2020-11-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Har du fått feber är det ett av första symtomen på sepsis. Om du inte uppsökt akuten än så får du skylla dig själv

Mjo läste lite om det, samtidigt som många sa att man ej direkt behöver oroa sig, väldigt extremt blandat....

Min temp i skrivande stund: 35.8 lol så den har gått ner som fan? Känner mig helt okej, känns som smärtan börjar bli mindre liksom ?
Edit: Sen var den 36.7 sen nu 37.5 wierd detta... går upp o ner :S
Senast redigerad av Vaxlie 2020-11-07 kl. 21:36.
Citera
2020-11-08, 17:12
Medlem
LÅter rent spontant som ett "dåligt stick" bara. Kraftig Inflammation. Har haft några riktigt dåliga då man knappt kunnat ligga på den skinkan i sängen, men det har alltid gått över. En gång satte jag lite för nära höftleden och då kunde jag fan knappt gå på 1-2 dagar.

Skulle dock hålla ett öga på febern, tänk på att om du tar ipren/alvedon så sänker du febern och blir inte lika lätt att hålla koll på.

Har du bytt olja? antar att du satt i röven förut, annars kan man få rätt ont första gången i en ny muskel.

z-teknik är inget måste.
Citera
2020-11-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklagaard
LÅter rent spontant som ett "dåligt stick" bara. Kraftig Inflammation. Har haft några riktigt dåliga då man knappt kunnat ligga på den skinkan i sängen, men det har alltid gått över. En gång satte jag lite för nära höftleden och då kunde jag fan knappt gå på 1-2 dagar.

Skulle dock hålla ett öga på febern, tänk på att om du tar ipren/alvedon så sänker du febern och blir inte lika lätt att hålla koll på.

Har du bytt olja? antar att du satt i röven förut, annars kan man få rätt ont första gången i en ny muskel.

z-teknik är inget måste.

Blev du oxå svullen och lite röd då?
Aa hoppas det! Jag har bara 36.9 nu så helt normalt och INTE tagit någon alvedon eller något idag.

Jag stack i vänstra skinkan igår och känner av 0 där. Samma olja, så kanske bara råkat kötta nålen dåligt den gången
Citera
2020-11-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxlie
Blev du oxå svullen och lite röd då?
Aa hoppas det! Jag har bara 36.9 nu så helt normalt och INTE tagit någon alvedon eller något idag.

Jag stack i vänstra skinkan igår och känner av 0 där. Samma olja, så kanske bara råkat kötta nålen dåligt den gången
Vilket märke är det på oljan?
Citera
2020-11-08, 23:40
Medlem
Tror inte man får outa märke.
Men iaf tänkte jag ringa vårdcentralen imrn.
Tror jag har fått rosfeber verkar de som.
Svullnad, röd, varm, ont .. alla tecken på det.
Edit: verkar som akut inflammation har samma symptom lol hur ska man då veta, då inflammation kan kroppen oftast reparera själv liksom

Ska man erkänna att man tagit testo eller säga något annat?
Senast redigerad av Vaxlie 2020-11-08 kl. 23:47.
Citera
2020-11-09, 11:31
Medlem
Citat:
Edit: verkar som akut inflammation har samma symptom lol hur ska man då veta, då inflammation kan kroppen oftast reparera själv liksom

De har sekretess.
Det är lika bra att vara ärlig.
Det kostar dig inget, utom möjligen att du får lyssna på någon moralpredikan eller så.
Citera
2020-11-09, 18:02
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:

Tro fan du får outa märken!

Nej du behöver inte erkänna, du kan säga att du har satt dig på en rostig spik eller stuckit dig på något på jobbet.. ja hitt på nått
Citera
2020-11-09, 21:52
Medlem
Liten update.
Ingen feber alls, och det är nästan som natt och dag idag jämfört med igår.

Jag kan sitta utan problem, det gör inte i närheten av ont som det gjort, svullnaden börjat gå ner osv.
Ja tänka sig, man dog inte o slapp spendera timmar på sjukhus som många skrev att man skulle förlora både ben o allt. menmen
Citera
2020-11-09, 22:18
Medlem
goofers avatar
De jävla idioter i tråden som svarar att du ska vara ärlig och uppge allt för att de tror det finns sekretess i vården kan hålla sig borta från ämnen de inte vet något om.

Om du yppar det minsta att du brukat steroider så hamnar det i din journal sen är du rökt vill jag lova.

Alla försäkringsbolag etc och m.m vill ha utdrag i journalerna nu förtiden.

Så säg aldrig att du injicerat något olagligt.

Om man måste erkänna att man stuckit sig med en nål så säg att du ville bli brun och kåt så du injicerade melatonan2 , det är inte olagligt.

Och ni pappskallar som ska råda folk utan någon som helst kunskap eller förstånd sätt på ett lås på tangentbordet.

On topic: du har förmodligen stuckit hål på ett kärl och fått en liten blödning, det kommer hända fler gånger.
Det som gör att du ev behöver vara orolig om det händer igen är om du får feber och området blir svullet och varmt, då gäller det att ta sig till akuten och kom för fan ihåg att du aldrig brukat något olagligt oavsett vad läkaren säger.
Sekretess finns INTE!

Så knip käft om steroider!
Citera
2020-11-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
De jävla idioter i tråden som svarar att du ska vara ärlig och uppge allt för att de tror det finns sekretess i vården kan hålla sig borta från ämnen de inte vet något om.

Om du yppar det minsta att du brukat steroider så hamnar det i din journal sen är du rökt vill jag lova.

Alla försäkringsbolag etc och m.m vill ha utdrag i journalerna nu förtiden.

Så säg aldrig att du injicerat något olagligt.

Om man måste erkänna att man stuckit sig med en nål så säg att du ville bli brun och kåt så du injicerade melatonan2 , det är inte olagligt.

Och ni pappskallar som ska råda folk utan någon som helst kunskap eller förstånd sätt på ett lås på tangentbordet.

On topic: du har förmodligen stuckit hål på ett kärl och fått en liten blödning, det kommer hända fler gånger.
Det som gör att du ev behöver vara orolig om det händer igen är om du får feber och området blir svullet och varmt, då gäller det att ta sig till akuten och kom för fan ihåg att du aldrig brukat något olagligt oavsett vad läkaren säger.
Sekretess finns INTE!

Så knip käft om steroider!

Okej okej! Men området blev väldigt svullet, rött och varmt skulle jag väl säga.
Men som sagt så har det avtagit sjukt mycket sen igår, smärtan e typ borta, svullnaden går ner hela tiden m.m.
Sen undrar jag, är det inget vårdcentralen kan hjälpa med? lättare att ringa dit och få en tid på dagen än att sitta på akuten i flertalet timmar liksom. Är det inte bara någon sorts antibiotika dom kommer ge en?
Citera
2020-11-09, 23:36
Medlem
goofers avatar
Om du blir dålig av en infektion som snabbt leder till sepsis då är det akuten som gäller och jag kan garantera att du inte behöver sitta i timmar.

Vid misstänkt blodförgiftning/sepsis får du akut vård direkt eftersom det är ett livshotande tillstånd.

Bli inte rädd nu, att få ont eller att det blir lite ömt händer ofta.

Jag använder själv högdoserad olja nu och har ont och bulor efter varenda stick.

Det är när du mår dåligt och får feber i samband med att området svullnar ordentligt och blir rött och varmt, då åker du till akuten!

Vid lindriga symptom så värktablett/ibu/paraceta etc
Citera
2020-11-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Om du blir dålig av en infektion som snabbt leder till sepsis då är det akuten som gäller och jag kan garantera att du inte behöver sitta i timmar.

Vid misstänkt blodförgiftning/sepsis får du akut vård direkt eftersom det är ett livshotande tillstånd.

Bli inte rädd nu, att få ont eller att det blir lite ömt händer ofta.

Jag använder själv högdoserad olja nu och har ont och bulor efter varenda stick.

Det är när du mår dåligt och får feber i samband med att området svullnar ordentligt och blir rött och varmt, då åker du till akuten!

Vid lindriga symptom så värktablett/ibu/paraceta etc

Tack för tipsen, när du säger mår dåligt. Hur menar du då förutom feber liksom?
Tänkte även i framtiden till andra som kanske får sammaproblem och läser tråden.
När jag läser symptom på sepsis är dom ganska allvarliga och det har man ju verkligen inte haft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in