Citat:
Ursprungligen postat av
sardellini
Fast manosfären "uppgraderar" inte män. Den nedvärderar kvinnor och utnyttjar och lurar svaga och deprimerade killar in i ännu djupare självhat och kvinnohat.
Fast det finns ju flera exempel på män som har berättat om hur de har blivit inspirerade och gjort en förändring i sina liv tack vare vissa inom manosfären. Hittar de bara på menar du? Det finns absolut värde att ta del av, men man kan behöva filtrera lite.
Ditt synsätt saknar helt nyans och du har fel. Flera män har insett sitt eget värde tack vare manosfären och förändrat sina liv till det bättre. Är detta dåligt? Kanske för kvinnor som nu inte längre kan sätta koppel på sina karlar, men för männen själva så innebär detta en stor personlig utveckling.
Citat:
Ursprungligen postat av
sardellini
Det finns en tydlig evolution från PUA till MRA till MGTOW till Red Pill med släktband till Incelrörelsen. Här blandas dejtingråd och självförbättring som kan vara nyttugt med skadliga fenomen som misogyny och utseendefixeribg och materialism.
Red Pill är inte samma sak som Black Pill dock. Utseendet är oerhört viktigt och även att ha en stark ekonomi är oerhört viktigt. Kvinnohatet bör de som sysslar med det sluta med, men man hatar inte kvinnor per automatik bara för att man har mer traditionella värderingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
sardellini
Knappast. Fresh&Fit fokuserar på slutshaming, Tate på grottmänniskofasoner och Clavicular på utseendefixering. Dessa är inte positiva förebilder. Zara Larsson är en mycket bättre förebild.
Fresh & Fit fokuserar på en massa saker men jag följer inte deras podcast. Jag tycker den är sjukt tråkig. Myron kan jag lyssna på ibland. För underhållning.
Citat:
Ursprungligen postat av
sardellini
Och där har vi problemet -- du skuldbelägger kvinnor ich du tror inte på självflrbättring för självets skull, utan förvatt tillfredsställa "samhällets" förväntningar. Det kallas osäkerhet.
Tror du man förbättrar sig själv utan belöning

? Man tränar huvudsakligen för att få bättre hälsa, minska risken för sjukdom och/eller att få en snyggare kropp. Precis på samma sätt, så stärker man ekonomin för att det medför fördelar, där en fin bieffekt är att man ökar sin status gentemot kvinnor. Är detta inget att eftersträva? Jo, det är det.
Självförbättring innefattar att förbättra de ytliga aspekterna - utseendet, ekonomin etc.
Nej, det finns ingen osäkerhet alls i att vilja uppgradera sig själva även i de ytliga areorna av livet.
Hur kan det vara osäkerhet att eftersträva personlig utveckling? Det du ogillar är förmodligen att män börjar se sitt eget värde.
Citat:
Ursprungligen postat av
sardellini
Då borde du även kunna se bra sidor hos Zara Larsson.
Zara Larsson, är en av få feminister, som jag gillar mycket. Hon är rolig, barnslig och har charm. Vi hade kommit bra överens skulle jag gissa på (på ett människoplan). Sedan är vi båda musikaliska.
Men detta innebär inte allt hon säger är bra. Jag diskuterar inte direkt henne nu dock.