Citat:
Ursprungligen postat av
Gbggenius
Det är inga problem att jämföra dem med varandra.
På samma sätt kan en jämföra vissa delar av femininismen och femosfären med manosfären.
Vilket bland annat görs nedan.
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/14647001251371998
Nej uppenbarligen inte för dig....du verkar inte ha några hämningar som helst med att jämföra/ likställa ZL med Tate.
Men övriga har nog rejäla problem med det, av alldeles uppenbara skäl.
Och samma med att likställa manosfären som bröderna Tate nu representerar med feminism eller ens "delar av feminismen".
Vi har idag terrordåd utförda av manosfär kontra kvinnor. Säpo m.fl. har tom gått ut och varnat för denna typ av "ny" extremism.
I världen så mördas varje år ca 50 000 kvinnor av partner eller släkt enkom pga att hon är en hon, som någon alltså anser (precis som manosfären gör) ska underordna sig, ägas och kontrolleras av män och om hon inte gör det så ska hon utplånas.
Motsvarande siffror finns inte ens. Feminismen ägnar sig inte åt att mörda män eller anse att män ska underordnas kvinnor.
Och där har du det största skälet till att nej manosfärens hat, förakt och krav om att förtrycka kvinnor...
INTE på något vis går att jämställa med feminismens krav om att män ska sluta förtrycka kvinnor.
ZL har offentligt förklarat vad hon avsåg med sitt "jag hatar män".
På samma sätt har Bröderna Tate förklarat vad de tycker om kvinnor.
Dess två ståndpunkter är diamentralt olika i innebörd.
ZL har inga anmälningar, polisärenden etc på sin person kring våld, våldtäkter, utnyttjanden, sexhandel med män eller minderåriga pojkar.
Bröderna Tate däremot har väldigt mycket av detta, från olika länder, en hel uppsjö av åtal om vi ska vara ärliga.
men berätta gärna för mig varför man ska "vänta på domar" då det gäller att döma Tate som hatiska kontra kvinnor....men tydligen inte alls då det gäller ZL, då räcker tydligen bara med manosfärens åsikter på flashback för att döma henne....
Att uttrycka att ZL går att likställa med bröderna Tate i hat är bland det mest sanslöst korkade jag någonsin läst på flashback.