2014-01-06, 09:11
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAsFuck
Jag sätter hyffsat snabbt och har fått lite skit för det. Det handlar om ifall du träffar en nerv och armen/benet rycker till. Då kan du trasa upp hela muskeln, vilket kommer göra mycket ont
Jag träffar lite nerver hela tiden när jag sticker i låret men jag skulle inte dra ut den om jag träffade en även om jag skulle sticka långsamt.
Citera
2014-01-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fez
Jag träffar lite nerver hela tiden när jag sticker i låret men jag skulle inte dra ut den om jag träffade en även om jag skulle sticka långsamt.
Det skulle du nog, fan hela jävla benet rycker ju satan och man drar ut den av ren reflex om man är normalfuntad. Tvivlar starkt på att du är man nog bara trycka igen fast du märker du är rakt på en nerv.
Citera
2014-01-06, 09:49
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelleaxelsson
Det skulle du nog, fan hela jävla benet rycker ju satan och man drar ut den av ren reflex om man är normalfuntad. Tvivlar starkt på att du är man nog bara trycka igen fast du märker du är rakt på en nerv.
Jag har vid tillfällen stuckit i nerver som gjort att muskeln spänns och rycker en del men har aldrig stuckit om för det. Det är inte ischiasnerven jag träffar utan små nerver så det är inga problem.
I skinkan träffar jag sällan nerver iofs.
Citera
2014-01-06, 21:35
Medlem
Någon som känner igen sig? Läst att man kan få svullnader och bular men oftast på/runt inject spot.
Kanske är jag som nojjar i onödan?

Placerade sticket i yttre delen utav låret ungefär i mitten mellan knäskål och höft.
Diamond Pharma Testo E
250mg
Blå nål

- Gick ej att aspirera, kolven satt "fast" nästan tyckte jag så sket i det och tryckte på, tog ~30sek att injecera
- inte en droppe blod efter att ja dragit ut kanylen, såg inte ens inject hålet
- svag smärta vid inject 4/10 på min smärtskala
- andra dagen var jag halt, svårt att böjja benet och i trappor behövdes armstöd.
Belastning över överhuvudtaget var smärtsamt.
- fick en svullnad som en bula mitt på låret på ovansidan ungefär 15cm från injectspot
- tredje dagen började det släppa och fjärde dagen vart jag tillbaka helt, körde benpass på det.

Förövrigt så har ja mått bra inget alls konstigt.
Bara att köra på likadant vid nästa stick också eller?
Senast redigerad av Fundersam1 2014-01-06 kl. 21:38.
Citera
2014-01-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam1
Någon som känner igen sig? Läst att man kan få svullnader och bular men oftast på/runt inject spot.
Kanske är jag som nojjar i onödan?

Placerade sticket i yttre delen utav låret ungefär i mitten mellan knäskål och höft.
Diamond Pharma Testo E
250mg
Blå nål

- Gick ej att aspirera, kolven satt "fast" nästan tyckte jag så sket i det och tryckte på, tog ~30sek att injecera
- inte en droppe blod efter att ja dragit ut kanylen, såg inte ens inject hålet
- svag smärta vid inject 4/10 på min smärtskala
- andra dagen var jag halt, svårt att böjja benet och i trappor behövdes armstöd.
Belastning över överhuvudtaget var smärtsamt.
- fick en svullnad som en bula mitt på låret på ovansidan ungefär 15cm från injectspot
- tredje dagen började det släppa och fjärde dagen vart jag tillbaka helt, körde benpass på det.

Förövrigt så har ja mått bra inget alls konstigt.
Bara att köra på likadant vid nästa stick också eller?

Ja, det du upplevde är mer regel än undantag. Rotera mellan injektionsställena.
Citera
2014-01-07, 04:16
Medlem
MisterTees avatar
Hur gör man om man har håriga quads och ska sticka där? Händer det något om man råkar sticka igenom ett hårstrå/hårsäck? :S

Föreslå inte annat stickställe, det enda andra är rumpan och den är svåråtkomlig tycker jag.
Citera
2014-01-07, 04:22
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTee
Hur gör man om man har håriga quads och ska sticka där? Händer det något om man råkar sticka igenom ett hårstrå/hårsäck? :S

Föreslå inte annat stickställe, det enda andra är rumpan och den är svåråtkomlig tycker jag.
Strået behöver du inte oroa dig för och hårsäckar har du även om du rakat.
Sprita och injicera bara.
Citera
2014-01-10, 10:58
Medlem
Har ständigt tjafsats om detta, men vil veta nu. Ska man dra in luft innan eller nt? Räcker det nt bara md oljan o sen kör in den? Förstår nt poängen md luft osv . Kan nån trevligt förklara för man gör sitt första stick nu i helgen.
Mvh
Citera
2014-01-10, 11:10
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefo94
Har ständigt tjafsats om detta, men vil veta nu. Ska man dra in luft innan eller nt? Räcker det nt bara md oljan o sen kör in den? Förstår nt poängen md luft osv . Kan nån trevligt förklara för man gör sitt första stick nu i helgen.
Mvh

Du lär märka varför du ska spruta in luft i vialen innan du suger upp vätskan. Och nej, du ska varken injicera någon luft eller dra luft ur muskeln (jag vet att detta låter idiotiskt, men läs tråden).
Citera
2014-01-10, 13:50
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Du lär märka varför du ska spruta in luft i vialen innan du suger upp vätskan. Och nej, du ska varken injicera någon luft eller dra luft ur muskeln (jag vet att detta låter idiotiskt, men läs tråden).
Jag injicerar hellre lite luft än att förlora 0.1ml olja.
Citera
2014-01-10, 16:03
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Jag injicerar hellre lite luft än att förlora 0.1ml olja.

Har en liten bubbla luft i toppen på pumpen med som blir lite större efter aspirering. Den får "prutta" till i nålen så jag vet att den töms. :-)
Citera
2014-01-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
lär märka? vill gärna ha ett mer utvecklat svar, vet att de står i tråden men comon, så många tjafsar ju om de så vet nt vad ja ska göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in