv pekade ut L.
Jag har svårt att se att detta "märkliga" beteende skulle vara ett tecken på skuld. Amanda Knox sammanboende hade just blivit brutalt mördad. Hur tror du hon kände sig? Det kunde lika gärna vara hon som blivit mördad. Rudy Guede hade frågat ut sina bekanta, killarna som bodde på undervåningen i huset på Via della Pergola 7, om Amanda Knox som han var intresserad av.
Amanda Knox kanske är plump, burdus, opassande och har en allmänt bristfällig karaktär, men det är helt ointressant i sammanhanget. Att dra slutsatsen att Meredith Kercher blödde ihjäl behöver man knappast vara ett geni för förstå. Hela mordrummet var fullt av blod. Vad är det för sorts argument för något egentligen?
Nej, polisen pekade ut Lumumba och försökte få Knox att erkänna genom att ljuga för henne att de hade starka bevis för saken. De lyckades. Det kan naturligtvis vara befogat att göra så och effektivt polisarbete. Men det kan även vara problematiskt, därför att den information man får genom sådana manövrar inte alltid är tillförlitlig. I det här fallet fick de Knox att erkänna att hon varit i huset när Lumumba mördade Kercher. Men Lumumba hade inget med saken att göra! Då hävdar man att detta ändå innebär att halvt erkännande av henne att hon var inblandad. Men så är det inte alls; det är falsk logik. Att helt sonika byta ut gärningmannen mot en annan, Rudy Guede, men hålla fast vid sin teori är polisarbete bortom det absurdas gräns.
Kom ihåg att polisen "slarvat bort" inspelningarna av Knox´förhör. Man har även "råkat" förstöra tre datorer, där Sollecitos dator kunde gett Sollecito alibi. Nu har behåspännet som sades ha Sollecitos DNA på det "oturligt nog" rostat sönder. Det hittades turlig nog efter 46 dagar på en annan plats i mordrummet,vid en tidpunkt när bevisen mot Knox och Sollecito såg tunna ut, efter att andra "bevis" visat sig inte existera. (kvitto på inköpt klorin m.m)
Gäller det märkligt uppträdande slår polisens märkliga uppträdande Amanda Knox´med hästlängder.