Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Att jag vill att världens all människor ska ha det så bra som möjligt. Då är asyl en del i verktyget. Vad är det för svårt att argumnetera emot det?
Om du hade någon aning om hur världen fungerar och vilken effekt asylmottagning har så skulle du inse att det inte räcker med att bara säga "Jag vill ha en bättre värld". Det är tomt, omotiverat och inte mycket mer än en naiv fantasi. Om du släppte den kristna idiotin om att alla människor är speciella och perfekta och att alla har rätt att leva så skulle du kunna se världen i ett mycket bättre ljus. Det finns människor där ute som lätt skulle döda dig för att de vill ha din jacka. Älskar du dem som du älskar dig själv? Tänkte inte det. Om någon försöker döda dig, vänder du andra kinden till? Tänkte inte det.
Asylmottagning gör inget i den större bilden. De
riktiga flyktingarna som vi tar emot (3-5% av de som söker asyl i Sverige) gör inte världen bättre. Du får tänka bra mycket mer storskaligt om du vill använda stora ord som "världen".
Citat:
Samma propaganda trams som vanligt!
Du kanske borde ställa dig då varför alla invandrare inte begår brott om det är kulturelt förknippat?
Om och om igen så misslyckas du med väldigt enkla frågor. Du har ingen fakta, eller hur?
Kan du ens läsa, pojk? Jag bad dig om fakta till varför den faktan som existerar inte stämmer. Det är ingen som påstår att alla invandrare begår brott, precis som att ingen påstår att svenskar aldrig begår brott. Det borde du inse. Det handlar bara om olika nivåer av belägenhet. Vissa invandrargrupper är starkt överrepresenterade. Du kan inte vifta bort den faktan genom att kalla det 'propaganda trams'. Det är invandrarna själva som har gjort statistiken till vad den är, om du inte har insett det än. Det är inte någon svensk rasse på SCB och BRÅ som gnuggar händerna och tänker "Haha, nu jävlar ska blattarna få...".
Citat:
Ni är en del av problemet och om du tror att "VITA" inte har ett finger i allt smutsigt som sker i världen så är du bra naiv.
Och du anklagar mig för propaganda? Är det den vita mannens fel att Burma är åt helvete? Är den barbariska teokratin i Arabländerna den vita mannens fel?
Nej, pojk, det är du som är naiv, och mer därtill. Typiskt att skylla världens problem på oss samtidigt som du själv är i Sverige och njuter av den välfärd som vi "VITA" har skapat. Om vi står bakom allt dåligt som händer i världen varför flyr alla hit? Antingen så stämmer det inte eller så bryr sig de inte så länge de får njuta av frukterna. Vad var det Milton skrev? "Better to reign in Hell than serve in Heaven"?
Citat:
Ja, inte kan vi ha en målsättning att just DU ska ha det så bra som möjligt.
Man kan undra vem du är? GUD?
Förolämpa mig inte. Jag är inte en fascistisk massmördare utan vett.
Jag hade turen att födas i Sverige så jag har det redan så bra som man kan ha. Jag vill gärna se att världen blir en bättre plats men jag är inte någon naiv liten assyr som tror att Sveriges invandringspolitik har något som helst med världens situation att göra.
Någon gång skulle jag vilja se en svensk här på FB som tycker lika som du och resten av trollargänget (Ominus, tverskoy etc).
Citat:
Nej, jag vill inte utrota alla svenskar och göra Sverige till assyriernas. Så sluta tramsa. Vi är nog det minsta problemet du har här.
Verkligen inte. Om alla assyrier är som du så har vi ett ordentligt problem. Sverige har ingen nytta av människor utan hjärnkapacitet nog att ens inse vilket troll man är. Vi har redan BlondinBella, det räcker gott och väl, tack. Varför ska vi importera människor till Sverige som är på samma intellektuella nivå som det svenska bottenskrapet?
Citat:
Mitt liv hade nog sett bra ut. Vi är mycket bra på att anpassa oss i de länder vi bor i, trots att vi många gånger motarbetas.
Du kan spekulera bäst du vill men det du skriver här på FB bevisar att du inte har anpassat dig längre än att baka pizza och se på TV.
Citat:
Du svara inte på min fråga om hur världen hade sett ut om USA hade suttit med armarna i kors.
Ja hur hade ditt liv sett då?
Det är lätt att snacka när man sitter på en räckmacka idag.
Jag skulle kunna vara lika naiv som du och bara säga "Det hade säkert blivit bra. Jag kan anpassa mig". Eller så kan jag använda min hjärna och tala om för dig att länder har hjälpt varandra många gånger och att ingen påstått att det var något dåligt. Men svara mig det här, pojk, när USA kom till skott bestämde de sig då för att attackera problemet eller massimporterade de in alla stackare till sitt eget land?
Lär dig att se skillnader. Din generaliserande syn får mig att tro mycket negativa saker om din intelligensnivå.
Citat:
Varför betalar jag skatt?
Vafan, det som jag betalar är en droppe i havet.
Man måste börja någonstans, även om det känns litet och obetydligt.
Kan vi inte påverka tillräckligt mycket så tar vi det näst bästa tills dessa länder blir demokratier.
Du extrapolerar bortom all logik.
- Om du vill göra världen bättre så misslyckas du ordentligt genom att bara gotta dig här i Sverige, ett land som redan har utvecklats. Du är en självisk liten bortskämd skitunge som pillar sig i naveln i ett av världens säkraste länder samtidigt som du säger att du vill förbättra resten av världen. Du gör inte ett skit.
- Invandringen till Sverige har ingen påverkan på andra länders styrelsesätt.
- Vita människor har mycket länge försökt införa demokrati i olika delar av världen. Tyvärr så motsätter sig folket den utvecklingen för att de inte vill ha den. Vill Saudiarabien ha demokrati? Fan heller.