2022-04-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detdu?
Testa att sticka på två olika ställen bara vid samma tillfälle. Lär bli bättre det med.
Jo det skulle ju också vara ett alternativ. Läst att det är big no-no att sticka med samma nål flera gånger så antar att jag kan köra två sprutor med 0.2ml vardera istället. Worth a try, tack för tips!
Citera
2022-04-07, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boostedbear
Jo det skulle ju också vara ett alternativ. Läst att det är big no-no att sticka med samma nål flera gånger så antar att jag kan köra två sprutor med 0.2ml vardera istället. Worth a try, tack för tips!

Inget problem att sticka med samma nål 2 ggr vid samma tillfälle, speciellt inte om det bara är i fettet.
Citera
2022-04-08, 20:42
Medlem
Fråga kring injektion

hej! Hjälper en kompis få svar, han körde sin senaste test injektion häromdagen,i ”övre yttre skinkan, högra skinkan mer specifikt”, så kände han en känsla där de kändes som oljan, (eller blod?) droppade/rann inombords från höften, ned till vänstra /båda vaderna typ, som jag fattade det.

Kuslig känsla enligt honom, någon som känt något liknande, & vad beror det på? Vi har försökt googla lite utan framgång.

Nålen var 25mm & injektionen sattes somsagt rätt högt upp, så det var inte mycket fett där
Citera
2022-04-08, 20:44
Medlem
BlackPetes avatar
Det är inte vätska som runnit i benet och ned till vaden utan kanylen på sprutan har råkat reta en nerv som orsakat denna känsla. Troligtvis är det ett helt övergående och ofarligt fenomen.
Citera
2022-04-08, 23:59
Medlem
GodisM4nnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymVitMan
hej! Hjälper en kompis få svar, han körde sin senaste test injektion häromdagen,i ”övre yttre skinkan, högra skinkan mer specifikt”, så kände han en känsla där de kändes som oljan, (eller blod?) droppade/rann inombords från höften, ned till vänstra /båda vaderna typ, som jag fattade det.

Kuslig känsla enligt honom, någon som känt något liknande, & vad beror det på? Vi har försökt googla lite utan framgång.

Nålen var 25mm & injektionen sattes somsagt rätt högt upp, så det var inte mycket fett där

Känt liknande ex antal gånger, dock när jag sätter i låret. Ibland känns det som jag får ”växtvärk” känsla runt knät fast jag sätter en bra bit över. Går över efter nån timme. Tror det antingen beror på att jag tryckt 2ml i olja samma lår och det blir något ”tryck” i muskeln eller så har jag kommit åt någon nerv.
Citera
2022-04-09, 12:43
Medlem
Mina stora nålar är slut och har endast 0,5 x 16mm och 0,6x25mm kvar och har ej använt dessa tidigare. Bara injecerat i sätesmuskeln med de större nålarna. Någon som har erfarenhet/kunskap av var dessa nålar är bäst lämpliga? Spontant känns de inte som att de är tillräckligt för sätesmuskeln. Axel? Quadriceps?
Citera
2022-04-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooseman12
Mina stora nålar är slut och har endast 0,5 x 16mm och 0,6x25mm kvar och har ej använt dessa tidigare. Bara injecerat i sätesmuskeln med de större nålarna. Någon som har erfarenhet/kunskap av var dessa nålar är bäst lämpliga? Spontant känns de inte som att de är tillräckligt för sätesmuskeln. Axel? Quadriceps?

Jag kör 0,5x16mm i delts efter inspel av många erfarna och tycker att det funkar bra. Beroende på hur du är byggd så kan givetvis 0,6x25mm fungera i delts också.
Citera
2022-04-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooseman12
Beror på hur tjock du är om dom är tillräckliga eller inte! Jag använder mest blåa men dina orangea funkar ju till axlar och quads osv förutsatt att dom når in i muskeln, och det kan som sagt bara du själv veta..
Citera
2022-04-18, 15:28
Medlem
Väldigt dum fråga förmodligen, men jag undrar vad färgen på nålar indikerar? Är det tjockleken eller längden på nålarna? Jag har blå nålar 06x30mm. Har använt dessa till att injicera i övre delen av skinkan men känner att jag skulle vilja avlasta den muskeln och undrar därför om jag möjligtvis kan använda dessa nålar till att sticka i axeln?
Citera
2022-04-18, 18:13
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musoppnare13
Väldigt dum fråga förmodligen, men jag undrar vad färgen på nålar indikerar? Är det tjockleken eller längden på nålarna? Jag har blå nålar 06x30mm. Har använt dessa till att injicera i övre delen av skinkan men känner att jag skulle vilja avlasta den muskeln och undrar därför om jag möjligtvis kan använda dessa nålar till att sticka i axeln?
Korrekt, indikerar tjockleken (Gaugen) dock ej längden. Går utmärkt till axlarna också.

https://www.med24.se/imgsrv/2015-05-12/1549/8/oversigt-str-5.jpg?c=IhGgX9

MVH
Citera
2022-04-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detdu?
Testa att sticka på två olika ställen bara vid samma tillfälle. Lär bli bättre det med.
Om någon har liknande bekymmer kan jag uppdatera att detta funkar betydligt bättre. 0.2ml subq på vardera sida om magen 2ggr per vecka, inga märkbara knölar — känns lite ömt 1-2 dagar sen lugnt. Tack igen för tipset
Citera
2022-04-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Korrekt, indikerar tjockleken (Gaugen) dock ej längden. Går utmärkt till axlarna också.

https://www.med24.se/imgsrv/2015-05-12/1549/8/oversigt-str-5.jpg?c=IhGgX9

MVH
Okej tack så mycket 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in