2021-06-17, 09:33
Medlem
goofers avatar
Förr när jag själv satte i benen var det inte ovanligt att "pip" kom just ovanför knäna.

Intalade mig själv att oljan följde jordens dragningskraft och därför samlades i "botten" på muskeln innan den togs upp av kroppen.

Det kommer gå över men försök att sluta pinna i benen, det har gått illa för många som fått infektioner.

Kör glutes och axlar istället!
Citera
2021-06-17, 09:38
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Förr när jag själv satte i benen var det inte ovanligt att "pip" kom just ovanför knäna.

Intalade mig själv att oljan följde jordens dragningskraft och därför samlades i "botten" på muskeln innan den togs upp av kroppen.

Det kommer gå över men försök att sluta pinna i benen, det har gått illa för många som fått infektioner.

Kör glutes och axlar istället!

Snygg teori, kan mycket väl stämma. Jag får uppdatera min kunskap om pip helt enkelt.

Jag tror också det kommer ge sig, om smärtan varit mindre, mer åt stel hållet hade jag nog ryckt på axlarna. Men kände ett detta var värt och gräva lite i.

Glutes är min favorit, kör jag oftast men vill inte pinna där för ofta så blev då låren också.
Citera
2021-06-17, 09:51
Medlem
goofers avatar
Rumpan är ju stor, du kan pinna varje dag om det behövs.
Framförallt om det är snabba estrar och låg volym varje skott.

Men kör axlarna också, de brukar vara helt smärtfritt vid låg volym.
Citera
2021-06-17, 09:57
Medlem
Hoppas inte du överbelastat knät. Använd abductor adductor maskin och se om det gör ont i den. Om inte så har du inflammation i knät.
Citera
2021-06-17, 10:01
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snotflek
Hoppas inte du överbelastat knät. Använd abductor adductor maskin och se om det gör ont i den. Om inte så har du inflammation i knät.

Tack, ska testa det på gymmet om ett par timmar. Mycket bra tips. Uppskattas.
Citera
2021-06-17, 11:12
Medlem
Vad är "pip"/inget pip?

Googlade dopning+pip, hittade inget direkt så lättare att fråga.
Citera
2021-06-17, 12:54
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Vad är "pip"/inget pip?

Googlade dopning+pip, hittade inget direkt så lättare att fråga.

PIP= Post Injection Pain, Engelska så därav fick du nog ingen vettig träff
Citera
2021-06-17, 14:26
Medlem
Ah ok, tack!
Citera
2021-06-17, 15:22
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snotflek

Sådär har testat nu.

Adductor 10x70 kg, känns inget alls
Abductor 10x70kg, Inte ont men lite stramt. Hade kunnat köra mer utan tvekan.

4x10 tunga militärpress va inte heller några problem i hållningen, kändes inte alls. Kan sätta mig på huk nu, gör ont men viker inte ikull mig. Från 10/10 till 7/10 i botten skulle jag säga, i smärta.

Helt obehindrad i promenad på plant underlag
Citera
2021-06-18, 06:52
Medlem
fnyrrs avatar
Ny dag, kan sitta på huk nu. Knät knäpper varje gång. Smärta ca 5/10.

Kommer nog vara helt borta till måndag/tisdag.

Tack för alla svar. Trevlig helg

Mvh
Citera
2021-06-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Sådär har testat nu.

Adductor 10x70 kg, känns inget alls
Abductor 10x70kg, Inte ont men lite stramt. Hade kunnat köra mer utan tvekan.

4x10 tunga militärpress va inte heller några problem i hållningen, kändes inte alls. Kan sätta mig på huk nu, gör ont men viker inte ikull mig. Från 10/10 till 7/10 i botten skulle jag säga, i smärta.

Helt obehindrad i promenad på plant underlag

Då är du antagligen känslig i knä just nu. Undvik att böja knäna för mycket, trappor och sitta med böjda knän under längre perioder tills smärtan släpper och det slutar knäppa.

Värm upp på maskinen du precis använde. Kör planka för coreträning i större utsträckning.

Det kommer släppa inom några veckor sålänge du inte överbelastar knät under tiden.
Citera
2021-06-19, 15:48
Medlem
fnyrrs avatar
Dramatiskt bättre nu! Kommer hoppa över ett benpass för att vara på säkra sidan, men kan airsquata problemfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in