Citat:
Ursprungligen postat av
Vankel
Jag tycker att det värsta med den här historien är att Måns och hans familj har under en lång tid planerat för att ”ta barnen” från sin mamma och skapat en riktig fälla för Ciara. Det är riktigt elakt och oförskämt. Jag är glad över att hon i sista minuten med eller utan vänner förstod vad fam Z hade för planer. Något så utstuderat är svårt att ignorera i detta fall.
Det är ju också konstigt att man kommer undan ansvar bland tanterna bara för att Måns är snygg enigt dem. Då får man tydligen bete dig hur som helst. Det är helt obegripligt!?!
Absolut det värsta, det framgår bland annat genom rättegången om MånsPetters bidragsfusk. Barnen skulle skrivas i Sverige, börja skola och förskola så snabbt som möjligt och MånsPetter ansökte om barnbidraget, allt med syfte att ge en bild av att barnen var starkt förankrade i landet inför en kommande vårdnadstvist.
Hade det inte varit för missbruket och att han valde att kvarhålla barnen olovligt så hade planen kanske lyckats, men han knarkade bort sina chanser. Det och att Ciara fick oväntad hjälp från goda vänner.
Jag är övertygad om att många har genomskådat planen och att det är orsaken till den stenhårda cancelleringen. Det agerandet passerade alla normala gränser.