Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Nu ska vi inte blanda in religion i det hela eftersom du misstolkar allt.
Åh, nej, jag misstolkar inget. Men religiösa människor som du måste hanteras annorlunda för ni har en tendens att låta bibeln tänka åt er.
Citat:
Ja, onda människor finns det och dessa ska vi ha inspärrade. Vad har det med asyl och att jag vill ha en bättre värld.
Blir världen bättre i Sverige av att vi tar emot flyktingar som våldtar svenska kvinnor? Varför går ökningen av våldsbrott hand i hand med ökningen av invandrare, tror du? Förtjänar dessa människor asyl i Sverige?
Hur var det med den absoluta kristna moralen, nu? Är inte alla liv värda lika mycket? Då måste ju alla få bo i Sverige!
Citat:
Människorna är en del av världen. Att fler människor får det bättre gör väl världen bättre. 3-5% enligt Geneva konventionen antar jag att du menar. Ja den borde verkligen skrivas om helt för den ligger efter sin tid.
Den borde inte skrivas om alls. Det vi borde göra är att sluta ta emot flyktingar som inte är flyktingar. Det är ju fan en jävligt liten minoritet som faktiskt kommer från länder där det är ordentligt farligt att bo. Alla de andra är bara lata jävlar som vill gotta sig ett bättre liv i Sverige. Det är inte asylsökande. Det är parasitsökande. Vill man komma hit ska man bevisa identitet, sekularitet (inga religiösa människor får komma in så länge vi har religionsfrihet), utbildning eller erfarenhet, villighet att
assimileras och lyckas man inte med detta innan man får PUT (något som endast borde ske efter människan har lärt sig flytande svenska och arbetat i ett antal år) så är det utvisning tillbaka som gäller.
Citat:
Jag har aldrig förnekat det där, vad fick dig att tro det?
Överrepresentation säger många gånger inget, eftersom de som begår brott är en så liten del. Man kanske borde fråga sig varför och vad man kan göra för att vi ska slippa dessa på gatorna.
Det säger visst något. Du kan inte trolla bort det med assyrisk debattmagi. Det är klart att det är en liten del som begår brott men den lilla delen är mycket större hos invandrare än hos svenskar. Då erkänner du med andra ord att invandrare är mycket mer brottsbenägna än svenskar?
Citat:
Det är klart vita mannen har ett finger i ett och annat. Såg 60 minuter igår hur amerikaner dumpar vitvaror i Kina. Gissar väl att svenska vitvaror tar samma väg också.
Vitvaror är knappast det värsta som de vita har för sig. Men det betyder inte att allt är vårt fel. Dessutom så ser kineserna till att förstöra sitt land jävligt bra utan vår hjälp. Lite vitvaror dumpade i Shanghai gör ingen skillnad.
Citat:
Ja du, den största smällen är det faktiskt vi invandrare som får ta. Så varför skulle det inte finnas svneskar som inte tycker som oss?
Du kanske borde tänka lite längre än "främlingsfientlighet" och "rasist". Jag skiter i fullständigt om du är assyr, fransman eller en jävla babylonier, jag ogillar dig för att du är full av skit. Mitt beteende skulle inte förändras det minsta om du var svensk. Det är din
personlighet. Men invandrare verkar inte förstå att man kan ogilla dem utan att vara rasist.
Dessutom är du religiös. Det är en annan faktor som får mig att ogilla dig. Du lever ditt liv efter rent nonsens och din blotta existens i det här landet gör det mindre sekulärt och det är en utveckling som måste motarbetas av alla svenskar. Religionsfriheten måste avskaffas och ersättas med trosfrihet. Kvinnor måste själva få välja om de vill bära underkläder inte (förutsägbart skämt).
Nej, men all särbehandling för religion måste avskaffas. Ingen ledighet under Ramadan, ingen ledighet för böner. Vill du tro på det flygande spagettimonstret så får du det men förvänta dig ingen särbehandling. DO ska ha inget med religion att göra.
Citat:
Jag tycker Sverige ska forsätta att ge asyl till människor, däremot så borde man begränsa det under ett par år så de som kommer nu får en rättvis chans att integreras.
Asylsökare borde få komma in endast enligt Genevakonventionen och få TUT. När konflikten är över skickas de omedelbart hem. Om de vill kan de plugga svenska och hitta jobb under tiden i Sverige och om de lyckas med samma krav som ställs på arbetskraftsinvandrarna så kan de få PUT till slut de med.
Hur vi ska hantera de som redan är här är en helt annan fråga men repatriering är nog oundvikligt.
Citat:
Asyl ska inte bero på hur man ser ut och hur smart man är.
Asyl, nej, det är det ingen som har påstått. Men hur man får PUT har definitivt med intelligens att göra (se tidigare paragrafer) men dock inte med utseende.
Citat:
Så länge man inte kräver att grundlagarna i Sverige ska ändras och inte begår brott och försöker gör rätt ifrån sig så tycker jag att man har anpassat sig.
Brott och grundlagar stämmer bra. Men anpassning kräver mer än så. De som kräver halal i skolorna, ledighet för religiösa skäl, omskärelse, moskéer och dylikt har inte anpassat sig. De förpestar svenska samhället med deras krav på en massa skit som skattebetalarna ska stå för. Det ska inte finnas ett uns Islam i Sverige. Nu när religion äntligen är påväg ut så ska vi fan inte importera mer.
Citat:
Jag är faktiskt civilingenjör men det betyder inte att jag är viktigare än andra människor. Att jag kommer med konstiga kommentarer ibland beror på att mitt största intresse inte är politik. Sen är ni väldigt trångsynta många av er och enkelspåriga så att man blir uttråkad av det.
Jag är inte en av dem som öppet spyr skit över invandrare så straffa mig helst inte för det som andra gör.
Citat:
Det var ju knappast att dom fick lämna landet. De som lyckades fick faktiskt asyl i väst.
Jo, men fortfarande så tyckte inte USA att det bästa sättet var att satsa på asyl utan de attackerade problemet. Poängen är att flyktingmottagande är en irrelevant faktor när det gäller konflikter. Sverige borde definitivt ta emot flyktingar enligt Genevakonventionen och ge dem TUT tills konflikten är över, men det är bara lite medmänsklighet och gör egentligen ingen skillnad vilket som. Enda anledningen till varför flyktingar är ett problem idag är för att nästan alla av dem inte är flyktingar.
Citat:
* Lite intressant att du säger att jag är självisk, när du inte ens vill offra din märkesmössa. Vad vet du om mig? Ingenting, förutom att jag bor i Sverige.
Jag gör det jag kan.
Min poäng är att du pratar stort om att göra världen bättre men det är mycket snack och lite verkstad. Du bryr dig inte nog för att göra något annat än att betala skatt i Sverige och jag beskyller dig inte för det men akta dig för vad du säger och vad du påstår är viktigt.
Citat:
* Nej, det har jag inte sagt heller.
"Man måste börja någonstans, även om det känns litet och obetydligt.
Kan vi inte påverka tillräckligt mycket så tar vi det näst bästa tills dessa länder blir demokratier."
Det lät som det, men ok.
Citat:
* Alla människor vill leva i frihet och det är måmga gånger de styrande som motsätter sig.
Demokrati är inte frihet. Och det är inte makterna som motsätter sig det, det är folkmassorna. Deras bild av frihet är inte demokrati, utan diktatur och teokrati.
tverskoy här på forumet erkänner själv att han hatar det som vi kallar frihet, jämnställdhet osv (om vi nu antar att han bara inte trollar). Det är ett bra exempel på varför det inte finns demokrati i alla världens länder. Muslimernas uppfattning om frihet är kvinnoförtryck. Jag klandrar dem inte för det, men något sånt vill jag inte se i Sverige. De måste assimileras in i det svenska samhället och den svenska kulturen. Integration duger inte.
Citat:
Det är min vision och jag förstår inte varför du motsätter dig den?
En bra värld där alla lever i fred och har det bra. Att nå den kommer att vara svår och ta tid. Inte såg Sverige ut som den gör idag för 400-500 år sedan.
Men din vision är bara en våtdröm. Exakt vad är en "värld där alla lever i fred och har det bra"? Om du hade något som helst förstånd om hur världen och naturen fungerar så skulle du inse att det är en omöjlighet i dagens läge. Om alla länder var lita glest bebodda som Sverige så skulle saker kunna bli oändligt mycket bättre. Men krig kommer alltid att ske och alla kommer aldrig att ha det bra.
Slå upp "kritiskt tänkande" och lär dig använda det. Jag motsätter mig inte utopiska drömmar (Venusprojektet är århundradets våtdröm som jag gillar) men när du använder dem som motivation i en debatt så gör du ett ordentligt felsteg. De är
drömmar. Jag har redan nämnt hur idealister gör allting sämre för att de tänker utan verklighetsförankring.