Citat:
Ursprungligen postat av CheGuava
Men vad ska de argumentera emot när du inte har kommit med något? Dina trollande inlägg inhållande bara trams är inte värda seriösa svar.
Att jag vill att världens all människor ska ha det så bra som möjligt. Då är asyl en del i verktyget. Vad är det för svårt att argumnetera emot det?
Citat:
Fakta som stödjer dina påståenden. T.ex. att mångkultur skapar säkrare, tryggare och rikare samhällen. Eller att invandrare inte begår mer brott än svenskar. Eller att invandrare presterar lika bra eller bättre som svenskar i skolor. Eller att invandrare aldrig är bidragssnyltare.
Kort: Någon fakta som stödjer dina tankar. Hittils har du inte kommit med något alls.
Samma propaganda trams som vanligt!
Du kanske borde ställa dig då varför alla invandrare inte begår brott om det är kulturelt förknippat?
Citat:
Som det ser ut nu så är det svenskar och andra vita européer som skapar den trygga världen (om du motsätter dig detta så skulle jag allvarligt uppsöka läkare) så du blir tyvärr en av dessa "obetydliga personer".
Vilket idealistskräp. Exakt vad är "en bättre värld" och varför ska hela världen följa din uppfattning? Svara på det annars har du ingen motvering - drömmar och fantasier räknas inte.
Ni är en del av problemet och om du tror att "VITA" inte har ett finger i allt smutsigt som sker i världen så är du bra naiv.
[quote=CheGuava]
Och varför har du rätt att bestämma vad som är värt att offra för att åstadkomma den bättre världen? Speciellt eftersom det idag är endast vi vita människor som tvingas offra saker till er fördel. Våra samhällen och vår inhemska befolkning tar stryk på grund av invandringen. Vi offrar oss själva för er skull, och du kommer med en massa skit om att
du vet vad som gör en bättre värld och att vi ska offra oss ännu mer än vi redan gör. Du kanske vill utrota alla svenskar och göra det till assyriernas land men det kommer aldrig att hända, pojk. [quote=CheGuava]
Ja, inte kan vi ha en målsättning att just DU ska ha det så bra som möjligt.
Man kan undra vem du är? GUD?
Nej, jag vill inte utrota alla svenskar och göra Sverige till assyriernas. Så sluta tramsa. Vi är nog det minsta problemet du har här.
Citat:
Man kan ju undra hur ditt liv hade sett ut om inte Sverige tog emot invandrare?
Det finns många miljoner människor i tredje världen. Miljarder, till och med. Förtjänar alla dessa att leva ett tryggt liv i Europa? Borde vem som helst få komma in i Sverige utan några som helst krav?
Den dagen då Sverige årligen räddar nog människor från tredje världen för att ens göra minsta märkbara skillnad är den dagen då Sveriges samhälle går under. Det vi gör nu? Det är inte en fis i rymden. Det gör inte minsta skillnad. Världen blir inte bättre. Det tillkommer flera miljoner fattiga människor varje år. De få tusen "ekonomiska flyktingar" (människor som inte flyr från något alls utan bara vill ha det bättre i ett västerländskt samhälle) som vi tar in har inte någon som helst påverkan. Det enda vi lyckas med är att göra Sverige sämre.
Så vad är din bild av en bättre värld, då? Jag är mycket intresserad.
Mitt liv hade nog sett bra ut. Vi är mycket bra på att anpassa oss i de länder vi bor i, trots att vi många gånger motarbetas.
Du svara inte på min fråga om hur världen hade sett ut om USA hade suttit med armarna i kors.
Ja hur hade ditt liv sett då?
Det är lätt att snacka när man sitter på en räckmacka idag.
Varför betalar jag skatt?
Vafan, det som jag betalar är en droppe i havet.
Man måste börja någonstans, även om det känns litet och obetydligt.
Kan vi inte påverka tillräckligt mycket så tar vi det näst bästa tills dessa länder blir demokratier.