2014-07-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livandosis
Det gör så jävla ont att få in nålen att jag inte kan sätta nu.

Det har aldrig varit särskilt problematiskt tidigare. Första gången gick det perfekt, andra också, o s v, men nu gör det så jävla ont att jag knappt kommer igenom huden. Det gör ofattbart ont.

Då har jag bara 0,6 mm diameter på nålarna. Finns det något att göra? I värsta fall får jag dricka så mycket sprit att jag knappt kan stå upp innan jag gör det, och be en vän sätta. För det finns väl inga tunnare nålar, än 0,6 mm?
Du sticker med blå nål va? Själv får jag sånna stick ibland som du beskriver, där det svider/bränner som fan och nålen verkligen inte vill gå in, utan typ fastnar innanför huden. Kör en varmdusch först och glöm inte att smörja nålen med en droppe, sen är det bara att köra. När den inte vill in så brukar dra ut och sätta 2mm ner/upp
Citera
2014-07-14, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evexpsi
Du sticker med blå nål va? Själv får jag sånna stick ibland som du beskriver, där det svider/bränner som fan och nålen verkligen inte vill gå in, utan typ fastnar innanför huden. Kör en varmdusch först och glöm inte att smörja nålen med en droppe, sen är det bara att köra. När den inte vill in så brukar dra ut och sätta 2mm ner/upp
Ska sj prova detta då jag själv upplever jävla smärta.. Men vad menar du med det sista du skrev att sätta ner/upp?
Citera
2014-07-14, 17:17
Medlem
Citat:

kör du med samma nål då?
de är onödigt.

tkr personligen de svider mer med en droppe på nålen.
jag upplever de så iaf.

byt ställe när de inte känns bra, ena mitt bröst känns förjävligt att sätta i just nu och de är den känslan av att den "fastnar" just innanför huden.

känns som även när jag trycker på att den står still.
så de gör för ont,
då när jag byter till andra bröstet igen är de bara smöra in den som ingeting.

byt ställe oftare.
Citera
2014-10-16, 09:00
Medlem
Citat:

Igår kväll var min övergång från orala till injekt. Tog första sticket och det var svettigt. Sabbade en pump med 2ml i som gick till waste och det var lite skakigt men till slut gick det bra. Kändes orealistiskt först och jag kunde verkligen känna en viss ''närvaro'' i benet typ. Efter en halvtimme eller nåt började PIP lite smått och det var aningen ömt. Det försvann dock nästan helt efter två timmar ungefär tills att jag vaknade mitt i natten och behövde gå på toa. Det var inte det lättaste dock. Fy vad svårt det var att gå. Nu dagen efter är det bättre, jag kan gå men det är svårt.

Jag tog sticket i vastus lateralis dvs utsidan av låret då det kändes bekvämast. Jag kände mig inte riktigt säker på glutes. Kanske kommer i framtiden. Min fråga är dock hur det känns för er andra efter sticket? Vart är smärtan så att säga? För just nu känner jag att det snarare ömmar i mittenmuskeln på låret (rectus femoris) än i sidan. Är det normalt eller kan jag på något sätt råkat gå över till mittenmuskeln med nålen när jag satt in den?
Citera
2014-10-16, 09:12
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonjudd
Igår kväll var min övergång från orala till injekt. Tog första sticket och det var svettigt. Sabbade en pump med 2ml i som gick till waste och det var lite skakigt men till slut gick det bra. Kändes orealistiskt först och jag kunde verkligen känna en viss ''närvaro'' i benet typ. Efter en halvtimme eller nåt började PIP lite smått och det var aningen ömt. Det försvann dock nästan helt efter två timmar ungefär tills att jag vaknade mitt i natten och behövde gå på toa. Det var inte det lättaste dock. Fy vad svårt det var att gå. Nu dagen efter är det bättre, jag kan gå men det är svårt.

Jag tog sticket i vastus lateralis dvs utsidan av låret då det kändes bekvämast. Jag kände mig inte riktigt säker på glutes. Kanske kommer i framtiden. Min fråga är dock hur det känns för er andra efter sticket? Vart är smärtan så att säga? För just nu känner jag att det snarare ömmar i mittenmuskeln på låret (rectus femoris) än i sidan. Är det normalt eller kan jag på något sätt råkat gå över till mittenmuskeln med nålen när jag satt in den?

Vilket märke är det? Annars så är det vanligt med smärta i början, det kan man räkna med som oskuld.
Citera
2014-10-16, 09:52
Medlem
Tycker man att det gör ont med intramuskulära injektioner så kan det hjälpa att byta tampong. Eller raka vaginan.

Just saying...
Citera
2014-10-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Vilket märke är det? Annars så är det vanligt med smärta i början, det kan man räkna med som oskuld.

DP. Jo absolut räknade jag med lite PIP. Det jag främst undrar över är att smärtan verkar inte ens sitta i samma muskel som jag injicerade i. Utan snarare i mittenmuskeln långt ner, ca fyra-fem fingrar över knät. Det känns bra men jag undrar mest ifall jag gjort någonting fel.

Citat:
Ursprungligen postat av drugfree11
Tycker man att det gör ont med intramuskulära injektioner så kan det hjälpa att byta tampong. Eller raka vaginan.

Just saying...

Oj vad din kuk växte nu.
Citera
2014-10-16, 11:52
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonjudd
DP. Jo absolut räknade jag med lite PIP. Det jag främst undrar över är att smärtan verkar inte ens sitta i samma muskel som jag injicerade i. Utan snarare i mittenmuskeln långt ner, ca fyra-fem fingrar över knät. Det känns bra men jag undrar mest ifall jag gjort någonting fel.
.

Ahhh ok DP ja den oljan är det oftast frågan om när folk upplever den överdrivna smärtan. Jag har ju givetvis ingen aning om vad du har gjort eftersom jag inte var där, men vilken muskel oljan hamnar i har mindre betydelse (huvudsaken är att den är i en muskel).
Citera
2014-10-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ahhh ok DP ja den oljan är det oftast frågan om när folk upplever den överdrivna smärtan. Jag har ju givetvis ingen aning om vad du har gjort eftersom jag inte var där, men vilken muskel oljan hamnar i har mindre betydelse (huvudsaken är att den är i en muskel).

Okej skönt att höra. En tanke var om man kanske råkat få nå kramp eller nåt i just den muskeln även om benet inte direkt ryckte till. Tack för svaret iaf.
Citera
2014-10-19, 22:34
Medlem
smokezors avatar
Hallå gubbar!

Stack mig för exakt 7 dagar sedan, det var första gången jag körde 5 ml på ett och samma stick.
Körde dorsogluteal injektion som jag alltid brukar. Men nu under veckan har jag känt som en slags ömhet i ländryggen på just den sidan jag stack. Började spekulera i om jag var nära ischias men då borde jag ha känt det direkt. Är det någon annan här som har känt samma sak? Kanske det var mycket olja så att svullnaden gick upp i ländryggen? Kan även tillägga att jag tränade ben dagen innan och då gick det halvdåligt i böjen. Kanske kan böjen också inverka på detta "problem"?
Citera
2014-10-19, 22:37
Medlem
SuicideNotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokezor
Hallå gubbar!

Stack mig för exakt 7 dagar sedan, det var första gången jag körde 5 ml på ett och samma stick.
Körde dorsogluteal injektion som jag alltid brukar. Men nu under veckan har jag känt som en slags ömhet i ländryggen på just den sidan jag stack. Började spekulera i om jag var nära ischias men då borde jag ha känt det direkt. Är det någon annan här som har känt samma sak? Kanske det var mycket olja så att svullnaden gick upp i ländryggen? Kan även tillägga att jag tränade ben dagen innan och då gick det halvdåligt i böjen. Kanske kan böjen också inverka på detta "problem"?

Jag har inte varit i närheten av såna volymer men när jag har satt i skinkan har det varit vanligt att just ländryggen på den sidan jag stuckit blivit öm och svullnat lite.
Citera
2014-11-10, 18:24
Medlem
Skittjacks avatar
Tycker alla guider hoppar över lite smådetaljer. Tex när man byter från uppsugningsnål till injectnål. Kan man då med fördel dra in luft i pumpen innan man gör bytet för att slippa ha lite testo kvar i kanylen man byter ut? Känns ju ut väldigt onödigt att först kasta en kanyl med testo i och sen sätta in en ny kanyl och trycka ut lite grann igen (när man trycker ut luften från kanylen).

De gör inte så i youtube videos men det är väl bättre att göra så, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in