2009-09-14, 13:43
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Ett välmående värld!
Då kanske man måste offra en del obetydliga personer på köpet.
En välmående värld är det väl inte många som är emot, men vad vill du ha sagt med den sista meningen och vad har det med TS' fråga om massinvandring att göra?
Utveckla gärna.
__________________
Senast redigerad av Gurkmix 2009-09-14 kl. 13:45.
Citera
2009-09-14, 13:52
  #38
Medlem
CheGuavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Lol, snacka om att alla blev irriterade.
Som vanligt är det pajkastning som gäller när ni inte kan argumentera emot.

Men vad ska de argumentera emot när du inte har kommit med något? Dina trollande inlägg inhållande bara trams är inte värda seriösa svar.

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Vad är det för fakta du vill ha?

Fakta som stödjer dina påståenden. T.ex. att mångkultur skapar säkrare, tryggare och rikare samhällen. Eller att invandrare inte begår mer brott än svenskar. Eller att invandrare presterar lika bra eller bättre som svenskar i skolor. Eller att invandrare aldrig är bidragssnyltare.

Kort: Någon fakta som stödjer dina tankar. Hittils har du inte kommit med något alls.

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Ett välmående värld!
Då kanske man måste offra en del obetydliga personer på köpet.

Som det ser ut nu så är det svenskar och andra vita européer som skapar den trygga världen (om du motsätter dig detta så skulle jag allvarligt uppsöka läkare) så du blir tyvärr en av dessa "obetydliga personer".

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Min motivering är att jag vill ha en bättre värld och då kanske man måste offra en del.

Vilket idealistskräp. Exakt vad är "en bättre värld" och varför ska hela världen följa din uppfattning? Svara på det annars har du ingen motvering - drömmar och fantasier räknas inte.

Och varför har du rätt att bestämma vad som är värt att offra för att åstadkomma den bättre världen? Speciellt eftersom det idag är endast vi vita människor som tvingas offra saker till er fördel. Våra samhällen och vår inhemska befolkning tar stryk på grund av invandringen. Vi offrar oss själva för er skull, och du kommer med en massa skit om att du vet vad som gör en bättre värld och att vi ska offra oss ännu mer än vi redan gör. Du kanske vill utrota alla svenskar och göra det till assyriernas land men det kommer aldrig att hända, pojk.

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Man kan ju undra hur världen hade sett ut om amerikanerna hade suttit med armarna i kors när kommunismen var som starkast?

Man kan ju undra hur ditt liv hade sett ut om inte Sverige tog emot invandrare?

Det finns många miljoner människor i tredje världen. Miljarder, till och med. Förtjänar alla dessa att leva ett tryggt liv i Europa? Borde vem som helst få komma in i Sverige utan några som helst krav?

Den dagen då Sverige årligen räddar nog människor från tredje världen för att ens göra minsta märkbara skillnad är den dagen då Sveriges samhälle går under. Det vi gör nu? Det är inte en fis i rymden. Det gör inte minsta skillnad. Världen blir inte bättre. Det tillkommer flera miljoner fattiga människor varje år. De få tusen "ekonomiska flyktingar" (människor som inte flyr från något alls utan bara vill ha det bättre i ett västerländskt samhälle) som vi tar in har inte någon som helst påverkan. Det enda vi lyckas med är att göra Sverige sämre.

Så vad är din bild av en bättre värld, då? Jag är mycket intresserad.
Citera
2009-09-14, 13:58
  #39
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
En välmående värld är det väl inte många som är emot, men vad vill du ha sagt med den sista meningen och vad har det med TS' fråga om massinvandring att göra?
Utveckla gärna.

Visst är det relevant.
Så länge vi inte kan påverka markant i dessa länder som är korumperade är att ge asyl det bästa vi kan göra just nu. Så antingen sitter man i kors tills problemet kommer som en bomb eller försöker göra något åt det nu?
Citera
2009-09-14, 14:24
  #40
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheGuava
Men vad ska de argumentera emot när du inte har kommit med något? Dina trollande inlägg inhållande bara trams är inte värda seriösa svar.

Att jag vill att världens all människor ska ha det så bra som möjligt. Då är asyl en del i verktyget. Vad är det för svårt att argumnetera emot det?

Citat:
Ursprungligen postat av CheGuava
Fakta som stödjer dina påståenden. T.ex. att mångkultur skapar säkrare, tryggare och rikare samhällen. Eller att invandrare inte begår mer brott än svenskar. Eller att invandrare presterar lika bra eller bättre som svenskar i skolor. Eller att invandrare aldrig är bidragssnyltare.

Kort: Någon fakta som stödjer dina tankar. Hittils har du inte kommit med något alls.

Samma propaganda trams som vanligt!
Du kanske borde ställa dig då varför alla invandrare inte begår brott om det är kulturelt förknippat?

Citat:
Ursprungligen postat av CheGuava
Som det ser ut nu så är det svenskar och andra vita européer som skapar den trygga världen (om du motsätter dig detta så skulle jag allvarligt uppsöka läkare) så du blir tyvärr en av dessa "obetydliga personer".


Vilket idealistskräp. Exakt vad är "en bättre värld" och varför ska hela världen följa din uppfattning? Svara på det annars har du ingen motvering - drömmar och fantasier räknas inte.

Ni är en del av problemet och om du tror att "VITA" inte har ett finger i allt smutsigt som sker i världen så är du bra naiv.

[quote=CheGuava]
Och varför har du rätt att bestämma vad som är värt att offra för att åstadkomma den bättre världen? Speciellt eftersom det idag är endast vi vita människor som tvingas offra saker till er fördel. Våra samhällen och vår inhemska befolkning tar stryk på grund av invandringen. Vi offrar oss själva för er skull, och du kommer med en massa skit om att du vet vad som gör en bättre värld och att vi ska offra oss ännu mer än vi redan gör. Du kanske vill utrota alla svenskar och göra det till assyriernas land men det kommer aldrig att hända, pojk. [quote=CheGuava]

Ja, inte kan vi ha en målsättning att just DU ska ha det så bra som möjligt.
Man kan undra vem du är? GUD?

Nej, jag vill inte utrota alla svenskar och göra Sverige till assyriernas. Så sluta tramsa. Vi är nog det minsta problemet du har här.

Citat:
Ursprungligen postat av CheGuava

Man kan ju undra hur ditt liv hade sett ut om inte Sverige tog emot invandrare?

Det finns många miljoner människor i tredje världen. Miljarder, till och med. Förtjänar alla dessa att leva ett tryggt liv i Europa? Borde vem som helst få komma in i Sverige utan några som helst krav?

Den dagen då Sverige årligen räddar nog människor från tredje världen för att ens göra minsta märkbara skillnad är den dagen då Sveriges samhälle går under. Det vi gör nu? Det är inte en fis i rymden. Det gör inte minsta skillnad. Världen blir inte bättre. Det tillkommer flera miljoner fattiga människor varje år. De få tusen "ekonomiska flyktingar" (människor som inte flyr från något alls utan bara vill ha det bättre i ett västerländskt samhälle) som vi tar in har inte någon som helst påverkan. Det enda vi lyckas med är att göra Sverige sämre.

Så vad är din bild av en bättre värld, då? Jag är mycket intresserad.

Mitt liv hade nog sett bra ut. Vi är mycket bra på att anpassa oss i de länder vi bor i, trots att vi många gånger motarbetas.

Du svara inte på min fråga om hur världen hade sett ut om USA hade suttit med armarna i kors.
Ja hur hade ditt liv sett då?
Det är lätt att snacka när man sitter på en räckmacka idag.

Varför betalar jag skatt?
Vafan, det som jag betalar är en droppe i havet.
Man måste börja någonstans, även om det känns litet och obetydligt.
Kan vi inte påverka tillräckligt mycket så tar vi det näst bästa tills dessa länder blir demokratier.
Citera
2009-09-14, 14:28
  #41
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Att jag vill att världens all människor ska ha det så bra som möjligt. Då är asyl en del i verktyget. Vad är det för svårt att argumnetera emot det?


Säger en person vars folk levt i exil sedan urminnes tider, för att de inte hade kraft nog att hävda sin rätt till ett eget land.

Självklart tycker en person utan land att alla andra länder ska ta emot honom. Självklart tycker tjuven att det ska vara låga straff på stöld.

Jag vill också hävda mitt folks rätt till mitt land - rätten att slippa araber, negrer, zigernare, judar, assyrier och fan och hans moster. Varför vill jag ha denna rätt?

För att inte sluta som assyrierna.
Citera
2009-09-14, 14:37
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungRumpe
Heter numera "Särskilt ömmande skäl", av någon skum anledning.

"Särskilt ömmande" är väl ytterligare ett skäl till listan tillsammans med "humanitära" och allt det andra?
Citera
2009-09-14, 14:41
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av länsmann
Tack så hemskt mycket för alla era svar. det kommer vara till mycket stor hjälp.
Min stackars lärares verklighetsuppfattning kommer att rubbas av min debattarkiel.

Ja, eller så kommer dina betyg och din fortsatta skolgång att rubbas om du ligger allt för nära sanningen.
Citera
2009-09-14, 14:43
  #44
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Säger en person vars folk levt i exil sedan urminnes tider, för att de inte hade kraft nog att hävda sin rätt till ett eget land.

Självklart tycker en person utan land att alla andra länder ska ta emot honom. Självklart tycker tjuven att det ska vara låga straff på stöld.

Jag vill också hävda mitt folks rätt till mitt land - rätten att slippa araber, negrer, zigernare, judar, assyrier och fan och hans moster. Varför vill jag ha denna rätt?

För att inte sluta som assyrierna.

Gamla assyirerna gjorde samma misstag som du gör nu. Att alla människor är inte lika värda och man måste samarbeta och hjälpa varandra. Det är därför alla stormakter går under förr eller senare.

Förresten så vill jag slopa alla gränser.
Citera
2009-09-14, 14:46
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Gamla assyirerna gjorde samma misstag som du gör nu. Att alla människor är inte lika värda och man måste samarbeta och hjälpa varandra. Det är därför alla stormakter går under förr eller senare.

Förresten så vill jag slopa alla gränser.

Då är du i gott sällskap med två andra klassiska kringströvande berikarfolk, nämligen judar och zigenare.
Citera
2009-09-14, 14:48
  #46
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Då är du i gott sällskap med två andra klassiska kringströvande berikarfolk, nämligen judar och zigenare.

Zigenare kanske, men judar är du säker?
Jag trodde dom ville ta över hela världen eller har jag missförtsått det?
Citera
2009-09-14, 14:48
  #47
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

1) Det är därför alla stormakter går under förr eller senare.

2) Förresten så vill jag slopa alla gränser.


1) Nej, det är inte därför, och det finns inte ett enda historiskt exempel på det du säger. Stormakter, och även mindre nationer, går under för att de inte är starka nog att hävda sin rätt till existens.

2) Givetvis vill du det. Inget konstigt med det. Men den dagen då Assyrien återuppstår, och du bor där och tycker att ni har åstadkommit något gott och bra - då vill jag höra dig säga samma sak, när någon säger åt er att ta emot miljoner negrer och muslimer och zigenare.
Citera
2009-09-14, 14:51
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
2) Givetvis vill du det. Inget konstigt med det. Men den dagen då Assyrien återuppstår, och du bor där och tycker att ni har åstadkommit något gott och bra - då vill jag höra dig säga samma sak, när någon säger åt er att ta emot miljoner negrer och muslimer och zigenare.

Men Assyrien kanske inte blir ett land som är lämplig för invandring, som Sverige? Har du tänkt på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in