Citat:
Ursprungligen postat av
goofer
De jävla idioter i tråden som svarar att du ska vara ärlig och uppge allt för att de tror det finns sekretess i vården kan hålla sig borta från ämnen de inte vet något om.
Om du yppar det minsta att du brukat steroider så hamnar det i din journal sen är du rökt vill jag lova.
Alla försäkringsbolag etc och m.m vill ha utdrag i journalerna nu förtiden.
Så säg aldrig att du injicerat något olagligt.
Om man måste erkänna att man stuckit sig med en nål så säg att du ville bli brun och kåt så du injicerade melatonan2 , det är inte olagligt.
Och ni pappskallar som ska råda folk utan någon som helst kunskap eller förstånd sätt på ett lås på tangentbordet.
On topic: du har förmodligen stuckit hål på ett kärl och fått en liten blödning, det kommer hända fler gånger.
Det som gör att du ev behöver vara orolig om det händer igen är om du får feber och området blir svullet och varmt, då gäller det att ta sig till akuten och kom för fan ihåg att du aldrig brukat något olagligt oavsett vad läkaren säger.
Sekretess finns INTE!
Så knip käft om steroider!
Okej okej! Men området blev väldigt svullet, rött och varmt skulle jag väl säga.
Men som sagt så har det avtagit sjukt mycket sen igår, smärtan e typ borta, svullnaden går ner hela tiden m.m.
Sen undrar jag, är det inget vårdcentralen kan hjälpa med? lättare att ringa dit och få en tid på dagen än att sitta på akuten i flertalet timmar liksom. Är det inte bara någon sorts antibiotika dom kommer ge en?