2020-05-21, 11:02
Medlem
När ni köper hem nya oljor, inte så att ni börjar bara ta en liten mängd för att se så det inte är dåligt?

Med dåligt menar jag att oljan är dålig så det är risk för infektion osv?

För bör ju inte bli lika infekterat om det skulle vara så om ni tar en mindre mängd?
Eller tänker jag fel?
Citera
2020-05-21, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veganaj
När ni köper hem nya oljor, inte så att ni börjar bara ta en liten mängd för att se så det inte är dåligt?

Med dåligt menar jag att oljan är dålig så det är risk för infektion osv?

För bör ju inte bli lika infekterat om det skulle vara så om ni tar en mindre mängd?
Eller tänker jag fel?

Gör nog ingen skillnad, hade själv en olja som var kontaminerad för några år sen, jag sänkte dosen och stack ED för att injicera så lite som möjligt och jag blev ändå helt invalidiserad i muskeln, kunde knappt använda muskeln på flera dagar, var ingen märkbar skillnad även om jag halverade dosen.

Man ska inte ens behöva testa oljan för att man är orolig för kontaminerad olja, den ska inte vara kontaminerad.
Senast redigerad av Trenmacka 2020-05-21 kl. 11:37.
Citera
2020-05-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Gör nog ingen skillnad, hade själv en olja som var kontaminerad för några år sen, jag sänkte dosen och stack ED för att injicera så lite som möjligt och jag blev ändå helt invalidiserad i muskeln, kunde knappt använda muskeln på flera dagar, var ingen märkbar skillnad även om jag halverade dosen.

Man ska inte ens behöva testa oljan för att man är orolig för kontaminerad olja, den ska inte vara kontaminerad.

Nä så är det, men verkar ju som att en del får infektioner så tydligen så är en del det ändå tyvärr..
Citera
2020-05-25, 08:04
Medlem
Första stick Testo

Hej!

Jag bestämde mig igår för att börja en nybörjare kur, det är första gången jag kurar.

Jag vaknade idag på morgonen tog en dusch körde in 500mg alltså två ampuller testosteron E från Balkan.

Till att börja med när jag skulle fylla i spruta som har en blå nål så var den jätte svårt att fylla sprutan, den kom aldrig upp till 2ml utom som max 1,5ml, det var lufttryck i den att jag inte kunde trycka in ”korken” så att luften kunde gå ur sprutan utom när jag track på ”korken” så gick testot ut igen genom nålen så det var en gap mellan testot och korken som var luft. Det var kvar testo i ampuller som nålen inte kunde suga in så jag öppnade sprutan ”korken” ovanpå och hällde i sprutan och kom upp till 1,7ml som max och inte 2 ml, vad kan det ha berott på? Var det ens smart att öppna sprutan och hälla på direkten?

Jag track in den i glutes och det gjorde lite ont kände mig yr direkt efteråt nu 2 timmar efter är det helt ok med yrsel
Det jag undrar är om det finns något bra sätt att suga in testot i sprutan utan att få med någon luft dessutom få med allt testo som finns i ampullen in i sprutan utan att det bubblar i ampullen eller öppna sprutan för att hälla i testot i den?

Undrar också eftersom jag frontade första dosen idag alltså 1.7 ml om jag behöver också redan idag att ta adex anastrazole eller vänta med det tills nästa dag eller tills jag börjar få känningar i bröstet och pungen? Tack för alla svar
Senast redigerad av Sommar20201 2020-05-25 kl. 08:30.
Citera
2020-05-25, 08:50
Medlem
tnems avatar
Använd grön nål för att duga upp byt sen till blå innan du sticker.
Luften trycker man lätt ut genom nålen när man sugit upp oljan.
Citera
2020-05-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Använd grön nål för att duga upp byt sen till blå innan du sticker.
Luften trycker man lätt ut genom nålen när man sugit upp oljan.

Då måste jag beställa den gröna nålen, har bara tillgång till det blåa nål som fick med på sprutan.

Hur trycker man ut luften genom nålen, har försökt däremot är det testot som kom ut istället för luften? Den luften gör att jag kan inte suga upp all oljan den stannar kvar i ampullen därför valde jag att hälla i den i sprutan istället
Citera
2020-05-25, 09:13
Medlem
mortuums avatar
Har du ens läst på innan du börjar sticka dig själv?
Citera
2020-05-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuum
Har du ens läst på innan du börjar sticka dig själv?

Ja absolut har gjort massa research innan jag tog första stick ja men var inte bredd på att sprutan skulle ha gap med luft och att det inte skulle gå att suga in all testo ur ampullen
Senast redigerad av Sommar20201 2020-05-25 kl. 09:23.
Citera
2020-05-25, 09:27
Medlem
mortuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar20201
Ja absolut har gjort massa research innan jag tog första stick ja men var inte bredd på att sprutan skulle ha gap med luft och att det inte skulle gå att suga in all testo ur ampullen

Om du inte var beredd på detta har du inte läst på massa, luft är vanligt, du borde också veta att du drar upp med en nål och injicerar med en annan.

https://www.vardhandboken.se/vard-och-behandling/lakemedelsbehandling/injektioner/intramuskular-im/ läs på här bra guide, och ja lycka till...
Citera
2020-05-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuum
Om du inte var beredd på detta har du inte läst på massa, luft är vanligt, du borde också veta att du drar upp med en nål och injicerar med en annan.

https://www.vardhandboken.se/vard-och-behandling/lakemedelsbehandling/injektioner/intramuskular-im/ läs på här bra guide, och ja lycka till...

Jag visste inte att man behövde två nål, ena för att dra och den andra för att skjuta men kan det bli ett problem i längden vill du säga eller? Jag sköt in den i rumpan gick smidigt har ont nu efter morgonen men lär gå över hoppas jag
Citera
2020-05-25, 10:41
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar20201
Då måste jag beställa den gröna nålen, har bara tillgång till det blåa nål som fick med på sprutan.

Hur trycker man ut luften genom nålen, har försökt däremot är det testot som kom ut istället för luften? Den luften gör att jag kan inte suga upp all oljan den stannar kvar i ampullen därför valde jag att hälla i den i sprutan istället

Du vänder sprutan så att nålen är uppåt.
Dra tillbaka kolven något så att nålen tömms på olja.
Sedan pressar du kolven uppåt tills luften är borta.

Om du använder samma nål till att suga upp med som att sticka så kommer den bli trubbig innan du sticker dig, vilket ger ökad ärrvävnad.
Framförallt om om man använder ampuller istället för vialer.
Senast redigerad av tnem 2020-05-25 kl. 10:44.
Citera
2020-05-25, 11:19
Medlem
goin-xxxls avatar
Varför tar du inte ett sugrör och dricker upp oljan istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in