2014-07-04, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket intressant sammanställning som du har gjort.

Det är nog mycket troligt att KH kan ha haft körkort redan under sommaren/hösten 1968. Personer som bodde ute på landet där allmänna kommunikationer inte var speciellt goda tog för det mesta körkort så fort de kunde. På den här tiden så kunde man börja övningsköra när man var 17½ år.

15-åriga Lillemor Thorssons kropp återfanns tyvärr aldrig.

Det kan mycket väl vara så att den unga flickan i Bispgården den 3/9 1970 kan ha spelat död. Hon måste ha förstått att GM var en mycket farlig person. Hon blev naturligtvis helt skräckslagen och måste säkerligen ha trott att han skulle döda henne.

Mycket intressant att läsa detta PM du har erhållit med ny information.

Var GM flyttade efter avslutad "vård" vet jag inte men han kan mycket väl redan då ha flyttat till trakterna av Stockholm.

Tror du Skaraborg att Ådalsmannen fortsatte begå brott när han kom ut?
Citera
2014-07-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry

Idag går det väl att kolla upp via Lexbase, i alla fall om han nu blev dömd för något.
Citera
2014-07-04, 11:05
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Idag går det väl att kolla upp via Lexbase, i alla fall om han nu blev dömd för något.
Lexbase innehåller än så länge bara domar från de senaste 5 åren, enligt vad jag har läst.
Citera
2014-07-04, 14:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svårt att uttala sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry

Ja det är ju svårt att uttala sig om. Jag tror att han skulle kunna vara ostraffad efter att han blev frisläppt. Åtminstone i samband med att han blev far för första gången.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-07-04 kl. 14:46.
Citera
2014-07-09, 21:03
Medlem
Stubbstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenjaO
Farsan min berättade idag för mig att han körde en mörk Opel också, någon veteranaktig Opel. Kanske var det den ni åkte i?:O
En Kapitän månne?

Nu står det på Ratsit att han är ogift. Han har alltså skiljt sig?

Var det någon som sände honom vykort?

Grov våldtäkt mot barn alltså, allvarliga grejer Har denne Kent något jobb eller har han hunnit bli ålderspensionär nu? Ja, frågan om jobb har ju varit uppe tidigare så det är väl ingen som kanske riktigt vet här i tråden.
Citera
2014-07-10, 13:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ålderspensionär?

Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock
En Kapitän månne?

Nu står det på Ratsit att han är ogift. Han har alltså skiljt sig?

Var det någon som sände honom vykort?

Grov våldtäkt mot barn alltså, allvarliga grejer Har denne Kent något jobb eller har han hunnit bli ålderspensionär nu? Ja, frågan om jobb har ju varit uppe tidigare så det är väl ingen som kanske riktigt vet här i tråden.

Tydligen har han det?

Ja detta är mycket allvarligt. Vad GM har arbetat med efter åren 1970-71 vet jag inte. Numera kan han mycket väl vara ålderspensionär.
Citera
2014-11-08, 22:35
Medlem
Han jobbade på Spendrups fabrik i Vårby tills fabriken la ner största delen av verksamheten nu 2014
Citera
2014-11-09, 15:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Spendrups fabrik i Vårby.

Citat:
Ursprungligen postat av neon92
Han jobbade på Spendrups fabrik i Vårby tills fabriken la ner största delen av verksamheten nu 2014

Jaså det var där "Mannen från Väja" arbetade. Kanske under många år?

Efter att största delen av verksamheten lades ner i år, så är det mycket troligt att han gick i pension.
Citera
2014-11-09, 18:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Vet du när han flyttade och började jobba i Vårby?
Jobbade han någon annanstans innan Vårby?
Hur länge bodde han kvar i norrland?
När skilde han sig?

Han är ju bara 64 år nu. Har han verkligen gått i pension?

Kollade Kent på Ratsit nu och funderar på varför han står skriven på så många bilar när han står skriven ensam i bostaden? 5 bilar?
http://www.ratsit.se/19500120-Kent_H...v_aJPyEohZ3aTU

Märke Fordonsår Fordonsslag
VOLVO 1995 Personbil
SÄVSJÖSLÄPET 1992 Släpvagn
BMW 2009 Personbil
BMW 1997 Personbil
BMW 1997 Personbil
BMW 1999 Personbil
Senast redigerad av Timeout 2014-11-09 kl. 19:06.
Citera
2014-11-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När skilde han sig?

Kollade Kent på Ratsit nu och funderar på varför han står skriven på så många bilar när han står skriven ensam i bostaden? 5 bilar?

VOLVO 1995 Personbil
BMW 2009 Personbil
BMW 1997 Personbil
BMW 1997 Personbil
BMW 1999 Personbil
Jag vet bara att han jobbat på spendrups i säkert 30 år. Jag tror också han har pensionerats, då han var totalt oduglig som elektriker(som ändå varit hans yrke de senaste 30 åren). Det kan mycket väl stämma att han äger så många bilar. Han pratade ofta om bilar han skruvade på hemma, undrade alltid varför han inte valt att jobba som bilmekaniker istället som han faktiskt var intresserad av.
Citera
2014-11-10, 16:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hela fem personbilar och en släpvagn.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När skilde han sig?

VOLVO 1995 Personbil
BMW 2009 Personbil
BMW 1997 Personbil
BMW 1997 Personbil
BMW 1999 Personbil

Det var en väldigt massa fordon han har. Var får han plats med alla dessa numera? "Ådalsmannen" bor ju numera i stadsdelen Stadshagen inne i Stockholm.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-11-10 kl. 16:40.
Citera
2014-11-11, 19:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den oduglige elektrikern på Spendrups.

Citat:
Jag vet bara att han jobbat på spendrups i säkert 30 år. Jag tror också han har pensionerats, då han var totalt oduglig som elektriker(som ändå varit hans yrke de senaste 30 åren). Det kan mycket väl stämma att han äger så många bilar. Han pratade ofta om bilar han skruvade på hemma, undrade alltid varför han inte valt att jobba som bilmekaniker istället som han faktiskt var intresserad av.

Tack för den här informationen neon92!

Så han arbetade som elektriker på Spendrups under säkert 30 års tid. Dessutom tydligen totalt oduglig för sitt arbete. Undrar varför fabriken lät honom arbeta kvar under alla dessa år?

Han kanske hade varit en bättre bilmekaniker eftersom han hade intresse för att meka med bilar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in