Igår, 22:59
Medlem
Vad hade C väntat sig? Det är ingen jättestor överraskning att mandaten blev som de blev.

Deras önskeutopi finns inte. De hoppas på att den gamla alliansen ska återuppstå.

De kan ju inte räkna med stöd från (V) och samtidigt stänga ute dem från ministerposter.
(V) gör helt rätt som står på dig.

Ett tips till (C) i framtiden är att ge tydliga svar innan valet om realistisk regeringsbildning. Och inte flumma om någon utopi som inte existerar.

Själv hoppas jag på extra val och en högerregering. Men jag tror inte det kommer inträffa. Men jag hoppas ändå.

(C) kommer absolut inte byta sida och omfamna, eller ens acceptera stöd från SD.
Då skulle hela deras identitet rasa. Och deras väljare skulle aldrig förlåta dem.

Jag tror det kommer sluta med att (C) får acceptera att (V) får ministerposter.
(V) kommer inte vika sig.

Men som sagt, jag hoppas vänsterns regeringsbildning skiter sig.
Citera
Igår, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Hett tips: Dra ut sladden till din router och ta läkemedlen som din psykiatriker har förskrivit dig. Blir nog bäst så.

Oj! Starkt inlägg!

Gråt dig till sömns nu, förbannade media ju!
Citera
Igår, 23:02
Medlem
Bankjudarna har sista ordet vilka som får sitta vid Wallenbergs bord och äta manna från himmelen, rödgrönblå eller blågrönröd vilket block blir det?
Citera
Igår, 23:06
Medlem
Hirdmans avatar
Ok, allvarligt nu, vad tror ni kommer hända närmaste dagarna? Kommer sossarna få tillbaka sonderingsuppdraget och få lite mer tid på sig att samtala? Kommer Tuff-Uffe få sonderingsuppdraget o försöka få över Centerpartiet?

Även om Ulf inte får över hela Centerpartiet på sin sida så kanske det finns ledamöter som vill få regeringsfrågan löst och är trötta på Magdalena.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Tycker debatten i Aktuellt i kväll ändå tyder på att både V och S är villiga att samtala och försöka komma överens.

Som det ser ut nu kommer V inte ge sig och det måste S hantera.
Citera
Igår, 23:09
Medlem
Krasigts avatar
Jaha, vad händer nu då? Finns det någon anledning för Kristersson att försöka sondera alls? Att etablera en Alliansen 2.0 med stöd av SD vore förmodligen inte en bra idé i detta skede.
Citera
Igår, 23:10
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tycker debatten i Aktuellt i kväll ändå tyder på att både V och S är villiga att samtala och försöka komma överens.

Alla vet redan att problemet inte står mellan S och V. Problemet är C.
Citera
Igår, 23:11
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Ok, allvarligt nu, vad tror ni kommer hända närmaste dagarna? Kommer sossarna få tillbaka sonderingsuppdraget och få lite mer tid på sig att samtala? Kommer Tuff-Uffe få sonderingsuppdraget o försöka få över Centerpartiet?

Även om Ulf inte får över hela Centerpartiet på sin sida så kanske det finns ledamöter som vill få regeringsfrågan löst och är trötta på Magdalena.
I min värld känns det som att Tidö står att tjäna på att låta detta hänga och tvingas på Socialdemokraterna igen och igen. Extraval är väl oförutsägbart, men Centerpartiet är ett skojarparti som måste hållas ute tills de bestämmer sig vilken sida av spektrumet de vill vara på.
Citera
Igår, 23:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Alla vet redan att problemet inte står mellan S och V. Problemet är C.

Jag tror att C är tvungna att ge sig av den enkla anledningen att de fick klart mindre röster än V. I slutändan så spelar det roll.
Citera
Igår, 23:12
Medlem
yesterdaymans avatar
Vilket jävla skämt!

Deportera hela bunten (riksdagsledamöterna) till Somalia, så de får någon känsla av att det här är på riktigt, människor i Sverige förväntar sig att de partier som ska representera svenska folket och leda oss i en orolig omvärld, tar sitt ansvar nu.

Alternativt bör talmannen bryta mot alla författningsenliga regler och kontakta Bernie Sanders och be honom ta över!

Gubben är visserligen gammal som gatan, men han vet hur en slipsten ska dras och han gillar ju Sverige.🙂
Citera
Igår, 23:16
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Mats Knutsson på SVT säger att talmannens skarpaste vapen att ta till är att sätta ett datum för en första statsministeromröstning. Kanske ligger i luften nu.

Bara köra så det ryker, "vinnande laget" enligt de själva först ut till rakning. S kan inte stå och skryta ena veckan om hur bäst man är och nästa vägra bli statsminister, liksom. Horungar.

Tror S förbereder sig för detta med V-mötet som utannonserats - att på nått vis först och främst ändå få vänstern att rösta så att maggan väljs - för att sen ta ministerdiskussionen vidare därifrån.

Vem ska det röstas om då? Ska Talmannen bestämma det också?
Citera
Igår, 23:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Då såg vi inte samma Aktuellt. Ygeman såg ut som 7 svåra år och blundade mest. Jag avskyr V men hoppas att dom står på sig och inte ger vika. Hur kan någon tro att dom här människorna i rödgröna laget ska kunna styra ett land när dom inte ens klarar av att sitta i samma rum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in