2021-06-19, 15:56
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det kommer gå över men försök att sluta pinna i benen, det har gått illa för många som fått infektioner.

Kör glutes och axlar istället!

Just onsdag med enbart npp går väl an, men när testo/eq ska med blir axeln för liten. Bara röven kvar då 😄.
Citera
2021-06-25, 03:17
Medlem
movingmads avatar
Testo C, planen att sätta i gluteus medius. Blå nålar 30mm? Ska sätta 1 ml per tillfälle så vilken liten pump som helst bör funka eller?
Citera
2021-06-25, 10:11
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Testo C, planen att sätta i gluteus medius. Blå nålar 30mm? Ska sätta 1 ml per tillfälle så vilken liten pump som helst bör funka eller?
Ja.
Citera
2021-06-26, 17:07
Medlem
Funkar det att dra en Blå nål 23 g 25 mm i axeln?
Citera
2021-06-26, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Funkar det att dra en Blå nål 23 g 25 mm i axeln?

ja det går bra
Citera
2021-06-27, 17:09
Medlem
Jag har börjat sätta i låret.
Det är enkelt och jag ser bättre vad jag gör än när jag sätter i glute.
Men jag upplever en molande smärta i muskeln i ett par dagar efter inject. Som träningsvärk ungefär.
Ska det vara så eller injicerar jag felaktigt?
Citera
2021-06-30, 16:19
Medlem
Kan man tvätta vialen med cutisoft wipes?
Citera
2021-06-30, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjurstark
Kan man tvätta vialen med cutisoft wipes?

ja självklart, det e så man ska göra. Du tvättar såklart gummit där du sticker in själva nålet. Föredrar 1ml ampuller så slipper man få bakterier i sig eftersom risken finns att man för in bakterier när man för in 10 olika nål i vialen vid flera tillfällen.
Citera
2021-06-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
ja självklart, det e så man ska göra. Du tvättar såklart gummit där du sticker in själva nålet. Föredrar 1ml ampuller så slipper man få bakterier i sig eftersom risken finns att man för in bakterier när man för in 10 olika nål i vialen vid flera tillfällen.
Tack för att du svarade. Duscha innan, tvätta huden och gummit på vialen med wipes, använda nya sterila sprutor. Riskfritt? Behöver jag tänka på något mer?
Citera
2021-06-30, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjurstark
Tack för att du svarade. Duscha innan, tvätta huden och gummit på vialen med wipes, använda nya sterila sprutor. Riskfritt? Behöver jag tänka på något mer?

Du behöver inte duscha räcker med att du rengör injektionsområdet men visst kan du duscha om du vill. Någon annat att tänka på är att injicera endast i den övre delen av muskelgruppen helst injciera i gluteus o axlar eftersom det är vener o blodkärl i låret neråt vilket kan orsaka extrema smärtor o svullnader om man träffar dem punkterna vilket alla kommer nån gång att göra drf ska man helst köpra i gluteus o axlarna. Stick inte heller mer än 2ml i varje muskelgrupp mer än så kommer att orsaka ev smärtor o svullnader.
Senast redigerad av bodyfass 2021-06-30 kl. 17:13.
Citera
2021-06-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Du behöver inte duscha räcker med att du rengör injektionsområdet men visst kan du duscha om du vill. Någon annat att tänka på är att injicera endast i den övre delen av muskelgruppen helst injciera i gluteus o axlar eftersom det är vener o blodkärl i låret neråt vilket kan orsaka extrema smärtor o svullnader om man träffar dem punkterna vilket alla kommer nån gång att göra drf ska man helst köpra i gluteus o axlarna. Stick inte heller mer än 2ml i varje muskelgrupp mer än så kommer att orsaka ev smärtor o svullnader.
Körde första sticket i axeln i måndas. Desinfekterade varken huden eller vialen dumt nog, tur att jag inte fick någon infektion. Körde också med en insulinspruta, funkar det i axeln? Får mina sprutor (gröna nålar) på måndag.
Citera
2021-06-30, 21:21
Medlem
Kan man återanvända en spruta om man rengör den med en alkohol wipe direkt efter användning och precis innan nästa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in