2011-01-31, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigspik
Inget kan väl gå fel om man följer vårdhandbokens förfarande...

http://www.vardhandboken.se/Texter/Injektioner/Intramuskular-im/

Tack för länken.
Citera
2011-05-04, 14:51
Medlem
Varför lokala injektioner?

Varför sätter man lokala injektioner i tex triceps och axlar? Finns det något att tjäna på det eller är det bara att de ger bättre tryck i muskeln och på så sätt leder till ett mer effektivare gym pass?? Tack på förhand!
Citera
2011-05-04, 16:08
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishhonour
Varför sätter man lokala injektioner i tex triceps och axlar? Finns det något att tjäna på det eller är det bara att de ger bättre tryck i muskeln och på så sätt leder till ett mer effektivare gym pass?? Tack på förhand!

om du inte sätter en lokal injektion, hur sätter du då?
Citera
2011-05-04, 17:24
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
om du inte sätter en lokal injektion, hur sätter du då?
undrar det samma
Citera
2011-05-04, 18:08
Medlem
Först tar jag en 10G nål, och sticker stora hål över hela kroppen, Och sen tar min flickvän en blomspruta med testo och duschar in i alla mina hål i hela kroppen så jag får en bra spridning på allt.. Haha nej insåg nu hur illa jag formulera frågan, Men ni era grisar förstår vad jag menar, Men ifall inte så varför sätta i triceps och biceps istället för dom vanliga större musklerna rumpa och lår?
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
undrar det samma
Citera
2011-05-04, 18:11
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Först tar jag en 10G nål, och sticker stora hål över hela kroppen, Och sen tar min flickvän en blomspruta med testo och duschar in i alla mina hål i hela kroppen så jag får en bra spridning på allt.. Haha nej insåg nu hur illa jag formulera frågan, Men ni era grisar förstår vad jag menar, Men ifall inte så varför sätta i triceps och biceps istället för dom vanliga större musklerna rumpa och lår?

skulle gissa att många väljer nog dom större muskelgrupperna i första hand, men om man tex tryck ED så kan det ju vara lite problematiskt att bara växla mellan benen. och man måste sätta in andra muskelgrupper som man sticker i.
Citera
2011-05-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
skulle gissa att många väljer nog dom större muskelgrupperna i första hand, men om man tex tryck ED så kan det ju vara lite problematiskt att bara växla mellan benen. och man måste sätta in andra muskelgrupper som man sticker i.

Och så känns det ju mer i de mindre. Bra om man gillar smärtan
Citera
2011-05-05, 19:47
Medlem
Citat:
Sammanfogar med en befintlig injektionstråd. /mod
Citera
2011-05-05, 20:15
Medlem
Citat:

Det finns inget att tjäna på det. Det blir inte bättre "tryck" för att du sätter i en muskel. Anledningen till att folk sätter i triceps och axlar är för att dom trivs med det, alternativt att dom behöver fler stickställen än exempelvis ben och skinka.
Citera
2011-11-23, 13:30
Medlem
ulle1s avatar
Fett nice guide , tack alla!
Citera
2012-02-15, 18:23
Medlem
Mescalitos avatar
Om man har grov träningsvärk, gör det ondare att injicera?
Citera
2012-02-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mescalito
Om man har grov träningsvärk, gör det ondare att injicera?

Testa så får du berätta sedan för jag ska träna ben imorgon och på fredag har jag min 4de stick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in