2009-09-14, 22:32
Medlem
CheGuavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Vi tog emot en miljard araber!
Hade vi försökt samarbeta och leva tillsammans med dom så kanske det inte hade gått som det gjorde.

"Tog emot"? Araberna kom och erövrade Assyrien. Förmodligen för att assyrerna hade krigat runt ordentligt och grannarna var arga. Araberna tvingade av er kristendomen genom skatter och mongolerna krossade det som fanns kvar.

Assyrer är precis som alla andra folkslag. Krigar runt ett tag, sen tar det stopp. Dock så lyckades ni till och med bli av med ert land.
Citera
2009-09-15, 00:45
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Eller så kanske "stormakter" går under bara för att det inte är lätt att hålla ihop en enorm region med miljontals olika individer (som har olika åsikter och intressen). Det finns ju alltid olika fraktioner, motstridiga politiska rörelser, och så vidare under en och samma stormakt. Lägg till på det en stor mängd korruption och lögner, och jag är förvånad över att man lyckats hålla ihop stormakter under så många år som man historiskt har gjort.

Vad gäller "nationer" så är det egentligen bara politiskt trams, nationer går sällan under. Att de efter ett tag kanske börjar kalla sig vid ett annat nationellt namn eller börjar tala ett annat språk, beror på demic diffusion och language replacement, men genetiskt så lever "nationen" kvar så länge de fortplantar sig. Inte ens Amerika's ursprungsbefolkning har gått under, även om de idag talar engelska/spanska och inte längre identifierar sig efter de inhemska stamnamnen.Nu talar jag inte för SFC1977 och jag tycker att syrianer rent allmänt är anti-intellektuella dårar som vurmar för någon pervers "arameisk identitet", men jag tar mig friheten och svarar: självklart kommer en framtida Assyrisk stat vara mycket ovälkomnande till negrer, zigenare och muslimer (så länge extremister som jag själv får säga något om saken). Däremot produktiva icke-muslimer från mellanöstern/nordafrika, invandrare från Europa och norra Indien bör inte vara något större problem i en framtida assyrisk stat, så länge det inte rör sig om en total översvämning av invandrare; då kan det bli lite problematiskt.Nej. Faktum är att stora delar av Irak och Syrien än idag inte består av genetiska araber.Anledningen till att sista assyriska riket föll berodde på att de assyriska kungarna var alldeles för liberala med att tolerera de där ociviliserade proto-araberna, "araméerna". Detta var en total historisk katastrof, men det är ju lätt att vara efterklok.

Vad får dig att tro att jag är pro-arameisk ? Jag är faktiskt väldigt anti-arameisk.
Är det för att jag använder namnet SFC1977?
Att ajg håller på klubben SFC i fotboll har sin bakgrund när jag var liten.
Däremot tycker jag att namnet Suryoyo tillhör det assyriska folket och ska inte förkastas, det var väl det stora misstaget vi gjorde på 70-80 talet.
Men nu vet vi bätrre, eller hur? Kanske vi hade sluppit den arameiska falangen idag om vi inte hade varit så envisa.

anti-intellektuell?
Jag har alltid haft svårt för läsa och skriva eftersom jag har en lätt dyslexi, sen är politik och historia inte mitt största intresse. Har märkt att folk tror att man är urkorkad bara för att man skriver dålig. Men tro det eller ej så är jag utbildad civilingejör och jobbar med utveckling. Jag gick ut från KTH med 4.1 i medelbetyg, det är kanske inte några superbetyg men jag är väldigt stolt över det även om jag fick kämpa för det.

Varför vårt rike gick under är jag kanske inte den person som kan svara på. Men som alla stor riken berodde det förmodligen på storhetsvansinne.

En framtida assyrisk stat hoppas jag är gästvänlig och värnar om allas rätt till ett bättre liv oavsett hur man ser ut. Finns det människr som behöver beskydd så ska vi självklart ge dom det.
Citera
2009-09-15, 01:01
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Jag förstår dock vad du snackar om när du pratar om territorium och dylikt; detta handlar om "resource competition". Jag förutspår att revirpissande kommer att bli mindre viktigt i framtiden, särskilt när man börjar kolonisera rymden. Men visst är det viktigt med nationella revir, frågan är dock hur länge till sådant kommer finnas? Det har ju blivit allt mer inne med storstater som USA, EU, och liknande imperialistiska projekt. En ny världsregim är bara en tidsfråga.Judiska dumheter. Du har sett för mycket judefilmer ā la Matrix. Spara det egalitära tramspratet till Angelina Jolie och hennes naiva fåniga humanism. Medan du är igång, ta och adoptera 40 negerungar bara för att visa att du går hela vägen med ditt snack om att slopa gränser.

Men alltid tyder ju på att alla gränser kommer förr eller senare att slopas som du själv påpekar.
Citera
2009-09-15, 01:08
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
En annan artikel på samma tema är Ekberg: Kan invandrare underlätta försörjningen av en åldrande befolkning?
http://www.ne.su.se/ed/pdf/32-4-je.pdf

Att skriva: kan invandrare underlätta osv, innebär att man skall i lönndom skapa en underklass av invandrade som skall gå på låg lön. Det finns ingen människa som kan tro att åldringsvård skall bli en högavlönad sysselsättning, efter dom premisser som visat sig genom alla misslyckanden som hitills framkommit!

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
När det gäller invandring så får man också skilja på den arbetskraftsinvandring från i huvudsak europeiska länder som vi hade efter kriget och massinvandringen av flyktingar från 1980 och framåt. Den förra var väl i kanske i någon mån ekonomiskt fördelaktig för Sverige medan den senare har varit en katastrof både kulturellt, integrationsmässigt och inte minst ekonomiskt.

En visserlgen nio år gammal artikel av Jan Ekberg men lika aktuell i dag. Han säger bl.a. att invandringen kostar 2% av BNP vilket i dagens penningvärde motsvarar 50 - 60 miljarder/år.
http://www.vxu.se/presscenter/textarkiv/jan_ekberg.html

När vi ändå är inne på negativa saker skadar det inte att studera brottsligheten:
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

Har man inte med avsikt planerat kärnkraften att vara så säker som möjligt!
Varför har man då inte planerat likaså för invandring och den påstådda utveckling det skulle ge med en så stort antal hitresande!
Har man varit så klok tycker man att man kunnat slänga iväg arbetstillfällen utomlands i den mängd man gjort? kanske inte så avgörande, men påverkande på de orter det har skett. Och de drabbade, vilka är det? inte nytillkomna i alla fall !
Citera
2009-09-15, 02:14
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheGuava
Om du hade någon aning om hur världen fungerar och vilken effekt asylmottagning har så skulle du inse att det inte räcker med att bara säga "Jag vill ha en bättre värld". Det är tomt, omotiverat och inte mycket mer än en naiv fantasi. Om du släppte den kristna idiotin om att alla människor är speciella och perfekta och att alla har rätt att leva så skulle du kunna se världen i ett mycket bättre ljus. Det finns människor där ute som lätt skulle döda dig för att de vill ha din jacka. Älskar du dem som du älskar dig själv? Tänkte inte det. Om någon försöker döda dig, vänder du andra kinden till? Tänkte inte det.

Nu ska vi inte blanda in religion i det hela eftersom du misstolkar allt.
Ja, onda människor finns det och dessa ska vi ha inspärrade. Vad har det med asyl och att jag vill ha en bättre värld.

Citat:
Asylmottagning gör inget i den större bilden. De riktiga flyktingarna som vi tar emot (3-5% av de som söker asyl i Sverige) gör inte världen bättre. Du får tänka bra mycket mer storskaligt om du vill använda stora ord som "världen".

Människorna är en del av världen. Att fler människor får det bättre gör väl världen bättre. 3-5% enligt Geneva konventionen antar jag att du menar. Ja den borde verkligen skrivas om helt för den ligger efter sin tid.

Citat:
Om och om igen så misslyckas du med väldigt enkla frågor. Du har ingen fakta, eller hur?

Kan du ens läsa, pojk? Jag bad dig om fakta till varför den faktan som existerar inte stämmer. Det är ingen som påstår att alla invandrare begår brott, precis som att ingen påstår att svenskar aldrig begår brott. Det borde du inse. Det handlar bara om olika nivåer av belägenhet. Vissa invandrargrupper är starkt överrepresenterade. Du kan inte vifta bort den faktan genom att kalla det 'propaganda trams'. Det är invandrarna själva som har gjort statistiken till vad den är, om du inte har insett det än. Det är inte någon svensk rasse på SCB och BRÅ som gnuggar händerna och tänker "Haha, nu jävlar ska blattarna få...".

Jag har aldrig förnekat det där, vad fick dig att tro det?
Överrepresentation säger många gånger inget, eftersom de som begår brott är en så liten del. Man kanske borde fråga sig varför och vad man kan göra för att vi ska slippa dessa på gatorna.

Citat:
Och du anklagar mig för propaganda? Är det den vita mannens fel att Burma är åt helvete? Är den barbariska teokratin i Arabländerna den vita mannens fel?

Nej, pojk, det är du som är naiv, och mer därtill. Typiskt att skylla världens problem på oss samtidigt som du själv är i Sverige och njuter av den välfärd som vi "VITA" har skapat. Om vi står bakom allt dåligt som händer i världen varför flyr alla hit? Antingen så stämmer det inte eller så bryr sig de inte så länge de får njuta av frukterna. Vad var det Milton skrev? "Better to reign in Hell than serve in Heaven"?

Det är klart vita mannen har ett finger i ett och annat. Såg 60 minuter igår hur amerikaner dumpar vitvaror i Kina. Gissar väl att svenska vitvaror tar samma väg också.

Citat:
Förolämpa mig inte. Jag är inte en fascistisk massmördare utan vett.

Jag hade turen att födas i Sverige så jag har det redan så bra som man kan ha. Jag vill gärna se att världen blir en bättre plats men jag är inte någon naiv liten assyr som tror att Sveriges invandringspolitik har något som helst med världens situation att göra.

Någon gång skulle jag vilja se en svensk här på FB som tycker lika som du och resten av trollargänget (Ominus, tverskoy etc).

Ja du, den största smällen är det faktiskt vi invandrare som får ta. Så varför skulle det inte finnas svneskar som inte tycker som oss?
Jag tycker Sverige ska forsätta att ge asyl till människor, däremot så borde man begränsa det under ett par år så de som kommer nu får en rättvis chans att integreras.

Citat:
Verkligen inte. Om alla assyrier är som du så har vi ett ordentligt problem. Sverige har ingen nytta av människor utan hjärnkapacitet nog att ens inse vilket troll man är. Vi har redan BlondinBella, det räcker gott och väl, tack. Varför ska vi importera människor till Sverige som är på samma intellektuella nivå som det svenska bottenskrapet?

Du kan spekulera bäst du vill men det du skriver här på FB bevisar att du inte har anpassat dig längre än att baka pizza och se på TV.

Asyl ska inte bero på hur man ser ut och hur smart man är.

Så länge man inte kräver att grundlagarna i Sverige ska ändras och inte begår brott och försöker gör rätt ifrån sig så tycker jag att man har anpassat sig.

Jag är faktiskt civilingenjör men det betyder inte att jag är viktigare än andra människor. Att jag kommer med konstiga kommentarer ibland beror på att mitt största intresse inte är politik. Sen är ni väldigt trångsynta många av er och enkelspåriga så att man blir uttråkad av det.

Citat:
Jag skulle kunna vara lika naiv som du och bara säga "Det hade säkert blivit bra. Jag kan anpassa mig". Eller så kan jag använda min hjärna och tala om för dig att länder har hjälpt varandra många gånger och att ingen påstått att det var något dåligt. Men svara mig det här, pojk, när USA kom till skott bestämde de sig då för att attackera problemet eller massimporterade de in alla stackare till sitt eget land?

Lär dig att se skillnader. Din generaliserande syn får mig att tro mycket negativa saker om din intelligensnivå.

Det var ju knappast att dom fick lämna landet. De som lyckades fick faktiskt asyl i väst.

Citat:
Du extrapolerar bortom all logik.
  1. Om du vill göra världen bättre så misslyckas du ordentligt genom att bara gotta dig här i Sverige, ett land som redan har utvecklats. Du är en självisk liten bortskämd skitunge som pillar sig i naveln i ett av världens säkraste länder samtidigt som du säger att du vill förbättra resten av världen. Du gör inte ett skit.
  2. Invandringen till Sverige har ingen påverkan på andra länders styrelsesätt.
  3. Vita människor har mycket länge försökt införa demokrati i olika delar av världen. Tyvärr så motsätter sig folket den utvecklingen för att de inte vill ha den. Vill Saudiarabien ha demokrati? Fan heller.

* Lite intressant att du säger att jag är självisk, när du inte ens vill offra din märkesmössa. Vad vet du om mig? Ingenting, förutom att jag bor i Sverige.
Jag gör det jag kan.

* Nej, det har jag inte sagt heller.

* Alla människor vill leva i frihet och det är måmga gånger de styrande som motsätter sig.

Det är min vision och jag förstår inte varför du motsätter dig den?
En bra värld där alla lever i fred och har det bra. Att nå den kommer att vara svår och ta tid. Inte såg Sverige ut som den gör idag för 400-500 år sedan.
Citera
2009-09-15, 02:45
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Tvärtom tror jag. Många resurser är ändliga och konsumeras i ökande takt, detta i kombination med en kraftigt ökande världsbefolkning gör det inte svårt att se tänkbara storkonflikter i en inte alltför avlägsen framtid.

Har du tänkt på att utveckling åckså går framåt.
Tror du vi kommer att köra bilar som går på bensin om 100 år?
Citera
2009-09-15, 14:25
Medlem
CheGuavas avatar
Citat:
Nu ska vi inte blanda in religion i det hela eftersom du misstolkar allt.

Åh, nej, jag misstolkar inget. Men religiösa människor som du måste hanteras annorlunda för ni har en tendens att låta bibeln tänka åt er.

Citat:
Ja, onda människor finns det och dessa ska vi ha inspärrade. Vad har det med asyl och att jag vill ha en bättre värld.

Blir världen bättre i Sverige av att vi tar emot flyktingar som våldtar svenska kvinnor? Varför går ökningen av våldsbrott hand i hand med ökningen av invandrare, tror du? Förtjänar dessa människor asyl i Sverige?

Hur var det med den absoluta kristna moralen, nu? Är inte alla liv värda lika mycket? Då måste ju alla få bo i Sverige!

Citat:
Människorna är en del av världen. Att fler människor får det bättre gör väl världen bättre. 3-5% enligt Geneva konventionen antar jag att du menar. Ja den borde verkligen skrivas om helt för den ligger efter sin tid.

Den borde inte skrivas om alls. Det vi borde göra är att sluta ta emot flyktingar som inte är flyktingar. Det är ju fan en jävligt liten minoritet som faktiskt kommer från länder där det är ordentligt farligt att bo. Alla de andra är bara lata jävlar som vill gotta sig ett bättre liv i Sverige. Det är inte asylsökande. Det är parasitsökande. Vill man komma hit ska man bevisa identitet, sekularitet (inga religiösa människor får komma in så länge vi har religionsfrihet), utbildning eller erfarenhet, villighet att assimileras och lyckas man inte med detta innan man får PUT (något som endast borde ske efter människan har lärt sig flytande svenska och arbetat i ett antal år) så är det utvisning tillbaka som gäller.

Citat:
Jag har aldrig förnekat det där, vad fick dig att tro det?
Överrepresentation säger många gånger inget, eftersom de som begår brott är en så liten del. Man kanske borde fråga sig varför och vad man kan göra för att vi ska slippa dessa på gatorna.

Det säger visst något. Du kan inte trolla bort det med assyrisk debattmagi. Det är klart att det är en liten del som begår brott men den lilla delen är mycket större hos invandrare än hos svenskar. Då erkänner du med andra ord att invandrare är mycket mer brottsbenägna än svenskar?

Citat:
Det är klart vita mannen har ett finger i ett och annat. Såg 60 minuter igår hur amerikaner dumpar vitvaror i Kina. Gissar väl att svenska vitvaror tar samma väg också.

Vitvaror är knappast det värsta som de vita har för sig. Men det betyder inte att allt är vårt fel. Dessutom så ser kineserna till att förstöra sitt land jävligt bra utan vår hjälp. Lite vitvaror dumpade i Shanghai gör ingen skillnad.

Citat:
Ja du, den största smällen är det faktiskt vi invandrare som får ta. Så varför skulle det inte finnas svneskar som inte tycker som oss?

Du kanske borde tänka lite längre än "främlingsfientlighet" och "rasist". Jag skiter i fullständigt om du är assyr, fransman eller en jävla babylonier, jag ogillar dig för att du är full av skit. Mitt beteende skulle inte förändras det minsta om du var svensk. Det är din personlighet. Men invandrare verkar inte förstå att man kan ogilla dem utan att vara rasist.

Dessutom är du religiös. Det är en annan faktor som får mig att ogilla dig. Du lever ditt liv efter rent nonsens och din blotta existens i det här landet gör det mindre sekulärt och det är en utveckling som måste motarbetas av alla svenskar. Religionsfriheten måste avskaffas och ersättas med trosfrihet. Kvinnor måste själva få välja om de vill bära underkläder inte (förutsägbart skämt).

Nej, men all särbehandling för religion måste avskaffas. Ingen ledighet under Ramadan, ingen ledighet för böner. Vill du tro på det flygande spagettimonstret så får du det men förvänta dig ingen särbehandling. DO ska ha inget med religion att göra.

Citat:
Jag tycker Sverige ska forsätta att ge asyl till människor, däremot så borde man begränsa det under ett par år så de som kommer nu får en rättvis chans att integreras.

Asylsökare borde få komma in endast enligt Genevakonventionen och få TUT. När konflikten är över skickas de omedelbart hem. Om de vill kan de plugga svenska och hitta jobb under tiden i Sverige och om de lyckas med samma krav som ställs på arbetskraftsinvandrarna så kan de få PUT till slut de med.

Hur vi ska hantera de som redan är här är en helt annan fråga men repatriering är nog oundvikligt.

Citat:
Asyl ska inte bero på hur man ser ut och hur smart man är.

Asyl, nej, det är det ingen som har påstått. Men hur man får PUT har definitivt med intelligens att göra (se tidigare paragrafer) men dock inte med utseende.

Citat:
Så länge man inte kräver att grundlagarna i Sverige ska ändras och inte begår brott och försöker gör rätt ifrån sig så tycker jag att man har anpassat sig.

Brott och grundlagar stämmer bra. Men anpassning kräver mer än så. De som kräver halal i skolorna, ledighet för religiösa skäl, omskärelse, moskéer och dylikt har inte anpassat sig. De förpestar svenska samhället med deras krav på en massa skit som skattebetalarna ska stå för. Det ska inte finnas ett uns Islam i Sverige. Nu när religion äntligen är påväg ut så ska vi fan inte importera mer.

Citat:
Jag är faktiskt civilingenjör men det betyder inte att jag är viktigare än andra människor. Att jag kommer med konstiga kommentarer ibland beror på att mitt största intresse inte är politik. Sen är ni väldigt trångsynta många av er och enkelspåriga så att man blir uttråkad av det.

Jag är inte en av dem som öppet spyr skit över invandrare så straffa mig helst inte för det som andra gör.

Citat:
Det var ju knappast att dom fick lämna landet. De som lyckades fick faktiskt asyl i väst.

Jo, men fortfarande så tyckte inte USA att det bästa sättet var att satsa på asyl utan de attackerade problemet. Poängen är att flyktingmottagande är en irrelevant faktor när det gäller konflikter. Sverige borde definitivt ta emot flyktingar enligt Genevakonventionen och ge dem TUT tills konflikten är över, men det är bara lite medmänsklighet och gör egentligen ingen skillnad vilket som. Enda anledningen till varför flyktingar är ett problem idag är för att nästan alla av dem inte är flyktingar.

Citat:
* Lite intressant att du säger att jag är självisk, när du inte ens vill offra din märkesmössa. Vad vet du om mig? Ingenting, förutom att jag bor i Sverige.
Jag gör det jag kan.

Min poäng är att du pratar stort om att göra världen bättre men det är mycket snack och lite verkstad. Du bryr dig inte nog för att göra något annat än att betala skatt i Sverige och jag beskyller dig inte för det men akta dig för vad du säger och vad du påstår är viktigt.

Citat:
* Nej, det har jag inte sagt heller.

"Man måste börja någonstans, även om det känns litet och obetydligt.
Kan vi inte påverka tillräckligt mycket så tar vi det näst bästa tills dessa länder blir demokratier."

Det lät som det, men ok.

Citat:
* Alla människor vill leva i frihet och det är måmga gånger de styrande som motsätter sig.

Demokrati är inte frihet. Och det är inte makterna som motsätter sig det, det är folkmassorna. Deras bild av frihet är inte demokrati, utan diktatur och teokrati. tverskoy här på forumet erkänner själv att han hatar det som vi kallar frihet, jämnställdhet osv (om vi nu antar att han bara inte trollar). Det är ett bra exempel på varför det inte finns demokrati i alla världens länder. Muslimernas uppfattning om frihet är kvinnoförtryck. Jag klandrar dem inte för det, men något sånt vill jag inte se i Sverige. De måste assimileras in i det svenska samhället och den svenska kulturen. Integration duger inte.

Citat:
Det är min vision och jag förstår inte varför du motsätter dig den?
En bra värld där alla lever i fred och har det bra. Att nå den kommer att vara svår och ta tid. Inte såg Sverige ut som den gör idag för 400-500 år sedan.

Men din vision är bara en våtdröm. Exakt vad är en "värld där alla lever i fred och har det bra"? Om du hade något som helst förstånd om hur världen och naturen fungerar så skulle du inse att det är en omöjlighet i dagens läge. Om alla länder var lita glest bebodda som Sverige så skulle saker kunna bli oändligt mycket bättre. Men krig kommer alltid att ske och alla kommer aldrig att ha det bra.

Slå upp "kritiskt tänkande" och lär dig använda det. Jag motsätter mig inte utopiska drömmar (Venusprojektet är århundradets våtdröm som jag gillar) men när du använder dem som motivation i en debatt så gör du ett ordentligt felsteg. De är drömmar. Jag har redan nämnt hur idealister gör allting sämre för att de tänker utan verklighetsförankring.
Citera
2009-09-16, 03:26
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Åh, nej, jag misstolkar inget. Men religiösa människor som du måste hanteras annorlunda för ni har en tendens att låta bibeln tänka åt er.

Vad folk vill tro på ska inte du bestämma, så länge det inte påverkar samhället i övrigt så är det inte ditt problem.

Citat:
Blir världen bättre i Sverige av att vi tar emot flyktingar som våldtar svenska kvinnor? Varför går ökningen av våldsbrott hand i hand med ökningen av invandrare, tror du? Förtjänar dessa människor asyl i Sverige?

Hur var det med den absoluta kristna moralen, nu? Är inte alla liv värda lika mycket? Då måste ju alla få bo i Sverige!

Nu pratar jag inte om de som begår brott.

Ja om det var möjligt varför inte, sen kanske alla inte vill bo i Sverige.

Citat:
Den borde inte skrivas om alls. Det vi borde göra är att sluta ta emot flyktingar som inte är flyktingar. Det är ju fan en jävligt liten minoritet som faktiskt kommer från länder där det är ordentligt farligt att bo. Alla de andra är bara lata jävlar som vill gotta sig ett bättre liv i Sverige. Det är inte asylsökande. Det är parasitsökande. Vill man komma hit ska man bevisa identitet, sekularitet (inga religiösa människor får komma in så länge vi har religionsfrihet), utbildning eller erfarenhet, villighet att assimileras och lyckas man inte med detta innan man får PUT (något som endast borde ske efter människan har lärt sig flytande svenska och arbetat i ett antal år) så är det utvisning tillbaka som gäller.

Jo, jag tycker att den borde skrivas om eftersom den inte täcker världsproblemen helt hållet.

Citat:
Det säger visst något. Du kan inte trolla bort det med assyrisk debattmagi. Det är klart att det är en liten del som begår brott men den lilla delen är mycket större hos invandrare än hos svenskar. Då erkänner du med andra ord att invandrare är mycket mer brottsbenägna än svenskar?

Jag har aldrig sagt något annat heller. Men det är en liten del som sagt.

Citat:
Vitvaror är knappast det värsta som de vita har för sig. Men det betyder inte att allt är vårt fel. Dessutom så ser kineserna till att förstöra sitt land jävligt bra utan vår hjälp. Lite vitvaror dumpade i Shanghai gör ingen skillnad.

Jaha, varför gör det ingen skillnad?

Ditt svar angående brotten.
"Det säger visst något.
Då spelar det väl ingen roll att det begås lite fler brott här i Sverige.

Grovt räknad så står väst för 60% av miljöförstöringen.

Citat:
Du kanske borde tänka lite längre än "främlingsfientlighet" och "rasist". Jag skiter i fullständigt om du är assyr, fransman eller en jävla babylonier, jag ogillar dig för att du är full av skit. Mitt beteende skulle inte förändras det minsta om du var svensk. Det är din personlighet. Men invandrare verkar inte förstå att man kan ogilla dem utan att vara rasist.

Dessutom är du religiös. Det är en annan faktor som får mig att ogilla dig. Du lever ditt liv efter rent nonsens och din blotta existens i det här landet gör det mindre sekulärt och det är en utveckling som måste motarbetas av alla svenskar. Religionsfriheten måste avskaffas och ersättas med trosfrihet. Kvinnor måste själva få välja om de vill bära underkläder inte (förutsägbart skämt).

Nej, men all särbehandling för religion måste avskaffas. Ingen ledighet under Ramadan, ingen ledighet för böner. Vill du tro på det flygande spagettimonstret så får du det men förvänta dig ingen särbehandling. DO ska ha inget med religion att göra.

Jag förväntar inte mig att du ska tycka om mig, för jag varken känner dig eller du mig.

Självklart ska man inte särbehandlas p.g.a sin religion. Där är jag helt med dig.

Citat:
Asylsökare borde få komma in endast enligt Genevakonventionen och få TUT. När konflikten är över skickas de omedelbart hem. Om de vill kan de plugga svenska och hitta jobb under tiden i Sverige och om de lyckas med samma krav som ställs på arbetskraftsinvandrarna så kan de få PUT till slut de med.

Hur vi ska hantera de som redan är här är en helt annan fråga men repatriering är nog oundvikligt.

Asyl, nej, det är det ingen som har påstått. Men hur man får PUT har definitivt med intelligens att göra (se tidigare paragrafer) men dock inte med utseende.

Ja, det är din synpunkt och det får man respektera. Om det är rätt eller fel är annan fråga.

Citat:
Brott och grundlagar stämmer bra. Men anpassning kräver mer än så. De som kräver halal i skolorna, ledighet för religiösa skäl, omskärelse, moskéer och dylikt har inte anpassat sig. De förpestar svenska samhället med deras krav på en massa skit som skattebetalarna ska stå för. Det ska inte finnas ett uns Islam i Sverige. Nu när religion äntligen är påväg ut så ska vi fan inte importera mer.

Jag är inte en av dem som öppet spyr skit över invandrare så straffa mig helst inte för det som andra gör.

Nej, självklart inte som jag sa tidigare. Jag är själv inte så förtjust i islam och det är det sista jag vill se att muslimer blir majoritet i Sverige. Men någon gång måste man ta tjuren vid hornen och få försöka få det under kontroll.

Citat:
Jo, men fortfarande så tyckte inte USA att det bästa sättet var att satsa på asyl utan de attackerade problemet. Poängen är att flyktingmottagande är en irrelevant faktor när det gäller konflikter. Sverige borde definitivt ta emot flyktingar enligt Genevakonventionen och ge dem TUT tills konflikten är över, men det är bara lite medmänsklighet och gör egentligen ingen skillnad vilket som. Enda anledningen till varför flyktingar är ett problem idag är för att nästan alla av dem inte är flyktingar.

Geneva konventionen skrevs p.g.a andra världskriget och är för krigssituationer.
Människor som lever i diktaturer som bryter mot dom mänskliga rättigheterna täcks inte av det.

Citat:
Min poäng är att du pratar stort om att göra världen bättre men det är mycket snack och lite verkstad. Du bryr dig inte nog för att göra något annat än att betala skatt i Sverige och jag beskyller dig inte för det men akta dig för vad du säger och vad du påstår är viktigt.

"Man måste börja någonstans, även om det känns litet och obetydligt.
Kan vi inte påverka tillräckligt mycket så tar vi det näst bästa tills dessa länder blir demokratier."

Det lät som det, men ok.

Fred och frihet på jorden. Vi kanske aldrig kommer få det, men vem trodde för 1000 år sedan att vi skulle besöka månen.

Citat:
Demokrati är inte frihet. Och det är inte makterna som motsätter sig det, det är folkmassorna. Deras bild av frihet är inte demokrati, utan diktatur och teokrati. tverskoy här på forumet erkänner själv att han hatar det som vi kallar frihet, jämnställdhet osv (om vi nu antar att han bara inte trollar). Det är ett bra exempel på varför det inte finns demokrati i alla världens länder. Muslimernas uppfattning om frihet är kvinnoförtryck. Jag klandrar dem inte för det, men något sånt vill jag inte se i Sverige. De måste assimileras in i det svenska samhället och den svenska kulturen. Integration duger inte.

Sverige blev inte demokrati över en dag. Det du ser idag är arbete som har pågott i 400-500 år.

Citat:
Men din vision är bara en våtdröm. Exakt vad är en "värld där alla lever i fred och har det bra"? Om du hade något som helst förstånd om hur världen och naturen fungerar så skulle du inse att det är en omöjlighet i dagens läge. Om alla länder var lita glest bebodda som Sverige så skulle saker kunna bli oändligt mycket bättre. Men krig kommer alltid att ske och alla kommer aldrig att ha det bra.

Slå upp "kritiskt tänkande" och lär dig använda det. Jag motsätter mig inte utopiska drömmar (Venusprojektet är århundradets våtdröm som jag gillar) men när du använder dem som motivation i en debatt så gör du ett ordentligt felsteg. De är drömmar. Jag har redan nämnt hur idealister gör allting sämre för att de tänker utan verklighetsförankring.

I dagens läge är det omöjligt men kanske inte i framtiden.
Nej, det är idealisterna som har möjliggjort att du och jag kan diskutera utan att känna oss hotade p.g.a våra tankar.
Citera
2009-09-17, 00:24
Medlem
CheGuavas avatar
Citat:
Vad folk vill tro på ska inte du bestämma, så länge det inte påverkar samhället i övrigt så är det inte ditt problem.

Det har jag inte påstått. Men att du tolkar en fiktiv bok som sanning gör dig till en idiot och du ska behandlas som sådan.

Citat:
Nu pratar jag inte om de som begår brott.

Ja om det var möjligt varför inte, sen kanske alla inte vill bo i Sverige.

Men hjälp, lär dig tänka. Du har uppenbarligen noll koll på hur ett samhälle fungerar. Och du kallar dig civilingenjör?

Citat:
Jo, jag tycker att den borde skrivas om eftersom den inte täcker världsproblemen helt hållet.

Den säger att de som är i dödlig vara har rätt till asyl. Det räcker. Inget mer ska läggas till. Ekonomiska flyktingar ska inte finnas.

Citat:
Ditt svar angående brotten.
"Det säger visst något.
Då spelar det väl ingen roll att det begås lite fler brott här i Sverige.

Grovt räknad så står väst för 60% av miljöförstöringen.

Det är för att väst har industrin och för att vissa element vägrar acceptera att miljöförstöring är ett problem. Detta försvarar jag inte. Men du är trög om du tror att västvärldens miljöförstöring rättfärdigar invadrare som våldtar kvinnor. Två fel gör inte ett rätt. Lär dig det.

Citat:
Geneva konventionen skrevs p.g.a andra världskriget och är för krigssituationer.
Människor som lever i diktaturer som bryter mot dom mänskliga rättigheterna täcks inte av det.

Nej, och det ska den inte göra heller. Det kanske låter fint att rädda alla men det skulle förstöra den hela västerländska civilisationen. Därför måste vi ta in endast en liten del av de som har det värst. Idag tar vi in människor som vi inte borde ta in och det förstör det svenska samhället.

Citat:
Fred och frihet på jorden. Vi kanske aldrig kommer få det, men vem trodde för 1000 år sedan att vi skulle besöka månen.

Västvärlden har fred och frihet. Det är inte upp till västvärlden att fixa alla andra länder. Vi har inget som helst ansvar för dem. Det enda som skulle fixa den tredje världen i dagens situation är ett kontrollerat folkmord på flera miljarder.

Citat:
Sverige blev inte demokrati över en dag. Det du ser idag är arbete som har pågott i 400-500 år.

Självklart. Men den utvecklingen skedde naturligt. Det var inte ett mer utvecklat samhälle som tvingade på oss demokratin. Tredje världen har väldigt lång tid att komma, och då är det inte bara samhällets utveckling utan människornas utveckling. De är varken redo, villiga eller kapabla att leva civiliserat. Detta kan vi inte ändra på.

Sen har vi inte demokrati idag längre men det är en annan sak.

Citat:
I dagens läge är det omöjligt men kanske inte i framtiden.
Nej, det är idealisterna som har möjliggjort att du och jag kan diskutera utan att känna oss hotade p.g.a våra tankar.

Nej, det är pragmatiska idealister som har möjliggjort det. I historien så kallas de visionärer, renässanspersoner eller helt enkelt bra människor. Idealister är drömmande nollor som inte ser längre än sin fantasi.
Citera
2009-09-17, 01:19
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Det har jag inte påstått. Men att du tolkar en fiktiv bok som sanning gör dig till en idiot och du ska behandlas som sådan.

Jag tycker vi lämnar det där med religion åt sidan eftersom du vet inte mycket om mig och vad jag tror.

Citat:
Men hjälp, lär dig tänka. Du har uppenbarligen noll koll på hur ett samhälle fungerar. Och du kallar dig civilingenjör?

Sverige är ett av Europas största länder till ytan och glesbefolkade.
Visst kan det bo fler än 9 miljoner i Sverige.

Citat:

Den säger att de som är i dödlig vara har rätt till asyl. Det räcker. Inget mer ska läggas till. Ekonomiska flyktingar ska inte finnas.

Jag har aldrig påstått något om ekonomiska flyktngar.

Citat:

Det är för att väst har industrin och för att vissa element vägrar acceptera att miljöförstöring är ett problem. Detta försvarar jag inte. Men du är trög om du tror att västvärldens miljöförstöring rättfärdigar invadrare som våldtar kvinnor. Två fel gör inte ett rätt. Lär dig det.

Det har jag aldrig sagt heller.
Den som våldtar ska självklart straffas men det ska inte belasta andra som är oskyldiga.

Citat:

Nej, och det ska den inte göra heller. Det kanske låter fint att rädda alla men det skulle förstöra den hela västerländska civilisationen. Därför måste vi ta in endast en liten del av de som har det värst. Idag tar vi in människor som vi inte borde ta in och det förstör det svenska samhället.

Då borde den västerländska civilasationen ha hållit sig borta från första början.
Om vi visste på förhand exakt vilka som ine sköter sig så hade det varit enkelt men nu är det inte så.

Citat:

Västvärlden har fred och frihet. Det är inte upp till västvärlden att fixa alla andra länder. Vi har inget som helst ansvar för dem. Det enda som skulle fixa den tredje världen i dagens situation är ett kontrollerat folkmord på flera miljarder.

Västvärlden har visst ett ansvar eftersom mycket av eländet är p.g.a väst.
Som jag sa tidigare man borde ha hållit sig borta från första början då.
Man kan ju fråga sig hur Europa hade sett ut idag om Columbus aldrig hade kommit tillbaks från Amerika? Amerika blev Europas räddning.

Citat:

Självklart. Men den utvecklingen skedde naturligt. Det var inte ett mer utvecklat samhälle som tvingade på oss demokratin. Tredje världen har väldigt lång tid att komma, och då är det inte bara samhällets utveckling utan människornas utveckling. De är varken redo, villiga eller kapabla att leva civiliserat. Detta kan vi inte ändra på.

Sen har vi inte demokrati idag längre men det är en annan sak.

Ja, det var mer naturligt. Men nu har västs kapalistiska tänkande ett finger i spelet överallt och då får man se till att städa efter sig.

Citat:

Nej, det är pragmatiska idealister som har möjliggjort det. I historien så kallas de visionärer, renässanspersoner eller helt enkelt bra människor. Idealister är drömmande nollor som inte ser längre än sin fantasi.

Kan man ha fred i Sverige så kan man ha fred i alla länder, vad är det som säger att det inte går?
Citera
2009-09-17, 12:04
Medlem
CheGuavas avatar
Citat:
Jag tycker vi lämnar det där med religion åt sidan eftersom du vet inte mycket om mig och vad jag tror.

Gör som du vill. Jag kommer behandla dig som en idiot oavsett om vi pratar om det eller inte.

Citat:
Sverige är ett av Europas största länder till ytan och glesbefolkade.
Visst kan det bo fler än 9 miljoner i Sverige.

Igen. Du har ingen som helst förståelse för hur ett samhälle fungerar. Det geografiska argumentet som du just tog upp är något av det dummaste som du har sagt hittils. Du kan omöjligt vara civilingenjör. Om du var det så skulle du veta att det krävs bra mycket mer än utrymme för att ge människor bra hem.

Ja, det kan bo mer än 9 miljoner människor i Sverige. Men inte idag.

Citat:
Då borde den västerländska civilasationen ha hållit sig borta från första början.
Om vi visste på förhand exakt vilka som ine sköter sig så hade det varit enkelt men nu är det inte så.

Det gör vi. Det enda problemet är att PK-rörelsen vägrar erkänna det. Resten av Europa är mycket mer realistiskt och de har redan insett hur invandringen borde regleras.

Citat:
Västvärlden har visst ett ansvar eftersom mycket av eländet är p.g.a väst.

Skitsnack. Den skit vi har haft för oss i historien ger oss inte något ansvar. Och de problemen som finns idag är inte ens till hälften vårt fel. Du kan inte trolla bort det.

Citat:
Som jag sa tidigare man borde ha hållit sig borta från första början då.
Man kan ju fråga sig hur Europa hade sett ut idag om Columbus aldrig hade kommit tillbaks från Amerika? Amerika blev Europas räddning.

Vilket trams. Columbus upptäckte inte Amerika. Han tog bara på sig äran. Även att USA har kommit med mycket bra i historien så tycker jag att det hade varit bättre om de inte utrotat indianerna. Sen ser jag inte hur du får till att Amerika räddade Europa.

Citat:
Ja, det var mer naturligt. Men nu har västs kapalistiska tänkande ett finger i spelet överallt och då får man se till att städa efter sig.

Trams. Du kan repetera det där bäst du vill, men allt är inte västvärldens fel. Det hemska som sker i världen händer nästan bara för att vissa folkgrupper är krigshetsande idioter.

Citat:
Kan man ha fred i Sverige så kan man ha fred i alla länder, vad är det som säger att det inte går?

I dagsläget är det omöjligt. Det är ingen mening att ens försöka innan folkslagen har utvecklats långt nog för att utnyttja demokrati, jämnställdhet och diplomatiska lösningar. De vill inte ha fred. Vi kan inte ändra på detta.
Citera
2009-09-18, 00:52
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Gör som du vill. Jag kommer behandla dig som en idiot oavsett om vi pratar om det eller inte.

Igen. Du har ingen som helst förståelse för hur ett samhälle fungerar. Det geografiska argumentet som du just tog upp är något av det dummaste som du har sagt hittils. Du kan omöjligt vara civilingenjör. Om du var det så skulle du veta att det krävs bra mycket mer än utrymme för att ge människor bra hem.

Ja, det kan bo mer än 9 miljoner människor i Sverige. Men inte idag.

Det gör vi. Det enda problemet är att PK-rörelsen vägrar erkänna det. Resten av Europa är mycket mer realistiskt och de har redan insett hur invandringen borde regleras.

Skitsnack. Den skit vi har haft för oss i historien ger oss inte något ansvar. Och de problemen som finns idag är inte ens till hälften vårt fel. Du kan inte trolla bort det.

Vilket trams. Columbus upptäckte inte Amerika. Han tog bara på sig äran. Även att USA har kommit med mycket bra i historien så tycker jag att det hade varit bättre om de inte utrotat indianerna. Sen ser jag inte hur du får till att Amerika räddade Europa.

Trams. Du kan repetera det där bäst du vill, men allt är inte västvärldens fel. Det hemska som sker i världen händer nästan bara för att vissa folkgrupper är krigshetsande idioter.

I dagsläget är det omöjligt. Det är ingen mening att ens försöka innan folkslagen har utvecklats långt nog för att utnyttja demokrati, jämnställdhet och diplomatiska lösningar. De vill inte ha fred. Vi kan inte ändra på detta.

Trams, trams, trams, trams, trams,trams, trams!
Vi får börja kalla dig för TramsKungen snart.

Nej, idioten ser du varje morgon i spegeln. Du verkar ha väldigt svårt att diskutera civiliserad.

Du vill tänka modernt men det ska bara gynna dig och ingen annan.
Nej, det är du som kommer hela tiden med trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in