Citat:
Ursprungligen postat av
ventilation
Denna guide är klockren men skulle vilja komplettera den med åtminstone en bra video-turtorial, så man får en klar bild av processen också.
Har kollat massvis av youtubeklipp men tycker samtliga som injicerar verkar vara rätt slarviga och sticker lite på måfå utan att veta riktigt vad dom pratar om. Någon som har en bra video, helst där dom skjuter i låret?
Dessutom tycker jag att dom inte alls är exakta var man ska sticka på spotinjections.com. Är det just för att det inte spelar så stor roll? På bilderna sticker dom ju i princip runt hela låret.
Det behöver inte vara slarv! det är ingen raketforskning att injicera i muskeln och du kan ju injicera var du vill i vilken muskel som helt. Finns inga regler! Mer att det finns en tumregel att börja med de största muskelgrupperna och där det finns minst vener och blodkärl, samt nerver!
1. Gluteus övre yttersta del.
2. Quadtriceps mittersta yttersta länga.
3. Mittersta delen av Delta
Där har du de tre punkterna som är smidigast.
Det finns ändå undantag och man får känna sin egen kropp, jag vet ju med mig att jag har massor med blodkärl och vener på mina Quadtriceps, så jag undviker dom, trotts att det ska vara lugnt på den yttre delen och mest av sånt i den inre.