2026-09-28, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Håll klaffen båda två, ni har båda fel! Ni är ointelligenta!
toppen argument du framför. naturligtvis har du vunnit debatten nu och ingen kan säga emot dig.
Citera
2026-09-28, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Ja, tyckte Urban ägde hos sexologen ändå.

Där känner jag att han vet vad han snackar om.
De andra framstår som incels.
Citera
2026-09-28, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Ironin när sexexperten säger att sexuell attraktion kommer att växa fram ur en bra vänskap. Jaha? Var det inte samma expert som i tidigare avsnitt sa att män och kvinnor kan ha god vänskap utan att känna attraktion? Haha.

Lyssna inte på dessa flummexperter. Tyckte det var jävligt kul att Urban försökte ställa sexologen Leigh lite mot väggen i dagens avsnitt med ”Ja, det kanske funkar för dig…”. Det går alldeles utmärkt att läsa om sexologi själv och bilda sin egna uppfattning.

Ja motsäger ju sig själv fullständigt och bevisar egentligen bara Urbans hyptoes att män och kvinnor som har väldigt nära och bra vänskap klart det kommer växa fram sexuell attraktion det sa ju experten själv nu
Citera
2026-09-28, 08:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Vad menar du med "hur"?

De flesta som är piloter betalar för en flygutbildning, ibland i USA. Det tar något år. Sedan får man tjata sig till ett lågbetalt introjobb med hopplösa arbetstider, och samtidigt försöka betala av på sina skyhöga studieskulder, innan man skrapat ihop tillräckligt med erfarenhet för att bli anställningsbar på SAS. Rätt många lägger av och pluggar vidare eller jobbar med annat. Man kan börja i Flygvapnet också, men det verkar osannolikt att en så ung person som Belinda skulle varit där och hoppat av. Särskilt idag när de coolaste flygjobben är militära.

En pilot behöver kunna tänka snabbt och kunna förstå avancerade system, men det är ändå ett ganska smalt skillset. Antagligen kan man fortfarande vara dum i huvudet i ett bredare sammanhang, dvs tro på konspirationsteorier eller få för sig att random snubbe på internet har bättre koll än beprövad vetenskap (t.ex i frågor om vaccin, ADHD eller könsdysfori). Vilket ju stämmer rätt bra med det minst sagt aspiga intrycket vi fått av "Belax" (eller ska vi kalla dem Maxinda?)

Av Belindas instagram (som säkert är stängd nu) framgår att inte bara verkar vara framgångsrik pilot utan även gillar cross och motorcyklar. Cool tjej! Om man ska amatörpsykoliogisera lite så signalerar bilderna ganska mycket "pojkflicka". Kanske är det en tyst revolt att önska sig en klassisk gentleman? (eller vad som får duga som det!)

Det var exakt dessa saker jag funderade på. För det var en kort sekvens i presentationen av Belinda med militärkläder och jag tänkte just med detta antiwax kan hon verkligen vara i Flygvapnet?

Men någon ovan skrev att hon jobbar för SAS, så hon är väll privat utbildad och tydligen duktig då? Har inte insta där dessa bilder tydligen finns så får anta att det stämmer.
Citera
2026-09-28, 08:54
Medlem
Idag har vi lärt oss att Max bästa sexmove är "kroppskontroll". Vi har också lärt oss att Urbans primära härskarteknik är "bulimi".

Edin har gått på en klassisk nit. Han slänger komplimanger och närmanden över Julia, men han missar det viktigaste: att motivera varför han vill ha henne ("ha" i Bellmansk bemärkelse, that is ). Alltså samma fel som killarna på krogen som brölar "faaan varu är snygg!" till random tjej, utan att uppmärksamma vad som gör just henne speciell. Take heed, seducer: varje kvinna vill känna sig unik, inte reduceras till ett stycke utbytbart kött (detta har varit känt sedan "The Game" kom ut kring 2005, men nu handlar det ju om generation läskris). Edins svar blir antagligen att backa av och bli "skön och snäll", vilket dessvärre sätter honom på stadig kurs rakt in i friendzone. Och, tvärtemot vad rådgivar-Leigh (aka Kalle Norwald från Temu) lärt sig på sina PK-kurser, så växer det sällan någon attraktion ur vän-zonens sterila mylla!

Kapten Belinda fick ännu en chans att framstå som en hopplös torrf*tta. Jag sympatiserar ändå med henne: dels vet vi inte situationen (det vore inte förvånande om produktionen slängde fram gummikuks-galleriet precis när paret skulle äta middag). Dels funkar sexleksak-safari mycket bättre när det finns lite vibe, det där flåshurtiga "tanten på ungdomsmottagningen"-tugget är helt enkelt inte särskilt tändande (även om Sara och Gabbe verkade ha kul, men det har de ju alltid).

Och Felix bjöd till sist Yasmin på ett mercyfuck. Vad är oddsen på att Felix var oengagerad och mest tänkte på nån gitarrslinga, medan han jobbade sig igenom 5 min sosse-missionär? Och att Yasmin inte hade det särskilt skönt, men ändå valde att se det som ett steg framåt?
Citera
2026-09-28, 09:01
Medlem
Sen undrar jag varför i "goodiebag" lådorna med sexleksaker dom fick så verkade det bara vara saker för kvinnan vibrator dildo osv varför ingen pocket pussy till killarna?
Citera
2026-09-28, 09:58
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Känner samma likadant men måste säga att Max växte lite hos mig efter jag sett honom i Updejt.
Antagligen hade dom gjort sig bättre i det gamla formatet…..

Leighs haka förtjänar en egen serie.
Instämmer, ganska märklig och trubbig men helt annan approach och avslappnad där.
Citera
2026-09-28, 10:03
Medlem
Pancevs avatar
Blev man inte sjukt otaggad av att engagera sig i 2 nya par nu?

Åresnubben känns precis asjobbig, en sån som vill testa massa äventyr o utmanande saker...men bara som är inom hans sfär. Utmanande attentionhora som är helt platt och ointressant.

kan ha helt fel nu
Citera
2026-09-28, 10:09
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Sen undrar jag varför i "goodiebag" lådorna med sexleksaker dom fick så verkade det bara vara saker för kvinnan vibrator dildo osv varför ingen pocket pussy till killarna?

Det fanns grejer till killarna också. Urban satt bland annat och trånade över en av dem.
Citera
2026-09-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det fanns grejer till killarna också. Urban satt bland annat och trånade över en av dem.

jaha det missade jag då
Citera
2026-09-28, 10:17
Medlem
Min bild av deltagarna står sig några avsnitt in. Två egenskaper är genomgående; omognad och ängslighet. Och det är ganska talande för vår tid. Så många (men långt ifrån alla) är utpräglat ängsliga. Och ännu fler framstår som oerhört omogna.

Jag tror inte att jag är den enda som har passerat fyrtio och som slås av att den yngre generationen tycks vara så styrd av rädslor och ängslighet. Återigen ska det sägas att det så klart inte är alla, det finns givetvis hur coola och självsäkra personer som helst i alla generationer och alla grupper. Men man märker att ängslighet trängt in i unga människor på ett sätt som jag inte tror att det var för 15-20 år sedan. Finns säkert alla möjliga teorier om vad som ligger bakom detta; sociala medier, världsläget osv . Oavsett vad så är det så karakteristiskt för vår tid.

Urban spelar en självsäker person han inte är. Vid det här laget har han i princip själv medgett med allt sitt prat om sin "unika" resa gällande sexlivet och hans bakgrundberättelse att han återskapat sig själv sådan som han önskar att han var. Det kan man säkert göra, men ofta tycks det leda till dissonans. Grundjaget skaver mot den skapade karaktären. Urbans ängslighet lyser igenom i allt han gör. Hans reaktion på konflikt, hans inställning till vänskap och relationer. Till och med reaktionen på en vibrator. En man som känner sig hotad av en sexleksak kan inte definieras som självsäker.

Olivia är självklart ängslig. Det behöver inte kommenteras.

Max och Belinda har samma strategi för att hantera sin osäkerhet. De undviker engagemang eller entusiasm och slipper på så sätt det generande att uttrycka glädje för något som framstår som banalt. Vi har alla sett det hos tonåringar som är för coola för sin omgivning. Där växer det i allmänhet bort, men hos de här två sitter det kvar som en livsstrategi. Givetvis får det dom att framstå som outhärdligt tråkiga, precis som omgivningen upplever en trumpen tonåring. Att de därtill uttryckligen är rädda för allt (plast, socker, vibratorer, vaccin osv) gör ju ingenting till för att få dom att framstå som mindre rädslodrivna och ängsliga. Det där återkommande pratet om kroppskontroll är nästan övertydligt.

Felix, som är så rädd att göra fel. Han vill vara en god feminist och en mjuk och inkännande man. Men det gör honom också så ängslig för att göra fel. Han är på något sätt Urbans spegel. Där den ena är fast i föreställningen om att han måste vara stark och bestämd är den andra fast i ett överdrivet inkännande.
Citera
2026-09-28, 11:09
Medlem
Undrar hur Urban reagerat om Olivia kommit för sent och under tiden gjort sig oanträffbar, såsom han själv gjorde mot henne? Han hade garanterat trott att hon varit otrogen eller som minst haft en av honom inte sanktionerad stund med en vibrator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in