2026-09-28, 11:36
Medlem
En positiv sak får man passa på att säga om Urban. Hans senaste kommentar gällande det här (nu ganska tjatiga) pratet om vänskap mellan könen visar för första gången på en liten gnutta mognad hos honom. Att han öppnar för att testa och ompröva sina tidigare erfarenheter får jag nog tycka var ett tecken på en liten glimt av mognad. Måhända från en låg nivå, men ändå. Bra Urban!
Citera
2026-09-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Undrar hur Urban reagerat om Olivia kommit för sent och under tiden gjort sig oanträffbar, såsom han själv gjorde mot henne? Han hade garanterat trott att hon varit otrogen eller som minst haft en av honom inte sanktionerad stund med en vibrator.

Ja, det kan man undra. Han hade garanterat haft åsikter i alla fall. Inget vidare sätt att hantera konflikter kan man tycka.
Citera
2026-09-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pittlepump
Min bild av deltagarna står sig några avsnitt in. Två egenskaper är genomgående; omognad och ängslighet. Och det är ganska talande för vår tid. Så många (men långt ifrån alla) är utpräglat ängsliga. Och ännu fler framstår som oerhört omogna.

Jag tror inte att jag är den enda som har passerat fyrtio och som slås av att den yngre generationen tycks vara så styrd av rädslor och ängslighet. Återigen ska det sägas att det så klart inte är alla, det finns givetvis hur coola och självsäkra personer som helst i alla generationer och alla grupper. Men man märker att ängslighet trängt in i unga människor på ett sätt som jag inte tror att det var för 15-20 år sedan. Finns säkert alla möjliga teorier om vad som ligger bakom detta; sociala medier, världsläget osv . Oavsett vad så är det så karakteristiskt för vår tid.

Urban spelar en självsäker person han inte är. Vid det här laget har han i princip själv medgett med allt sitt prat om sin "unika" resa gällande sexlivet och hans bakgrundberättelse att han återskapat sig själv sådan som han önskar att han var. Det kan man säkert göra, men ofta tycks det leda till dissonans. Grundjaget skaver mot den skapade karaktären. Urbans ängslighet lyser igenom i allt han gör. Hans reaktion på konflikt, hans inställning till vänskap och relationer. Till och med reaktionen på en vibrator. En man som känner sig hotad av en sexleksak kan inte definieras som självsäker.

Olivia är självklart ängslig. Det behöver inte kommenteras.

Max och Belinda har samma strategi för att hantera sin osäkerhet. De undviker engagemang eller entusiasm och slipper på så sätt det generande att uttrycka glädje för något som framstår som banalt. Vi har alla sett det hos tonåringar som är för coola för sin omgivning. Där växer det i allmänhet bort, men hos de här två sitter det kvar som en livsstrategi. Givetvis får det dom att framstå som outhärdligt tråkiga, precis som omgivningen upplever en trumpen tonåring. Att de därtill uttryckligen är rädda för allt (plast, socker, vibratorer, vaccin osv) gör ju ingenting till för att få dom att framstå som mindre rädslodrivna och ängsliga. Det där återkommande pratet om kroppskontroll är nästan övertydligt.

Felix, som är så rädd att göra fel. Han vill vara en god feminist och en mjuk och inkännande man. Men det gör honom också så ängslig för att göra fel. Han är på något sätt Urbans spegel. Där den ena är fast i föreställningen om att han måste vara stark och bestämd är den andra fast i ett överdrivet inkännande.

Tack för insiktsfull kommentar. Instämmer till hundra procent!
Citera
2026-09-28, 12:36
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Undrar hur Urban reagerat om Olivia kommit för sent och under tiden gjort sig oanträffbar, såsom han själv gjorde mot henne? Han hade garanterat trott att hon varit otrogen eller som minst haft en av honom inte sanktionerad stund med en vibrator.

Ja fyfan vad vidrig hela den episoden var. Det var 100 % ett utstuderat "shit test" från honom, plockad från sid 43 i Andrew Tate manualen (obs jag hittade på sidnr, men det är en inlärd manöver från nått incelforum).

Urban vill testa Olivias gränser och börja tänja på dem.

Om jag ska säga en liten positiv grej om Urban, så är det att jag tyckte att det var kul att han trollade svts sex expert.
Citera
2026-09-28, 12:37
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Ironin när sexexperten säger att sexuell attraktion kommer att växa fram ur en bra vänskap. Jaha? Var det inte samma expert som i tidigare avsnitt sa att män och kvinnor kan ha god vänskap utan att känna attraktion? Haha.

Lyssna inte på dessa flummexperter. Tyckte det var jävligt kul att Urban försökte ställa sexologen Leigh lite mot väggen i dagens avsnitt med ”Ja, det kanske funkar för dig…”. Det går alldeles utmärkt att läsa om sexologi själv och bilda sin egna uppfattning.

Båda påståendena stämmer och kan ibland ändå inte stämma. Även om det kanske verkar rätt svårt att tro brukar sex för kvinnor inte uppstå med främlingar, och kvinnlig biologi och miljö gör i regel att kvinnor romantiskt tvingas ha en skeptisk inställning till just okända personer, eftersom de omedvetet eller medvetet evolutionärt 1. ogärna genomgår graviditetsprocessen tillsammans med en övervuxen mansgris som sticker därifrån, och 2. riskerar att skadas eller, ja, våldtas av en man de inte litar på. Därmed är det enormt viktigt för mannen att vara pålitlig på ett eller annat sätt, och det byggs främst upp av att man (lol) har en trygg och fungerande kommunikation. Män skiljer sig faktiskt, med snabbare attraktion och snabbare förlust av attraktion. Engångsligg brukar oftare uppfattas som engångsligg av män än kvinnor om man säger så

Jag förstår inte hur du menar att god vänskap då automatiskt skulle leda till sex. Till att börja med är man inte attraherad av alla tjejer. Är du det? Marianne Mörck och Babben Larsson är ju sköna typer; tror du att du skulle kunna umgås med dem utan genitalt intresse? God vänskap inom ett förhållande är väsentligt eftersom åratal kan ägnas i samma rum som personen. Och ännu viktigare är god vänskap innan ett förhållande blir till. Det är därför generation z inte får knulla; de har inga vänner, är socialt inkompetenta, och tråkiga. Man kan dessutom vara vän med någon man är attraherad av utan att ha sex. Attraktion innebär inte nödvändigtvis omedelbar vilja att reproducera. Ibland blir det så, ibland inte
Citera
2026-09-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Blev man inte sjukt otaggad av att engagera sig i 2 nya par nu?

Åresnubben känns precis asjobbig, en sån som vill testa massa äventyr o utmanande saker...men bara som är inom hans sfär. Utmanande attentionhora som är helt platt och ointressant.

kan ha helt fel nu

Hahaha, exakt så.
Citera
2026-09-28, 12:59
Medlem
Nu sticker jag ut hakan, men jag tyckte faktiskt att Max var intressant att lyssna på i Updejt och att han känns intelligent. Som kontrast till t.ex. Edin som verkar vara en superfin och schysst kille på alla sätt och vis men inte har någon större personlighet. Han framstår mer som småtråkig och förutsägbar.

Urban har också en hel del charm, även om jag som kvinna absolut inte skulle vilja inleda ett förhållande med honom heller.

Den i särklass charmigaste av alla ”männen” är enligt mig Gabriel.
Citera
2026-09-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Båda påståendena stämmer och kan ibland ändå inte stämma. Även om det kanske verkar rätt svårt att tro brukar sex för kvinnor inte uppstå med främlingar, och kvinnlig biologi och miljö gör i regel att kvinnor romantiskt tvingas ha en skeptisk inställning till just okända personer, eftersom de omedvetet eller medvetet evolutionärt 1. ogärna genomgår graviditetsprocessen tillsammans med en övervuxen mansgris som sticker därifrån, och 2. riskerar att skadas eller, ja, våldtas av en man de inte litar på. Därmed är det enormt viktigt för mannen att vara pålitlig på ett eller annat sätt, och det byggs främst upp av att man (lol) har en trygg och fungerande kommunikation. Män skiljer sig faktiskt, med snabbare attraktion och snabbare förlust av attraktion. Engångsligg brukar oftare uppfattas som engångsligg av män än kvinnor om man säger så

Jag förstår inte hur du menar att god vänskap då automatiskt skulle leda till sex. Till att börja med är man inte attraherad av alla tjejer. Är du det? Marianne Mörck och Babben Larsson är ju sköna typer; tror du att du skulle kunna umgås med dem utan genitalt intresse? God vänskap inom ett förhållande är väsentligt eftersom åratal kan ägnas i samma rum som personen. Och ännu viktigare är god vänskap innan ett förhållande blir till. Det är därför generation z inte får knulla; de har inga vänner, är socialt inkompetenta, och tråkiga. Man kan dessutom vara vän med någon man är attraherad av utan att ha sex. Attraktion innebär inte nödvändigtvis omedelbar vilja att reproducera. Ibland blir det så, ibland inte
Jag vet mycket väl hur kvinnors sexuella lust funkar, förstår inte varför du känner ett stort behov av att stå och hålla låda om en sådan sak. Är det måhända dina förutfattade meningar som kliver fram?

Självklart känner man inte attraktion till vem som helst, det var inte heller något jag påstod (det är bara du som lägger ord i mun). Min poäng var endast att lyfta fram ironin i sexologens påstående, jag sa ingenting om att jag håller med vad hon säger. Tvärtom är det mycket troligare att Edin blir friendzonad framöver.
Citera
2026-09-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Men någon ovan skrev att hon jobbar för SAS, så hon är väll privat utbildad och tydligen duktig då? Har inte insta där dessa bilder tydligen finns så får anta att det stämmer.
Ja, med tanke på hennes ålder är det en imponerande pilotkarriär. Sådan framgång kräver borde kräva en hyfsad social förmåga (både för att nätverka sig till möjligheter, och för att andra ska vilja dela en trång cockpit med dig i flera timmar), så det är lite märkligt att hon framstår som ett ufo. Möjligen gör hon sig bara dåligt i TV. Eller så är hon lite hämmad av att Max stirrar med seriemördarblicken...
Citera
2026-09-28, 15:45
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nu sticker jag ut hakan, men jag tyckte faktiskt att Max var intressant att lyssna på i Updejt och att han känns intelligent. Som kontrast till t.ex. Edin som verkar vara en superfin och schysst kille på alla sätt och vis men inte har någon större personlighet. Han framstår mer som småtråkig och förutsägbar.

Urban har också en hel del charm, även om jag som kvinna absolut inte skulle vilja inleda ett förhållande med honom heller.

Den i särklass charmigaste av alla ”männen” är enligt mig Gabriel.
så det passar bättre och öppna sig där än i själva programmet jag tycker han är skit tråkig
Citera
2026-09-28, 15:48
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, med tanke på hennes ålder är det en imponerande pilotkarriär. Sådan framgång kräver borde kräva en hyfsad social förmåga (både för att nätverka sig till möjligheter, och för att andra ska vilja dela en trång cockpit med dig i flera timmar), så det är lite märkligt att hon framstår som ett ufo. Möjligen gör hon sig bara dåligt i TV. Eller så är hon lite hämmad av att Max stirrar med seriemördarblicken...

Eller så är klippningen missvisande. Möjligtvis i kombination med (eller kanske på grund av) att hon och Max inte tycks vilja dela alla detaljer av sin relation med omvärlden.
Citera
2026-09-28, 16:49
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Känner samma likadant men måste säga att Max växte lite hos mig efter jag sett honom i Updejt.
Antagligen hade dom gjort sig bättre i det gamla formatet…..

Blev också positivt överraskad! Han gick från AI bot till människa!
Därmed inte sagt att jag inte är helt såld på Max nu, tycker fortfarande att han är märklig, men det räcker ju att Belinda är det 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in