2026-09-30, 19:47
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
.

Vad tycker du egentligen om våldtäkt?
Citera
2026-09-30, 19:50
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Att det blev oftast istället för ofta spelar ingen roll. Egentligen vill jag helst hålla diskussionen allmänt men vi kan ta Visbyfallet som exempel. Jag hoppas också att du kan sluta skriva att jag är nekrofil och att jag tycker det är OK att våldta. Försök att bemöta mina frågor/argument sakligt istället.

Anser du att tjejen i Visbyfallet verkar visa upp någon slags fawningbeteende?
Det är svårt att säga eftersom jag inte var där.
Citera
2026-09-30, 19:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är okej så länge det är med en vuxen kvinna.

Tänder han på att kvinnan inte visar njutning?

Det säger en hel del om hans psykologiska utveckling.

Vad har kvinnor som tänder på att känna sig undergivna och passiva för psykologisk utveckling?
Vad har kvinnor som vill bli bundna och roleplaya att de blir tagna mot sin vilja för psykologisk utveckling? Vad har kvinnor som vill bli gangbangade för psykologisk utveckling?
Vad har kvinnor som föredrar snabbisar framför långdragna samlag med förspel för psykologisk utveckling?

Var går gränsen för vuxen kvinna för dig vad det nu har med saken att göra?
Citera
2026-09-30, 19:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu får du väl ändå skärpa dig.

Vem är det som våldtagit den andra?

Men iof är jag inte särskilt förvånad efter att ha läst all din kvinnofientlighet. Blev du avvisad av mamma som liten?

Vad töntig du är. Var det dig jag skrev till?
Citera
2026-09-30, 19:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu får du väl ändå skärpa dig.

Vem är det som våldtagit den andra?

Men iof är jag inte särskilt förvånad efter att ha läst all din kvinnofientlighet. Blev du avvisad av mamma som liten?
Jag försökte visa Humbug med ett exempel varför hans fråga om Visbyfallet är idiotisk att ställa till mig.
Du verkade ju fatta varför ni inte kan ställa den frågan i det fallet men Humbug fattar ju fortfarande inte det.
Citera
2026-09-30, 19:54
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Vad har kvinnor som tänder på att känna sig undergivna och passiva för psykologisk utveckling?
Vad har kvinnor som vill bli bundna och roleplaya att de blir tagna mot sin vilja för psykologisk utveckling? Vad har kvinnor som vill bli gangbangade för psykologisk utveckling?
Vad har kvinnor som föredrar snabbisar framför långdragna samlag med förspel för psykologisk utveckling?

Var går gränsen för vuxen kvinna för dig vad det nu har med saken att göra?
Nu är det dags för dig att börja besvara frågor också om du vill ha en diskussion.

Citera
2026-09-30, 19:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är svårt att säga eftersom jag inte var där.

Var någon av personerna som skulle göra alla subjektiva bedömningar av fallet där?
Var kompisarna som hon berättat för där?

Vilket beteende tycker du det verkar som att hon visat? Hur tänker du kring det faktum att hon inte har gjort något som helst motstånd när hon enligt henne blev "våldtagen"?
När började hon enligt dig visa tecken på att förstå att hon skulle bli "våldtagen"?
Citera
2026-09-30, 19:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu är det dags för dig att börja besvara frågor också om du vill ha en diskussion.

Vem pratar du om?
Citera
2026-09-30, 20:01
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Var någon av personerna som skulle göra alla subjektiva bedömningar av fallet där?
Var kompisarna som hon berättat för där?

Vilket beteende tycker du det verkar som att hon visat? Hur tänker du kring det faktum att hon inte har gjort något som helst motstånd när hon enligt henne blev "våldtagen"?
När började hon enligt dig visa tecken på att förstå att hon skulle bli "våldtagen"?
Vad spelar det för roll om hon hamnade i ett tillstånd av fawning eller "bara" blev paralyserad?

Det är inte hon som har våldtagit någon.

Vad anser du om våldtäkt egentligen?
Citera
2026-09-30, 20:02
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Vem pratar du om?
Du har en miljon frågor som du lämnar därhän.
Citera
2026-09-30, 20:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Känner du till att man lagligen kan samtycka till ringa misshandel under en sexualakt? Det går alltså att samtycka till att bli lätt örfilad, dragen i håret, piskad, bunden och kissad på, med mera.
Citera
2026-09-30, 20:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad tycker du egentligen om våldtäkt?

Det går ju inte att svara på då jag inte riktigt vet vad en våldtäkt är. Det verkar ju som att en stor del av brottmålsadvokaterna inte heller vet det och inte medlemmarna i rätten som ska avgöra heller eftersom advokaterna säger att de inte kan tala om hur ett fall ska sluta i rätten innan rättegången.
Detta beror på att de innan rättegången inte vet om rätten kommer att bedöma handlingen som straffbar eller inte. De kallar det ett lotteri.
Har du förstått detta tidigare i den här långa diskussionen vi haft i denna tråd?

Jag ber dig åter att tolka vad dina vänner till feministiska forskare mer tänker sig borde ingå i begreppet våldtäkt utifrån nedanstående?

Citat:
Den andra typen av kritik kommer från feministiska forskare som uppfattar
att lagen inte tar tillräcklig hänsyn till en ojämlikhet i makt som i praktiken
finns mellan könen, utan att den i huvudsak bygger på att parterna är
jämställda och att båda parterna kan göra fria val. Utifrån det perspektivet
uppfattar dessa kritiker att lagen inte tar tillräcklig hänsyn till de utsattas
inre vilja utan enbart ser till den uttryckta viljan. Eftersom den inre viljan
kan vara svår att uttrycka när obalansen i makt mellan parterna är stor, så
medför det att våldtäktsoffer inte får ett tillräckligt starkt legalt skydd
(Wettergren 2023, Bladini och Swedberg 2023).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in