2022-09-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Ja det gör jag, speciellt i det högra av någon anledning. Men det är bara att du provar.
1,6ml kan du sätta i axlar, triceps och pecs.
Får du inte pip i röven så borde du inte få någon annanstans.
Med några undantag. Vet att tren a i axlarna brukar kunna göra ont.
Och om du kör tren, så är risken för trenhosta större i pecsen. Varför vet jag inte med det har väl med blodkärlens utformning att göra.

Mitt favorit ställe är helt klart glute.
Smärtfritt. Största muskeln. Bäst.
Försök att öva lite på den.
Lägg dig med en tom pump och torrspruta😅
Tills du får till det

Hmm… Skumt😅
Hittills har jag stått upp när jag sätter i glutes, men fan vad stel jag är. Vågar inte trycka in utan att aspirera så därför det blir ett problem.
Jag ska prova din idé med tom kanyl! Tack för tipset
Citera
2022-09-24, 05:03
Medlem
Bilbo10s avatar
Testosteron E/C subkutan?

Går det att sätta 1-2ml testosteron e/c subkutant? Finns det någon som gör det och funkar det lika bra som intramuskulärt?

Vad är positivt med det och vad är negativt?

Vart sätter man det smidigast?
Citera
2022-09-24, 07:09
Medlem
1-2ml är jättemycket olja att sätta subkutant. Har du någonsin haft en spruta med 1-2ml olja i framför dig? Jag hade aldrig i livet börjat försöka spruta in det i mitt underhudsfett.

Liksom, går det att göra det? Ja, jo, klart det är fysiskt möjligt. Skulle någon rekommendera det? Nej verkligen inte.

Stick in det i muskeln, vad är problemet? Ofta räcker det att liiite lite olja från en IM-injektion läcker ut ur muskeln in under huden för att den ska bli rejält irriterad, så kan inte föreställa mig hur det skulle bli av en större injektion rakt it
Senast redigerad av DrL0c 2022-09-24 kl. 07:11.
Citera
2022-09-24, 12:13
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilbo10
Går det att sätta 1-2ml testosteron e/c subkutant? Finns det någon som gör det och funkar det lika bra som intramuskulärt?

Vad är positivt med det och vad är negativt?

Vart sätter man det smidigast?
Det finns en enorm mängd information kring detta fritt tillgängligt på the internet så sök runt lite och bilda din egen uppfattning.
0.2 -0.25 ml per injektionsställe SQ är lagom anser de flesta. Mer än så och du får en boll med olja under huden.
Personligen tycker jag IM är att föredra men som sagt finns många olika synpunkter och tankar kring detta.
Citera
2022-09-24, 13:58
Moderator
Kraftkarls avatar
Tråd "Testosteron E/C subkutan?" infogad.

/Moderator
Citera
2022-09-24, 22:42
Medlem
Bilbo10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
1-2ml är jättemycket olja att sätta subkutant. Har du någonsin haft en spruta med 1-2ml olja i framför dig? Jag hade aldrig i livet börjat försöka spruta in det i mitt underhudsfett.

Liksom, går det att göra det? Ja, jo, klart det är fysiskt möjligt. Skulle någon rekommendera det? Nej verkligen inte.

Stick in det i muskeln, vad är problemet? Ofta räcker det att liiite lite olja från en IM-injektion läcker ut ur muskeln in under huden för att den ska bli rejält irriterad, så kan inte föreställa mig hur det skulle bli av en större injektion rakt it

Låter vettigt, tack.
Citera
2022-09-26, 15:37
Medlem
Hej FB.

Har läst några inlägg om att man ska suga upp lite luft bakom oljan för att man ska få med all olja i pumpen. Har försökt och försökt men får inte riktigt rätt på det. XD

Någon som vill vara vänlig och som kan ge ett simpelt svar for dummies som mig? Uppskattas :*
Citera
2022-09-26, 16:51
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejtpef
Hej FB.

Har läst några inlägg om att man ska suga upp lite luft bakom oljan för att man ska få med all olja i pumpen. Har försökt och försökt men får inte riktigt rätt på det. XD

Någon som vill vara vänlig och som kan ge ett simpelt svar for dummies som mig? Uppskattas :*
Asså du lämnar bara en luftbubbla i sprutan.
Sen håller du sprutan så luftbubblan blir det sista som lämnar pumpen.
Det blir en liten "prutt" när luftbubblan blåser ur kanylen.
Det är världens simplaste grej när du gjort det 1 gång.
Citera
2022-09-27, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Asså du lämnar bara en luftbubbla i sprutan.
Sen håller du sprutan så luftbubblan blir det sista som lämnar pumpen.
Det blir en liten "prutt" när luftbubblan blåser ur kanylen.
Det är världens simplaste grej när du gjort det 1 gång.

Okej tack Frank
Ska prova nästa stick
Citera
2022-10-06, 22:32
Medlem
Är det nån som beställt från med24 och vet om de är legit? Verkar ligga i Danmark.
Citera
2022-10-06, 22:56
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Är det nån som beställt från med24 och vet om de är legit? Verkar ligga i Danmark.
Beställer ENDAST därifrån. Priserna går inte att jämföra, ja du ser ju själv.

Import av kanyler/pumpar är dock inte tillåtet men har aldrig varit något problem senaste 5 åren.

MVH
Citera
2022-10-07, 07:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Beställer ENDAST därifrån. Priserna går inte att jämföra, ja du ser ju själv.

Import av kanyler/pumpar är dock inte tillåtet men har aldrig varit något problem senaste 5 åren.

MVH

Samma här men, är lite nojig av mig så sponsrar gärna våra lokala verktyg shoppar om jag inte får tag i någon som skiter i 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in