Citat:
Ursprungligen postat av länsmann
Hej!
Jag ska skriva en debattartikel i min svenska kurs. Den ska handla om att massinvandringen till sverige är negativt. Jag kommer att behöva citera en känd politikers utalande om att massinvadringen är bra för Sverige sen dra mitt motargument att det inte är bra osv.. Skulle behöva riktigt bra källor också som man kan hänvisa i artikeln.
När jag debbaterade med min svenska lärare om massinvandringen så var det enda hon kunde säga att sverige behöver ökad befolkning pga att svensken föder för få barn.
Vore jävligt nicee om ni kunde posta lite saker som jag ska ha med i debattartikeln.
De flesta politiker hävdar fortfarande bestämt att majoriteten av de som får stanna i Sverige är flyktingar. Du får därför kanske svårt att hitta några specifika svar på varför just massinvandring är bra från deras håll, då de inte accepterar dess existens. Enligt de flesta partierna så tar vi endast emot flyktingar av humanitära skäl, vilket jag också tycker att vi borde göra. Det har dock visat sig att endast
en av tio som kommer till Sverige har flyktingskäl, vilket Gunnar Sandelin skrev om 2008 på DN-debatt :
http://www.dn.se/opinion/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-invandrarna-1.627362
Officielt så existerar helt enkelt inte massinvandringen , så du får nog börja med att bevisa att den faktiskt finns, hur uppenbart detta ändå tordes vara.