2009-09-12, 13:34
Medlem
länsmanns avatar
Hej!

Jag ska skriva en debattartikel i min svenska kurs. Den ska handla om att massinvandringen till sverige är negativt. Jag kommer att behöva citera en känd politikers utalande om att massinvadringen är bra för Sverige sen dra mitt motargument att det inte är bra osv.. Skulle behöva riktigt bra källor också som man kan hänvisa i artikeln.

När jag debbaterade med min svenska lärare om massinvandringen så var det enda hon kunde säga att sverige behöver ökad befolkning pga att svensken föder för få barn.

Vore jävligt nicee om ni kunde posta lite saker som jag ska ha med i debattartikeln.
Senast redigerad av länsmann 2009-09-12 kl. 13:52.
Citera
2009-09-12, 13:50
Bannlyst
Anledningen till att det behövs invandring är att vissa vill att framtiden ska se ut på följande vis:

Människor i Europa ska bli rasblandade med diverse negrer och araber. Då försvagas deras mentala förmågor och de kan bli förslavade. Varje slav ska bo en barrack och äta torrfoder. Slaven ska jobba 12 timmar om dagen med att tillverka t-shirts eller liknande. All vinst ska gå till eliten. Eliten bor garanterat inte i baracker och äter defenitivt inte torrfoder. Slaven får inte för sig att göra uppror eftersom den är kontrollerad med alla de möjligheter till övervakning och propaganda som framtiden erbjuder. o.s.v. o.s.v.
Senast redigerad av fläskbak 2009-09-12 kl. 13:53.
Citera
2009-09-12, 13:55
Medlem
länsmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Anledningen till att det behövs invandring är att vissa vill att framtiden ska se ut på följande vis:

Människor i Europa ska bli rasblandade med diverse negrer och araber. Då försvagas deras mentala förmågor och de kan bli förslavade. Varje slav ska bo en barrack och äta torrfoder. Slaven ska jobba 12 timmar om dagen med att tillverka t-shirts eller liknande. All vinst ska gå till eliten. Eliten bor garanterat inte i baracker och äter defenitivt inte torrfoder. Slaven får inte för sig att göra uppror eftersom den är kontrollerad med alla de möjligheter till övervakning och propaganda som framtiden erbjuder. o.s.v. o.s.v.

Det där var väll en konsperationsteori. Jag ser skillnad på invandringen och massinvandringen.
Citera
2009-09-12, 14:00
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:

Ungefär så antagligen ja. Men du glömde det viktiga påpekandet att eliten ska bestå utav enbart Davids folk. Slavarna ska antagligen vara av två typer:

1. Kaffefärgad euro-negro-asiatisk arbetsslav.

2. Nordisk kvinnlig sexslav.
Citera
2009-09-12, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Ungefär så antagligen ja. Men du glömde det viktiga påpekandet att eliten ska bestå utav enbart Davids folk. Slavarna ska antagligen vara av två typer:

1. Kaffefärgad euro-negro-asiatisk arbetsslav.

2. Nordisk kvinnlig sexslav.

Ja den sk. "eliten" kommer bestå av "davids folk" men det är oklart om det uteslutande kommer vara dessa personer.
Citera
2009-09-12, 14:37
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ja den sk. "eliten" kommer bestå av "davids folk" men det är oklart om det uteslutande kommer vara dessa personer.

Det kommer naturligtvis finnas någon form av kaster. Goyim som tjänat judarna väl och utför för judarna viktigt arbete kan självklart räkna med att bli privilegierade. Jämför gärna med 1984 vilken ju som bekant är handlar om judefrågan eller pk-ismen. Det inre partiet (judarna), det yttre partiet (sabbatsgoyim) och proleterna (slavarna).
Citera
2009-09-12, 17:37
Medlem
Mange*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av länsmann
Hej!

Jag ska skriva en debattartikel i min svenska kurs. Den ska handla om att massinvandringen till sverige är negativt. Jag kommer att behöva citera en känd politikers utalande om att massinvadringen är bra för Sverige sen dra mitt motargument att det inte är bra osv.. Skulle behöva riktigt bra källor också som man kan hänvisa i artikeln.

När jag debbaterade med min svenska lärare om massinvandringen så var det enda hon kunde säga att sverige behöver ökad befolkning pga att svensken föder för få barn.

Vore jävligt nicee om ni kunde posta lite saker som jag ska ha med i debattartikeln.

De flesta politiker hävdar fortfarande bestämt att majoriteten av de som får stanna i Sverige är flyktingar. Du får därför kanske svårt att hitta några specifika svar på varför just massinvandring är bra från deras håll, då de inte accepterar dess existens. Enligt de flesta partierna så tar vi endast emot flyktingar av humanitära skäl, vilket jag också tycker att vi borde göra. Det har dock visat sig att endast en av tio som kommer till Sverige har flyktingskäl, vilket Gunnar Sandelin skrev om 2008 på DN-debatt : http://www.dn.se/opinion/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-invandrarna-1.627362

Officielt så existerar helt enkelt inte massinvandringen , så du får nog börja med att bevisa att den faktiskt finns, hur uppenbart detta ändå tordes vara.
Citera
2009-09-12, 17:51
Medlem
Strawliess avatar
Humanitära skäl, om vi inte tar emot nog många är vi rasister.
Citera
2009-09-12, 18:15
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Hej!

Ta med myten om den demografiska bomben i din uppsats och gnugga in det riktigt ordentligt i din lärarinnas nylle: http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=588554,00.html
Citera
2009-09-12, 18:44
Medlem
KungRumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawlies
Humanitära skäl, om vi inte tar emot nog många är vi rasister.
Heter numera "Särskilt ömmande skäl", av någon skum anledning.
Citera
2009-09-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Ta med myten om den demografiska bomben i din uppsats och gnugga in det riktigt ordentligt i din lärarinnas nylle: http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=588554,00.html
Här är en sammanfattning av den föreläsning som ovanstående tidningsartikel bygger på: http://www.soc.uu.se/research/gerontology/pdf/demobomben.pdf

En annan artikel på samma tema är Ekberg: Kan invandrare underlätta försörjningen av en åldrande befolkning?
http://www.ne.su.se/ed/pdf/32-4-je.pdf

När det gäller invandring så får man också skilja på den arbetskraftsinvandring från i huvudsak europeiska länder som vi hade efter kriget och massinvandringen av flyktingar från 1980 och framåt. Den förra var väl i kanske i någon mån ekonomiskt fördelaktig för Sverige medan den senare har varit en katastrof både kulturellt, integrationsmässigt och inte minst ekonomiskt.

En visserlgen nio år gammal artikel av Jan Ekberg men lika aktuell i dag. Han säger bl.a. att invandringen kostar 2% av BNP vilket i dagens penningvärde motsvarar 50 - 60 miljarder/år.
http://www.vxu.se/presscenter/textarkiv/jan_ekberg.html

När vi ändå är inne på negativa saker skadar det inte att studera brottsligheten:
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf
Senast redigerad av Gurkmix 2009-09-12 kl. 19:33.
Citera
2009-09-12, 19:30
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Hej!

Jag har jobbat på kontor i 10 år och det har bara varit invandrare som städat min kontor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in