Citat:
Ursprungligen postat av Krenek
Barnbordeller skall med andra ord inte regleras av staten.
Nej, jag skulle tro att man tillämpar en skademinimerande princip, det brukar vara det som är bäst när man vill komma tillrätta med problem av den naturen.
Men för små barn som inte kan sägas uttrycka sin egen vilja skulle staten gå in och sannolikt skulle en domstol få omplasera barnen hos en fosterfamilj. Jag kan tänka mig att om en organisation som har intresse för barns bästa snor ungen och kan bevisa för en domstol att föräldrarna är gravt olämpliga som föräldrar därför att dom kränker barnets rättigheter, så skulle domstolen döma till deras fördel och omplacera barnet.
För äldre barn skulle man göra som med vilken prostitution som helst, organisationer skulle erbjuda alternativ - dvs skadereduktion.
Jag kan förstå om det är svårt att greppa men den svenska modellen för att lösa problem med droger och prostitution saknar helt verklighetsförankring, det må vara politiskt korrekt med totalförbud men i verkligheten så gör det allting värre för alla inblandade. Avkriminalisering och sociala insatser har alltid varit det mest effektiva för att komma tillrätta med problem av den här naturen.
Det demonstrerar en nyligen utkommen studie från Nya Zealand om hur utvecklingen sett ut sedan de avkriminaliserade prostitution 2003. Enbart positiva resultat på alla fronter, att jämföra med Svensk sexköpslagstiftning där insynen minskat år för år och ingenting tyder på att något blivit bättre, av socialstyrelsens årliga rapporter att döma. (inte för att svenska statsfeminister bryr sig)