Citat:
Ursprungligen postat av
Mytenlegende
Vad är pseudovetenskap och rappakaja inom det som exempelvis Rolo Tomassi pratar om?
Jag vet här att du aldrig har läst en enda bok från honom eller lyssnat på hans podcast där han pratar om det hela. För hade du gjort det hade du inte haft den åsikten som du har. Testa läs The Rational Male så fattar du ganska snabbt hur fel du har.
Jag vet ungefär vad det handlar om och har sett honom i andra sammanhang. Jag är inte ens lite intresserad.
Citat:
Jag tror du aldrig har följt Andrew Tate hör jag. Och här förstår du inte vad som attraherar en kvinna. En kvinna letar efter någon som har pengar, status samt är fysisk stark. De samtliga 3 punkterna är något som en kvinna drar sig till rent biologiskt eftersom det är något som gynnar kvinnan psykologiskt.
Fel. Det är 2026 och kvinnor har själva jobb och tjänar sina egna pengar. Med tanke på hur utklassade män blir i utbildning är det väl också sannolikt att hon tjänar mer än honom.
Status? Vad betyder det ens? Om kvinnor jagade "sratus" skulle inte det finnas en enda "Byggare Bob" med fru och barn.
"Fysisk styrka"? Möjligtvis för att muskler kan vara snyggt, men vi har sedan länge lämnat grottan och kvinnor söker inte längre "beskyddare".
Citat:
Varför står kvinnor nere på klubbar och hänger runt VIP bordet? På grund av pengar och status såklart.
Du tror att genomsnittliga "Svea Svensson" hänger på klubbar med vipp-bås?
Citat:
Tror du verkligen på att en kvinna som får valmöjligheten mellan A, mannen med status, pengar och fysisk stark vs B, mannen utan status, pengar och är fet att kvinnor skulle välja B?
Hahaha, varför är det alternativet?
Du tror alltså att riktigt högklassiga damer från rika familjer med höggradig utbildning ser ett vrålåk och brister ut i "Omg, en Lamborghini Supermobilo 2300!" varpå du svarar att "No. It's a Buga'i, bish. Wha' coll-or is your dad's? *Vroom, vroom*" och hon fnittrande drar av sig kläderna? Lägg av.
Raggar du på högklassfamiljernas tonårsdöttrar som tycker en imbecil grottmänniska är "mysterisk och spännande" eller?
Andrew Tates estetik är homoerotisk och tilltalar nog mestadels garderobsbögar. En man som sitter barbröstad och spänner sig med en cigarr i munnen framför ett häftigt åk är väl en klassisk porrbild från ett gaymagasin? Det ständiga kvinnohatet och karikatyristiska grabbigheten gör det bara ännu mer sus.
Citat:
Vart någonstans i exempelvis Rolos texter är kvinnohat? Peka ut det, men det kan du inte - för du har aldrig hört ett ord från den som kallas för grundaren av Manosfären.
Okej, chilla. Jag visste inte att han var din pojkvän.
Citat:
Precis. Du snackar om skit du inte vet något om och vågar inte att breda dina vyer om vad saker och ting faktiskt handlar om. Som att gnälla över feminism utan att faktiskt ha läst en enda bok om feminism.
Titta på NotSoErudite. Hon har ägt alla dina idoler.