Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Har lite frågor till er.
1. Vi säger att jag har testo E 250mg/ml och Primo 100mg/ml, och ska köra 500mg testo och 200mg primo e6d, det blir alltså 4ml. vågar jag köra in allt i en o samma muskel, eller ska jag köra hälften höger, hälften vänster? Nu tänker jag på gluteus eller låret.
2. Vad för skillnad är det på hur jag suger up från en ampull och en vial(som man bryter). Och om jag ska suga upp från både och, är det något jag ska tänka på?
Kollat lite videos på youtube där man ska börja med att dra in lika mycket luft som det ska sugas upp ur ampullen, men om jag sedan ska suga upp från en vial behöver jag inte det va?
3. Något tips på bästa sätt att hitta injectplats på sig själv? Har kollat på bilder och videos där det lättaste för mig ser ut att vara axeln. När jag ser folk sticka gluteus så verkar det som dom sticker i linje ovanför slutet av "the buttcrack", känns lite för högt upp.
Hela det här med inject känns som en jävla jungel. Jag är inte rädd för att sticka mig, jag är rädd för att sticka fel, för mycket luft, ska sprutan vara upp o ner eller tvärtom när man suger upp vätskan, varför, och med vilken teknik suger man upp allt till sista droppen...
Har möjligheten att få hjälp men det känns som det är bättre om jag gör allt själv.
4. Tror ni axeln är en bra första plats att göra det?
1. Ja det går bra, kör du två stick istället för ett så riskerar du även injektionssmärta på två ställen. Fler stick ger mer ärrvävnad också.
2. Ingen skillnad typ, man brukar prutta in lite luft i vialen för att skapa lite tryck i den och lättare kunna suga ur oljan, men det går att suga ut oljan ändå och är inget måste.
3. Ännu lättare än i gluteus är på utsidan av ditt lår, området är fullt synligt och du slipper stå och vrida dig i en knepig vinkel.
4. Axeln är säkert bra, jag själv skulle nog kört i låret.