2026-09-29, 07:33
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Handlar väl om att alla ska bo i samma fastighet… i och med att det har gemensamma middagar, ceremonilöften var och varannan dag. Blir för stökigt att till exempel resa från Malmö upp till Stocholm flera gånger i veckan….

Men håller med, de hade kunnat göra lägenheterna mysigare… ser ut som ett show room på ikea, typ. Väldigt sterilt och opersonligt
Ja, eller så är det för att de blir billigare att låta folket framför kameran bo på hotell, än att låta dem bakom göra det
Senast redigerad av keckoish 2026-09-29 kl. 08:09.
Citera
2026-09-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Max och Belinda är grannparet i en thriller.
Exakt. Undrar varför de valde att anmäla sig till den här typen av program.
Citera
2026-09-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Varför sitter de allihopa i en källarvåning. Halva nöjet är väl att se hur folk bor?
Det är en programändring iom "XL"-versionen, lånad från utländska säsonger. Tanken är att paren ska hänga mer med varandra och att det ska uppstå drama och kanske vibbar/otrohet (vilket också brukar hända). Lite mer Paradise Hotel alltså.

Lite svårt dock att se var det skulle bli "sparks" mellan de här deltagarna. Möjligen kanske Edin och Yasmin kunde hitta varandra? (två rätt sköna happy-go-lucky typer, som parats med varsin lobotomerad filbunke). Ja, och att alla killar har en bromance-crush på Gabbe förstås

Men visst förstärker boendemiljön intrycket av att den här säsongen verkligen är "GFVÖ DDR". Ett gäng wallflowers och klicheer som coachas av Ica-Sebastian och två PK-tanter, kom igen liksom. Och i nästa avsnitt kommer det in ett par nya floskelmaskiner som ska idissla 30 år gamla självhjälps-idéer som de sett på ticktok. Gäsp!
Citera
2026-09-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalRav
Exakt. Undrar varför de valde att anmäla sig till den här typen av program.
Belinda: Vill du knylla maijj?
Max: Definiera "vill"?

Nåja, jag tror att just det här paret är ganska hårt drabbat av fulklippning. Deras intryck via andra medier är ju helt annorlunda än i programmet.

Kanske blir det de två som får SVT:s nästa spinoff-satsning? "Max&Belinda - Finally Free!". Och så får vi följa med när den äkta Max river ner garv i styrelserummen och drar hem feta konsultkontrakt, samtidigt som True Bel kör sporthoj och spelar in klösiga musikvideos. Allt kommenterat med exalterad voiceover av Raw-Freddan. En hit!
Citera
2026-09-29, 10:07
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Där känner jag att han vet vad han snackar om.
De andra framstår som incels.
Urban har ”studerat” och tittat på instruktionsfilmer där han lärt sig att kvinnor som använder sex-hjälpmedel inte längre kan få orgasm utan dem? Har aldrig träffat en väninna som skulle hålla med om detta.

Däremot många som kan ha haft problem med orgasmer utifrån att många män är fullkomligt odugliga rörande kvinnlig anatomi, och helt fokuserade på sin egen njutning. Män vars sexuella kunskaper härstammar mer från porr och andra tonårskillars antaganden, än från att fråga sin partner vad som känns skönt eller vilken typ av beröring man vill ha.

Mina bästa orgasmer har jag fått med en satisfyer, men det har inte påverkat min förmåga att komma tillsammans med min man. Däremot har jag haft förhållanden tidigare där en satisfyer eller vibrator varit enda chansen att få en orgasm, utifrån partnerns totala brist på fingertoppskänsla eller kunskap.

Det enda Urban utstrålar är en enorm osäkerhet och omedvetet även att han verkar ha uppenbara problem att förstå grundläggande saker om kvinnlig sexualitet. Men visst, en del kinks kan ju förstås vara svåra att konkurrera med. Gillar man känslan av att bli helt uppfylld så kan ju exempelvis storleken ändå ha betydelse. Men då kanske man kan prata om det tillsammans för att hitta vägar att lösa det?
Citera
2026-09-29, 10:58
Medlem
Är det inte varning på en man som säger att han sätter sin kvinna framför sina barn?
Citera
2026-09-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Är det inte varning på en man som säger att han sätter sin kvinna framför sina barn?

Det är varning på det mesta Urban säger.
Citera
2026-09-29, 12:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, med tanke på hennes ålder är det en imponerande pilotkarriär. Sådan framgång kräver borde kräva en hyfsad social förmåga (både för att nätverka sig till möjligheter, och för att andra ska vilja dela en trång cockpit med dig i flera timmar), så det är lite märkligt att hon framstår som ett ufo. Möjligen gör hon sig bara dåligt i TV. Eller så är hon lite hämmad av att Max stirrar med seriemördarblicken...

Haha älskar dina inlägg. Du är så spot on.
Citera
2026-09-29, 12:39
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Jag vet mycket väl hur kvinnors sexuella lust funkar, förstår inte varför du känner ett stort behov av att stå och hålla låda om en sådan sak. Är det måhända dina förutfattade meningar som kliver fram?

Självklart känner man inte attraktion till vem som helst, det var inte heller något jag påstod (det är bara du som lägger ord i mun). Min poäng var endast att lyfta fram ironin i sexologens påstående, jag sa ingenting om att jag håller med vad hon säger. Tvärtom är det mycket troligare att Edin blir friendzonad framöver.

En väldigt konfrontativ respons. Det vet jag inte, eftersom jag inte riktigt vet vad du menar med "förutfattade meningar". Jag har inga problem överhuvudtaget med kvinnor som beter sig traditionellt manligt och/eller knullar runt om det var ditt åsyftande, tycker tvärtom det är underbart. Det är bara det att min egna erfarenhet är att de flesta helt enkelt inte är så, och att det finns rätt givna förklaringar på det. Jag "höll låda" främst därför att jag tycker om att skriva, och detta råkar vara ett ganska oreglerat anonymt forum

Om du menar att jag hade förutfattade meningar om dig är det väl inte speciellt konstigt. Ditt resonemang liknar isåfall Sasans "nej jag höll med Max inte Urban" en del. Du tror inte att påståendet "lyssna inte på dessa flummexperter" omedelbart efter att du raljerat om sexologens vänskapsråd kan uppfattas som att du är emot rådet? Det vore ju bevisligen inte ovanligt att vara det heller
Citera
2026-09-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, med tanke på hennes ålder är det en imponerande pilotkarriär. Sådan framgång kräver borde kräva en hyfsad social förmåga (både för att nätverka sig till möjligheter, och för att andra ska vilja dela en trång cockpit med dig i flera timmar), så det är lite märkligt att hon framstår som ett ufo. Möjligen gör hon sig bara dåligt i TV. Eller så är hon lite hämmad av att Max stirrar med seriemördarblicken...

Är väl bara skönt att dela cockpit med en introvert som inte pratar i onödan så att man kan fokusera fullt ut på själva uppgiften.
Citera
2026-09-29, 16:02
Medlem
Belinda verkar ha gått trafikflygarutbildningen TFHS med 2021-2023, men det finns inga uppgifter om att hon skulle vara styrman eller liknande i linjetrafik på SAS eller annat. Istället är det ju känt att hon pluggat vidare på samma skola en 10 poängare inom aviation management. Med andra ord, som en del kanske annat, så är det ju sant att hon är utbildad till pilot i vart fall. Hon har säkert hunnit använda sina trafikflygarcertifikat till något under 2024-2025 får man hoppas!
Citera
2026-09-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Visst är man liiite desperat om man ställer upp i en dokusåpa för att hitta sin livspartner?

Väldigt modigt, så utelämnande. Kul att få följa dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in