Citat:
Ursprungligen postat av
Krasigt
I min värld känns det som att Tidö står att tjäna på att låta detta hänga och tvingas på Socialdemokraterna igen och igen. Extraval är väl oförutsägbart, men Centerpartiet är ett skojarparti som måste hållas ute tills de bestämmer sig vilken sida av spektrumet de vill vara på.
Ja, pressen kommer bara öka ju fler omröstningar som fallerar, och det verkar inte som att något block vill ha ett omval. Får inte Magdalena ihop sin konstellation så är det en dålig signal till sina väljare.
Jag tror dock att Magdalena kommer få ihop sitt gäng, hon kommer få Vänsterpartiet att avstå från regeringsposter och få med Centerpartiet att stödja henne som statsminister. Detta kommer inte gynna Vänsterpartiet då de gått till val på att få sitta i regeringen. Inte något jag hoppas på, men det är nog så det kommer bli.
Hade inte haft något emot något omval, att se maktens korridorer sakta krackelera, partier slå mot varandra, bryta gamla konstellationer. Vet inte hur valdeltagandet skulle se ut, men jag tror på en minskning.